MaLaS…

June 11, 2008

Tadi aku terkejar² nak uruskan sewa PASTI Bestari Tmn. Cempaka. Ingatkan tuan umah nak kensel. Alih² dekat kul 6 ptg dia call kata dah tunggu sana. X haru jadiknya. Kebetulan aku melengah²kan solat ‘Asar td. Trpaksa cargas solat. G Maybank kuarkan duit, terus ke Tmn. Cempaka. Ada agenda lain selain nak bayar sewa umah tu. Agreement umah sewa yang dah lama tertunggak atas sifat kemalasan selain ketiadaan ruang masa yang mencukupi buat aku (yang kedua tu alasan semata²).

Then settle suma, aku berkejar balik ke opis. Ingatkan Haji Rosli nak dtg opis. Katanya nak amik buku PASTI 6 thn. Upernyer dia suh aku dtg ke ‘kediaman mewah di tepi bulatan’ tu. Iskkk.. malehnya aku nak g sana balik. Masuk opis dulu la. Solat maghrib pastu baru nak fikir camne.

Ntah apala yang diorg duk buat kerap sangat ke ‘kediaman mewah di tepi bulatan’ tu. Aku pun baru skali merasa jejakkan kaki kesana. X da apa pun yang menarik. Eloklah kalau naluri aku rasa camtu. Takut nanti terpaut rasa gumbira lak dlm hati ni. Bala. Mau duk ngulang kesana 24 jam cam sesetengah orang tu.

Ala hang jeles la tu sbb x dijemput kan kan, jentik hatiku 😛

Hah…tetiba je terpacul wajah orang tua yang aku nak jumpa td. Sampai gak dia ke opis ni. Hilang rasa kemalasan aku ni. So mudah keje aku. Manjang nak mudahnya. Ust. Shuib, Hj. Amin dan Hj. Hamid, semuanya orang kuat Kampor pun diangkutnya sama. Dengo kata ada orang shopping baju kot baru. Haha.. dah memerintah nih kena la padankan gaya kan? Hik hik…

Ok dah azan… Cargas solatttttttttttttttt 😉

Advertisements

2 Responses to “MaLaS…”

  1. Aku Says:

    Alhamdulilah, ramai lagi orag belum ada keje, belum ada gaji… rancanglah keje.. jangan semua tak siap, semua orang sibuk, ambik masa dan pastikan keje yang kita buat sepadan dengan gaji yang diterima. Jangan gaji aje besar tapi keje tak SIAP2.. Ingat tu…
    Rutin yang wajib perlu dibuat segera. Kalau masa susah nanti baru la nak buat payah la… Pandangan dan nasihat aje….

  2. shamsuleffendey Says:

    alhamduliLLah tima kasih atas teguran dan nasihat.
    Aku secara jujur x mengharapkan gaji ‘BESAR’ ini.
    Sekiranya gaji aku nih terlalu ‘BESAR’, tiada masalah sekiranya BOS aku mengecilkannya.
    Yang aku PASTI, aku tak pernah mintak gaji yang ‘BESAR’ ini…
    diberi kita bersyukur, ditarik kita redha…itu lebih mulia


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: