terNOda…

October 9, 2008

i

Ntah ape malang aku arinih, terpaksa pulak memanjat tangga pintu kemasyhuran (pinjam ayat shbt aku). Aku diarahkan bos aku pegi ke pejabat SUK, jumpa ngan Setpol MB antar surat. Aduhhhh… kalau x difikirkan bos sendiri, mau aku tolak mentah². Lagipun surat tu bukan melibatkan opis tempat aku keja nih. Lagi buat aku maleh nak layan. Apepun dia bos aku. So walaupun hati berkata xnak, mulut trpaksa jawab insyaALlah. Itupun aku lengahkan sehari. Dia suh hantar semalam, aku p hantar arinih. Ntah surat apa aku pun x tau. Jangan surat mohon konsesi balak dah la. Bala aku.

Time nak g td hati berbelah bagi. Yang kompom, aku x ikhlas nak g manjat pjbt SUk tu. Longlai kaki melangkah ke sana. Jarak x jauh sgt. Dlm 50m dari opis aku. m tu meter bkn minit. Nyaris Khabib nak lalu jalan tu. Aku numpang smpai seberang jalan. Sampai basement aku carik lift.

Sebenornya aku dulu kerap jugak manjat pejabat SUK nih. Zaman aku keje opis lama dulu. Despatch firma guaman Chang Ko Youn, Liew & Co. Bos aku tu org kuat Gerakan. Dia menang brtanding di Jalong thn 95. Lekat jadi EXCO. Pastu jadi kuli batak dia la. Sampaikan paper opis pun nak dilantaknya bawak balik umah. Mangsanya aku la. Memang spesis taik idung masin dia nih. Ikukan kat opis aku skang nih pun ada spesis camtu. Harta opis jadik harta dia. Leh ke samakan ngan x bos aku dulu tu??? Lu orang pikir la sendiri. Kang brtambah dosa lak aku. Huhu…

So dah jumpa pinu lif aku melangkah ke dalam pejabat. Kat loby pjbt ade la 7-8 orang ngah que tunggu giliran. Mungkin gak nak jumpa MB or Setpol. Aku x amik port sangat. Yang aku pasti ade 2 budak itam yang aku kenai sangat tercogok kat situ. ak bincang bab balak ke? Ntah… malas nk tau.

Pas salam ngan diorang (ulamak tuh), aku mencoya² pejabat Setpol. Sekor budak itam tu tanya aku cari pejabat sapa. Aku bgtaula pejabat Setpol. Dengan sore yang kuat penuh bangga dia menempik kat aku “Len kali tanya la”. Hangin satu badan. Dia ingat aku nih spesis dia. Duk bertanggak situ jek. Ni first time beb. Bukan nak bangga. Tapi nak ngajar diri nih. Lagipun staf pjbt aku pun dh warning jgn nk ngengada berulang kesana. Lagipun bkn aku xnak tanya. Dah pintu pjbt masing² ada nama. Bukannye aku bute. Siot toi. Pas serah surat bos aku kat kerani Setpol tuh (Setpol ngah ngadap MB) aku chow. Hilang mood aku cadang nak singgah jmpa Mat Tiang. Opis kt sebelah tu jek. Salam ngan budak itam 2 org tu pun idak. Mai lambai cmtu² je la. Eksen bebenor. Bengkak toi hati aku tadi…

Sekian cerita aku arinih. (448 patah perkataan)

i

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: