HePPy BeshDAy SyaiLA

April 24, 2008

AlhamduliLLah ribuan kesyukuran buat sahabatku Syaila, yang menyambut ulang tahun kelahiran masihi yang ke-32 arinih. Aku sebenarnye maleh nk amik tau pasal beshday dia pn. Masuk jek keje pg nih dia dh tayang baju blazer Unit Amal nye yg baru. Aku igt dia cilok sapa nye ntah. Tp bile tenung balik skali ade tulis nama dia la. Gaya jalan pn ngepak semcm jek td. Sah le dia baru beli. Tanpa disuruh dia pn cite la baju tuh hadiah isteri kesayangan sempena Ulang tahun kelahirannya yg. ke 32 tahun (cam le aku nk tau sangat). Umo dia nih kira dah masuk tahap bangke dh nih. Perangai cm bebudak. Haha sedap molot jek ngumpat. Tp x pe, kang dia baca tulisan aku nih dh x jadik ngumpat le kot. Haha…maap ek beshday boy. Kih kih kih…😛

So sempena ulang tahun kelahiran dia nih, aku amik ksempatan doakan dia dianugerahkan umur yang panjang & disihatkan tubuh badan (mmg badan dia sihat sgt dh pn) utk buat amal kebajikan (jgn harap pakai blazer Unit Amal jek), dimurahkan rezki yang halal, dikurniakan anak yang ramai, yang soleh n solehah, yang sanggup bersusah payah berjuang dijalan Allah, dikurniakan kerukunan rumah tangga, bahagia hingga ke syurga dan diberikan kejayaan didunia n diakhirat insyaALLah. Amin ya Rob🙂

So akhir ucapan buat beshday boy nih, jgn duk mintak hadiah dari bini jek. Kah kah kah

beshday boy bergaya ala2 model kerusi urut disamping baju baru

5 Responses to “HePPy BeshDAy SyaiLA”

  1. abu syaima' al-banjari Says:

    mekasih byk-byk.

  2. ummi syaima' Says:

    salam. ha ni le masalahnya.. masalah ukuwah. besdei kawan pon tak pedulik.nabi dlu kan, abih susor galor bersogheh. kome ni memang le kena buat taarup cam dalam risalah usrah tuh.bile kawan sonok, kite pon sonok. kawan sebut besdei, kita tumpang gumbira.baru le ada nikmat jemaah. hampeh tol la..

    istri bg blazer unit amal maksudnya reda dengan pejuangan somi. suh somi jihad byk3333 lagi. ape ingt ramai ke yang sanggup lepas somi g mesorat la.. usrah la.. jg pejabat la..

    ahaks.. wsalam

  3. shamsuleffendey Says:

    haha…marah beno kita x igt laki dia nye besday. yelah mana nk igt, kita nih duk igt taqwim Islam jek. skali ade org g sambut besday taqwim gregori. siap bg hadiah lgik. time beshday hijri suami dia wat dek jek (menurut sumber2 yg boleh dipercayai). kan jauh dr sunnah RasuluLLah SAW tu. hik hik😛

  4. ummu syaima' Says:

    suke ati kome le. at least kita pegang hadis- tahaddu tahabbu- bagila hadiah, nescaya tambah kasey sayang.

  5. cikli Says:

    salam..

    syaila tu kawan teman masa kat ipoh dulu.

    kirim salam banyak2 kat dia. dah kawin ropanya yer.

    sekarang baru ada peluang nak ucap tahniah kat dia pasal pru12 dahulukala.

    cikli. kota kinabalu.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: