PaGi yaNG siBUk…

May 21, 2008

Malam tadi awal² adik aku dah sound suh bawak mak g med checkup. Rutin jadual mak. Lagipun dah appoint ngan doc pun kat Klinik Kesihatan Pasir Pinji. So cam biasa, aku pun kena la siap awal. Bukan ape, klinik nih walaupun bukak kul 8 pagi, tapi biasanya kul 7.15 dah panjang barisan pengunjungnya. Kalau lambat skit mau sampai tengahari aku kene lepak dalam tu. Dah la tempat kecik, orang nye lak ramai sangat. Sesak ooo…

sunyi sebelum diserbu


So pas subuh tu aku x dapatla jalankan rutin harian aku bergolek² diatas tilam yang empuk lagi mendamaikan tu. Jam 7.15 pagi mak aku dah bising.

“Jom la pegi. Kang penuh orang”, leter mak aku.

Haha nak xnak kena la siap. Adik aku awal² dah suh guna keta Myvi dia tu bawak mak. Jaraknya xlah jauh mana. Tapi memandangkan 3-4 hari ni mak aku x baper sihat, so dia suh aku bawak naik keta je.

suasana dalam klinik seawal 7.30 pagi

AlhamduliLLah sampai je orang x brape ramai lagi. Adala dalam 10 orang. Aku suh mak aku amik no giliran cepat². Dapat la no 11. Ok la tu. X le lama sangat. Sempat la aku g INTIM ngan cikgu Manap kang. Dah janji ngan dia nak g jumpa bos katering tuk program Ahad ni.

So dah daftar suma, tunggu no kena panggil je. Mak aku dapat no 505. Maksudnya orang ke 5 la. Arinih mak aku kena amik darah je. Xda ape² sangat. Aku nak snap gambo time mak aku kena amik darah tu, tp doc kata x leh sbb prosedur dia camtu. So sebagai warganegara yang patuh ngan undang² aku batalkan niat tu. Aku gantikan ngan gambo patient yang ramai kat luar.

semasa jam 08.30 pagi…aduhhh nyaris awal

Selesai suma, dah kul 08.30 pagi. Antar mak aku balik, aku pun g opis. Elok² sampai je Cikgu Manap dah tuggu kat parking. Dia pun baru sampai. Aku letak barang dalam opis, trus ikut dia ke INTIM. Sembang² ngan bos Katering tu lebih kurang, akhirnya setujula nak guna servide Katering dia tu. Kebetulan Hadhri ngan Khabib & Syed pun nak datang bincang penggunaan dewan INTIM tu. G la skali bincang ngan Cik Ila 2. Balik aku tumpang Syed coz Cikgu Manap mintak diri awal nak bersiap ke skolah.

cikgu manap ngan bos katering

Hadhri & Syed sedang kusyuk berbincang ngan Cik iLa

wajah cik iLa yang sempat aku snap

wajah cantik dewan serbaguna, INTIM

Gambo lum transfer. Sket lagi la. Garap idea dulu😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: