berTUahnya…

May 6, 2008

Bertuahkan mamat rockers nih. Ade yang masih x kenal mamat ni ke? 4 ur info, mamat ni Amy dari kumpulan rock fofular tanahair Search. Gambar diambil ketika kunjungan silaturrahim Tok Guru ke kedai makan baru mamat nih. Laksamana Cheng Ho nama kedai makannya tu.

Klu org lain aku x tau la, tp bagi aku yang tgk gambor yang penuh kemesraan ni, aku sememangnye jeles. Jeles yang teramat sangat. Bayangkan ada antara ahli PAS yang dah lama masuk PAS (termasukla aku) pn x nah dapat penghargaan camnih, tp Amy Search yg x jadi ahli pn berpeluang😦 . Yang lagi pelik bila Tok Guru sendiri lak yang datang jmpa dia, sedangkan kebanyakan ahli PAS sendiri yang kepingin bebeno nk jmpa Tok Guru nih trpaksala mnyewa bas, ataupun memandu sejauh beratus2 kilometer semata2 untuk bersua muka dengannya. Amat memenatkan. Tp aku prcaya sumanye tu akan hilang bilamana terpandang jek muka Tok Guru nih. Berbaloi sungguh bagi aku yang pernah lalui suma tu. Lihatla betapa hebatnya aura Tok Guru nih. Rezeki rezeki…

Tp x pela. Bagi ahli yg paham cam aku, aku anggap ianya satu usaha dakwah Tok Guru pada Amy Search nih. Bayangkan la pengikut Amy Search ni baper ramai. Mungkin jutaan org. Bayangkanlah kalau Amy Search nih panggil peminatnya datang konsert dia, tp konsert tu bertukar menjadi ceramah agama Tok Guru aku nih. Huh x dpt aku bayangkan betapa ramainya pengikut Amy Search ni kembali ke jalan yang benar. Insaf dan bertaubat. Berubah kearah kebaikan. Lebih kurang cam peristiwa Islamnya Saidina ‘Umar al-Farouk r.a tu la. SubhanALlah😐

Aku harap Amy x sesiakan peluang yang ALlah berikan padanya. Mungkin perkara pertama yang dia leh ubah dengan meninggalkan terus amalan memakai rantai leher tuh? Walaupun bgitu, aku dah salute kat dia bila lihat tudung yang menutupi kepala isterinya tu. Yang pasti ianya lebih bagus dr tudung yg dipakai Datin Siti Nurhaliza tu. Mudah2an ianya bertambah baik dr semasa ke semasa.

Bak kata Saidina Umar al- Farouk r.a

“sebaik-baik amalan ialah dilakukan berterusan walaupun sedikit”

* gambar aku amik dalam harakahdaily.net. Harap x kena dakwa lak😉

Leave a Reply

