jaMUan maKAn JPN

May 5, 2008

Smalam ( ahad 04 hb. Mei 2008 ) Jabatan Pilihanraya Negeri Perak buat jamuan raikan petugas2 JPN Perak. Aku cam biasa dijemput memandangkan pengarah program tsebut mrupakan kroni kuat aku. Haha jangan jellesss😛 .

Program bertempat di Dewan Silveritage, Medan Gopeng bermula jam 8 mlm. Aku dtg awal sbb kebanyakan petugas program nih pemuda kawasan aku. Permulaan kehadiran agak lembab. Mungkin program mula pas maghrib. Bila dh menginjak ke jam 9, aku tgk tmpt duduk dh hampir penuh diisi tetamu. Ampeh toi. Punah harapan aku nk tapau balik. Menyerlahkan sifat rakus aku malam tu. Haha lagi😉

Program malam tu dimulai dengan majlis santapan beradab. Punyala banyak lauknye, smpai aku xtau nk wat pilihan. So untuk raikan kesemua lauk tuh, aku tpaksala melakukan ijtihad sendiri, amik suma lauk tu masukkan dalam pinggan. Haa kompom xder lauk yg merajuk. Hik hik😀 . Cuma yang buat aku kuciwa sket, lauk kamben feberet aku dh sejuk bedi kata org perak. Hilang selera aku. Rasa je la seketul wat syarat. Acara makan diselangi nyanyian nasyid. Ntah mamat mana yang nyanyi, aku bertambah x de slera nak makan bile dengo suara dia. Sedap lagik budak PASTI nyanyi. Mungkin ar JPN dah abis bajet nk amik penyanyi fofular nih.

Majlis bersambung ngan ucapan alu²an dr pengarah program, diikuti pengarah JPN dan seterusnya oleh YAB Menteri Besar. Ikutkan maklumat awalnya, aku diberitahu MB x dpt nak hadir majlis nih. Tapi sebab nak raikan jugak petugas JPN ni, MB bergegas datang jugak. Bagusla camtu coz kesemua yang hadir tu berharap dapat dengar ucapan dari dia. Baru ader seri majlis tuh. Majlis smlm jugak x lupa mmberikan penghargaan kepada pasangan suami isteri petugas yang disampaikan oleh isteri MB. Sambil2 tu sampai lak sate ke meja. Seranggggggggg😛

Akhirnya masa yang dinanti2kan pn tiba. Sesi bergambar. Haha ape lagik, model ngah popular skang. Pantang free abis kene tarik. Sabar je la. Aku ingat nk gak ajak anak MB tu bergambo kenang2an, tp jadik fitnah le plak nanti. Keh keh keh

So majlis abis dalam kul 11 malam. Sekalung tahniah buat penganjur dan petugas urus setia aku lampirkan kat sini. Mudah2an program seumpama nih dapat dibuat lebih kerap lagik pada masa2 akan datang.

****************************************************************************************************************

* aku dengar soseh2 cakap blakang, ade AJK JPN yang kecik hati x dijemput. Datang dari kawasan sama lak tu. Harap Pengarah Program leh siasat😉

2 Responses to “jaMUan maKAn JPN”

  1. makkal sakti Says:

    Punye le ramai awek ipt mlm tu, apesal mike tak ngambik gambor deme?

  2. shamsuleffendey Says:

    bukan xnk ngamik, takot miker xleh nk tido lak kang. so teman x publishkan la. utk simpanan teman snirik ader le. klu nk kene PM teman. sekeping gambo rm50 jek. deal? hik hik😉


Leave a Reply

