sUkaN PasTi

May 18, 2008

AlhamduliLLah arinih program sukan PASTI Kawasan Ipoh Timor telah berjaya diadakan. Program yang diadakan di Padang Taman Shatin, berhampiran ngan PASTI Ibnu Safar. Padang ni merupakan padang feberet utk mengadakan xtiviti kerana terletak ditepi jalan utama. So kalau nak promote PASTI nih memang amat bersesuaian la. Lagipun majoriti pelajarnya datang dari area Taman Shatin ni. Ade gak cadangan nak bawak sukan ni ke Padang Polo, tapi bila dipikirkan balik kosnya meningkat berkali ganda. Mungkin lum mampu bagi kawasan aku yang kecik nih. Nak buat baju t-shirt petugas pun x dapat² lagi. Sian…

Aku berada di padang untuk persiapan seawal jam 07.30 pagi bersama Shahril, Setiausaha Pemuda kawasan. Khemah memang kitaorang mintak pasang pagi tu sebab takut kene cilok di mat pet. Satu hal pulak nak bayar. Mana nak cekau duit. AlhamduliLLah persiapan sukan td tiada masalah. Ramai yang ringan tangan membantu. Pak Saleh SB pun awal datangnya. Memang dia nih ringan tulang. X ajak pun datang. Kalau ajak x datang lak. Pelik pelik…

Pelbagai acara dipertandingkan tadi termasuk acara ibu-bapa. Cabutan bertuah pun ade. Yang aku musykil pasai ape si Leman tu asyik dapat jek hadiah cabutan nih. Pakai bomoh kot. Nantila aku check. Tapi bagi aku, sukan kali ni la yang terbaik susunan perjalanannya. PA pun cantik. Leh dengau 1 taman. Time kasih pada 1 family Cina yang bermurah hati pinjamkan letrik untuk hidupkan PA tu. X nak trime duit lak tuh. Huh payah nak jumpa dah skang nih. Aku doakan mudah²an tuan umah tu diberi hidayah ALlah. Aminnnn…

Leman (ngah dukung adik???) dan isteri

Last skali Cikgu Jakpo rasmikan penutup. Kebetulan petang kang aku ngan dia ade mesyuarat sambutan Hari Guru. So dah alang² datang aku ajak la dia rasmikan. Pastu aku raikan dia kat Resoran Bunga Raya. Petugas lak aku belikan nasi ngan lauk (guna duit PASTI aku la). Suh makan dalam talam di markaz. Bagi mesra sesama deme la.

Jakpo ngah berucap sorang2

Balik umah, sempat potong rambut yang dah panjang walaupun rambut aku ni xnahnye panjang. Mandi & solat, terus g pejabat. nak bukak pintu. Ust. najib dah kelemasan dalam kete. Len kali sms le awal². Nyaris dia ustaz. Kalu x lama dah kene tetak.

Lepak dalam 15 minit, Duan, Hj. Rosli ngan anakknya sampai. Eksyen beno tayang baju PASTI free yang dia dapat dr PASTI Tg. Malim. Duan yang rasmikan, dia lak lelebih dapat baju. Alaaaa baju cap ayam pun nk eksyen. Esok² turun le kaler bajunye tu.

Pastu datang Jakpo (pas lawat anaknya di Ta’ayah), Tuan Syed, Haji Hassan & Hadhri. Mula le mesyuarat. Tengah mesyuarat, Khabib ngan Cikgu Manap datang. Lambat ade mesyuarat agung kawasan. Biasala kawasan beso. Mula pagi abis malam.

Skang nih ngah tunggu mesyuarat harian abis. Bile le nak abisnya. Aku ingat dapat le training bola. Esok team Pemuda Kawasan aku nak lawan ngan Pemuda gopeng. Aduhhhhh… muntah ijo le esok nih..

Gambo program aku upload lusa. Esok kat Perak cuti Wesak. Ok c yaaaa😉

Leave a Reply

