berITa PeraK…

December 12, 2008

i

camryi

Perak beli Toyota Camry ganti Perdana V6

i

logo1IPOH: Kerajaan Perak hari ini meluluskan pembelian 16 kereta Toyota Camry 2.4 sebagai kenderaan rasmi anggota Exco kerajaan negeri dan pegawai kanannya bagi menggantikan Proton Perdana V6 yang dianggap telah uzur.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, berkata keputusan itu dibuat kerana kos membaiki serta menyelenggara Proton Perdana yang digunakan sekarang adalah tinggi disebabkan kenderaan itu sudah lama dan sering mengalami kerosakan.

Bercakap kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat exco hari ini, beliau berkata pembelian itu membabitkan perbelanjaan lebih RM2 juta.

“Tempahan sedang diusahakan manakala kereta Proton Perdana yang bermasalah itu akan dijual,” katanya.

Pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) 13 November lalu, kerajaan negeri pimpinan Barisan Nasional (BN) sebelum ini dilaporkan membelanjakan RM1.3 juta bagi kos penyelenggaraan dan baik pulih kenderaan rasmi Menteri Besar serta Exco pada 2004 hingga Mac 2008. – Bernama

i

koRBan LemBu…

December 12, 2008

i

Kebiasaan dibulan Zulhijjah ni kita dengar lembu yang dikorbankan manusia. Menatap akhbar pagi ni lain pulak ceritanya. Manusia menjadi korban sang lembu. Terbalik kot. Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Pahang, Datuk AbduLLah Rahmat, meninggal dunia dalam kemalangan akibat terlanggar seekor lembu yang sedang melintas di lebuhraya Pantai Timur. Turut terkorban ialah rakann yang menumpang disebelahnya. Mungkin juga lembu itu ingin menuntut bela atas kematian sahabat-sahabatnya pada hari tasyrik yang lepas. Nyaris si lembu pandai mencari mangsa. Apepun aku doakan roh kedua-dua mangsa dicucuri rahmat oleh ALlah swt. Buat ahli keluarga, takziah aku ucapkan.

berita kemalangan boleh didapati –> di sini

i

berCUti…

December 12, 2008

i
AlhamduliLLah akhirnya dapat jugak aku g bercuti. Kali ini aku dpt berpeluang bercuti di Lumut, Perak selama 3 hari. Kira dalam Perak jugak la. Ok la tuh. Asalkan dapat refreshkan balik sel-sel mati dalam pale otak nih. Dah jem sgt. Asyik ngan program jek. Rasa dh x leh g dah. Memang agama kita jugak menggalakkan kita g bercuti nih.  Aku g ngan kenkawan sekerja. Sambil tu amik kesempatan survey dulu port nih. Kalau ok leh gak cadang-cadang bawak family lak kemudian nnt insyaALlah.

Harapnya leh la gunakan peluang yang terhidang nih sebaik mungkin untuk mengembalikan semangat bekerja aku yang makin malap sejak akhir-akhir ni. Mudah-mudahan peluang yang aku dapat nih diredhai dan diberkati ALlah. So klu ada gambo2 yang menarik nanti aku cuba uploadkan insyaALlah. Pada sesapa yang lum pernah datang ke Lumut ni, boleh la cuba2 cari peluang. Aku rasa tempatnya ok. Banyak perubahan dah berlaku selepas kali terakhir aku tinggalkan 4 tahun yang lepas. Nak compare dengan Ipoh, rasanya Lumut nih lagi advance. Social life dia pun hebat. Iskkk hancur anak melayu.
i