pRihATiN…

May 9, 2008

Assalamu’alaikum sahabat2 sekalian. Kali ni aku nak bawak korang suma menyelami satu kisah benar yang terjadi dalam jemaah kita sekarang. Amat menyedihkan kalau sahabat2 baca. Pada aku yang dah membacanya, sebak jugak rasa dihati. Aku harap sapa yang aktif dalam PAS nih , yang boleh membawa kisah nih keatas, harap sangat2 la boleh dipanjangkan kepada pimpinan PAS tu.

Siapa tak kenal Pusat Tarbiyyah PAS Taman Melewar, Gombak. Di sinilah sinar Islam; segala aktiviti Islam dan kebebesan ummah dirancangan dan dilaksanakan. Menjadi tempat pertemuan kepimpinan ulama luar dan dalam negara, menjadi pusat melatih kader-kader untuk meneruskan perjuangan Islam.

Menyatukan pelbagai aktiviti tak kira bangsa, memupuk semangat kekitaan yang menjadi asas pembentukan Pakatan Rakyat. Tak perlu saya cerita banyak semua dikaalngan kita sudah mengetahuinya.

Setelah PAS membeli satu bangunan baru kepunyaan RHB bank di tengah-tengah bandar KL, Pusat Tarbiyyah Taman Melewar telah tidak diendahkan lagi.

Pusat Tarbiyyah Taman Melewar sudah terbiar, hanya sekadar dijadikan tempat solat waktu malam dan bermain badminton pada waktu lebih malam atau siang hari.
Tandas tidak berlektrik malah lampu kalimantangnya pun sudah tiada. Tiada siapa yang nak peduli. Kita dah ada bangunan 8 juta dengan peralatan mewah yang disebut kerusinya mungkin berharga RM1000 lebih, walahualam, sebab saya sendiri tak lihat dan ‘tak sempat’ nak ambil gambar.

(ini bilik air yang tinggal wayar aje, lampu kalimantangnya sudah hilang)


Bukan sahaja lampunya hilang bil elektrik juga tidak dibayar dan pernah dipotong.  Saya dimaklumkan bahawa Ustaz Hassan Shukri telah memaklumkan kepada Bendahari PAS Dr Hatta Mohd Ramli perkara ini, tetapi tidak ada tindakan sehingga elektrik dipotong.

Pernah dahulu, live webtv tidak dapat dibuat kerana streamyx di sini dipotong kerana tak bayar bill. Perkara ini berlaku hampir pilihan raya yang lalu. Kecuaian dan ambil tak endah kepada Pusat tarbiyyah ini menyebabkan masalah kerosakan menjadi makin teruk.

Siling hampir keseluruhan bangunan ini bocor. bukan sahaja bocor malah tercabut.

(gambar ini diambil sebelum pilihanraya – Sekarang rasanya dah hancur!!! Nanti jika diizinkan Tuhan saya akan ambil lagi dan siarkan di websites)

Siapa yang bertanggungjawab dalam hal ini sebelum bangunan Pusat tarbiyyah ini hancur dimamah anai-anai?

Bangunan dan dinding mulai rosak. Sebelum ini kos pembinaan untuk membaik pulih dan menaik taraf dewan yang berhawa dingin untuk memenuhi cita-cita arwah Ustaz Fadhil Mohd Noor telah memakan belanja hampir 1 juta. Satu syarikat telah diberikan pendahuluan untuk membinanya. (Saya tak nak cerita panjang, tunggu respon sebelum pendedahan secara detail dibuat)

(Barang-barangan yang terbiat dan dinding yang mulai rosak)

Apakah Pusat ini sekadar menjadi stor barangan pilihanraya? Bendahari PAS mesti bertanggungjawab!

(Bendera PAS disimpan di sini sebelum pilihan raya)

Saya serahkan maklumat yang asas ini kepada anda semua untuk membetulkan keadaan. Jika tiada respon kita akan masukkan gambar yang lebih teruk lagi.

Maaf terpaksa buat begini sebab bercakap orang-orang atas tak nak dengar!!

Note: Ada beberapa gambar dalam aduan ini – SP

* untuk sumber asal sila klik –> disini

**************************

ulasan aku : sila berhati2 ketika membuat penilaian. Penulis mungkin ader sikap prejudis terhadap sesorang. Gunakan akal yang waras ketika membuat keputusan😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: