MuzAkARah PAS-UMNO : sATu aNaLiSis

July 21, 2008

i

Sebetulnya inilah isu yang paling hangat buat masa ini. Senyap seketika isu fitnah Rosmah mengebom Altantunya ataupun kisah Anwar main bontot ngan Saiful. Pandai benar UMNO twistkan isu. Kalau kita nih bijak berpolitik, kita mesti dah maklum perancangan intelligent UMNO ni dalam menutup isu-isu besar negara yang dilihat merugikan mereka.

Cuba korang ingat kembali kisah kenaikan harga petrol sebanyak 30 sen dahulu kalau x silap aku. Apa yang puak UMNO buat untuk mengalihkan isu? Diorang highlight kan kisah perkahwinan Siti Nurhaliza ngan Datuk K. Tapi banyak lagi sebenarnya. Cuma kita jek yang bodoh untuk tidak mengkaji.

Terbaru kalau korang alert kisah kenaikan harga minyak dan kisah skandal RosNa (ROSmah & NAjib) dalam kes Altantunya. Apa yang puak UMNO ni buat untuk mengalihkan isu besar negara ini? Diaorang create isu Bung Nuar mein bontot si Saiful. Kalau sekali x pe gak. Ni dah dekat 9 kali kena main. Apa crita beb???

Yang turut terperangkap sekarang bagi aku ialah orang PAS dan ahli gabungan Pakatan Rakyat.

Pak Lah & Co. hanya bertepuk tangan semahunya. Bersorak gembira disebabkan sikap cepat melatah musuh mereka ini.

Yeahhhhhhhhhhhh…kita berjaya mengalihkan isu Najib dan Rosmah.

Horeeeeyyy kita berjaya mengalihkan isu kenaikan harga minyak.

Sekarang rakyat dah x mainkan lagi isu tu. Mereka sudah ralit dan asyik pula ngan isu Muzakarah PAS-UMNO yang masih jauh dari kenyataannya. Ntahkan jadi ntahkan tidak. Tapi kerajaan Pakatan Rakyat, alhamduliLLah dah menjadi kenyataan. Sepatutnya kita fokus bagaimanakah caranya unuk menyelesaikan masalah titik bengik antara sesama kita. Bukan melayan provokasi pihak musuh. Aku percaya selepas ini juga akan makin bercambahlah sikap curiga mencurigai antara satu sama lain di dalam gabungan Pakatan Rakyat ini.

Sanggupkah kita kehilangan mandat rakyat yang sudah mulai percaya dengan kita semata² mahu melayan nafsu jijik UMNO ini???

Benarlah kata Bung Nuar (pinjam sat) bahawa kita sudah semakin hilang FOKUS.

Jika kita terus membincangkan isu ini tanpa pengawasan orang yang faham, aku yakin saat keruntuhan kerajaan Pakatan Rakyat semakin hampir. Mungkin inilah gerak kerja pertama mastermind UMNO yang licik, si Ezam buat untuk memastikan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak runtuh sebelum 31 Ogos ini.

Mudah²an Allah SWT menyelamatkan kita dari segala tipu daya pihak musuh.

One Response to “MuzAkARah PAS-UMNO : sATu aNaLiSis”

  1. kp cht ibol Says:

    1- mlm jumaat orang kata mlm sunat, mlm lain kadang2 wajib, makruh dan harus…. tapi boleh juga jadi haram….
    2- umno merancang Allah juga merangcang, tapi perancangan siapakah yang lebih baik ??? Pernahkah Allah hilang fokus ???
    3- mengkafirkan orang jika salah kafir itu akan kembali kepada kita….jadi jangan membodohkan orang takut nanti bodoh itu kembali kapada fendiiiiiii


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: