AkhirNya…

October 9, 2008

i

Akhirnya Pak Lah terpaksa juga mengumumkan untuk tidak mempertahankan jawatan Presiden UMNO pada pemilihan yang ditunda pada Mac tahun depan. Teka-teki samada beliau akan mempertahankan jawatannya atau tidak akhirnya terjawab sejurus selepas mesyuarat Dewan Tertinggi BN semalam. Dengan muka tersenyum hambar, beliau terpaksa akur dengan kehendak sebilangan besar pimpinan parti² gabungan dalam BN itu. Apa yang menarik ketika disoal oleh wartawan pada sidang media selepas mesyuarat berkenaan, beliau TIDAK menafikan telah dipaksa untuk meletakkan jawatan.

Ini membuktikan lagi bahawa Pak Lah sememangnya telah dianggap sebagai beban kepada BN pada masa ini. Dan seperti biasa selepas pengumuman tersebut, menderu² pemimpin UMNO melahirkan puji-pujian kepada penggantinya, Najib. Tidak kurang juga yang sinis terhadap Pak Lah ni. Maklumlah dah hilang taring. Sapa yang nak takut. Antaranya MB Johor.

Kalau ditafsir dari kenyatan Ghani Othman nih, sekiranya Pak Lah x berundur maka dia merupakan seorang yang tidak bertanggungjawab dan BODOH. Sampai begitu sekali dikata ketuanya sendiri. Tu masa dia jadi PM lagik. Kalau dah jadi cam Tun M, mau dikatanya Pak Lah ni nyanyuk @ lemah tenaga batin barangkali. Peel UMNO, begitulah. Toksah kita nak heran sangat. Tengah ada jawatan diampunya setinggi yang mugkin, bila dah xder apa dihinanya umpama anjing kurap yang menghidap HIV. Tun M dah kena, pasni turn Pak Lah pula. Siap sedia la. Kalau x sanggup nak dengaq, cabutla ke Australia. Anak dah belikan umah berehat disana. Kapal layar pn ada. Mungkin komisyen pembelian Eurocopter boleh dijadikan wang belanja nanti. Kot nak lagi bergaya, pakaila jam Rolex hadiah Rosmah tu. Musti berkilau dek panahan matahari pantai Austaralia tu nanti.

Cuma aku harap pada detik² penghujung pemerintahannya ni, xyahlah nak buat apa dah. Dah terlambat. Dulu masa ngah gah berkuasa xnak buat. Dah xda apa ni la baru terhegeh² nak perkasakan itulah, inilah. Xde sapa nak pandang pun. Lagi meluat ade la.

Tapi kalau Pak Lah dapat pencalonan yang mengumbirakan hati dia camna lak? Oitttt… kena pikir gak tu. 5 bulan tu lama. Dulu Bung Nuar jadi acting PM 3 bulan. Balik je orang tua Tun tu amik alih tugas, terus kena tendang ke Sg. Buloh. Xkanle 5 bulan Pak Lah x leh nak plan apa² nk kenakan Najib. Itupun kalau pola pencalonan Pak Lah terus meningkat la. Klau x de sapa nak calonkan dia, rentikan le. Buat malu je.

i

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: