kaLau dH UmNo…

January 5, 2009

Memang cekap kerja saraf UMNO ni. Belumpun sejuk isu penutupan Tadika Kemas di Perak, tiba-tiba terpacul Mat Taib di Perak. Orang yang x tahu membaca dalam Bahasa Inggeris ini menyatakan penuh dukacita dengan tindakan kerajaan Pakatan Rakyat itu. Musykil jugak aku nape cepat sangat dia ada program di Perak? Perihatin sgt nampaknya pepuak UMNO nih. Terharu jugak aku. Sebab satu tadika kena tutup, dia leh turun. X cukupke dengan kenyataannya dalam akhbar semalam? Mungkin rakyat Perak nih x berapa percaya kat orang yang x reti Bahasa Inggeris ni kot. Lainla kalau Dr. Haji Penipu tu. Ada jugak Phd nye. Beli x beli tu blakang kira. Yang penting faham jugak la dia akan bahasa penjajah ni.

Yang hebatnya, signboard baru boleh terpacak x sampai dalam masa 24 jam dari isu dibangkitkan? Xkanla begitu cepat? Umum tahu tadika Kemas itu dalam keadaan kontroversi. Mana mungkin masih ada yang berani untuk melakukan sesuatu disitu dalam keadaan isunya tengah panas melainkan mendapat jaminan dari satu pihak? Mungkin polis boleh menyiasat siapa dalang disebalik kenaikan papan tanda ni. Misteri jugak nampaknya.

Tapi korang jgn harapkan ianya berlaku dalam masa terdekat ini. Mungkin kita boleh letakkan satu tarikh keberangkalian bila pihak polis boleh membuka kertas siasatan itu.Kalau tanya pendapat aku, ianya mungkin hanya akan dibuka selepas hari pengundian PRK Kuala Terengganu ni. Mana idaknya kalau dah dekat 20 ribu anggota polis berkampung di sana. Mungkin Kuala Terengganu sekarang ini mengalami nasib seperti saudara kita yang diserang oleh yahudi laknatuLlah itu. Mungkin jugak puak UMNO ni berasa seperti apa yang dirasai oleh umat Palestin tu. Jahatnya PAS ni.

Timbul satu persoalan kenapa pihak polis masih bertangguh-tangguh untuk mengisytiharkan PAS ni satu anasir berbahaya kalau sebegitu ramai anggota mereka terpaksa bertugas disana? Bukankah ianya dianggap menganggu tugas-tugas polis menjaga keamanan ditempat lain sekiranya habis seluruh kekuatan mereka terpaksa ditempatkan di Kuala Terengganu? Xkan KPN tidak berfikir akan mudarat yang akan menimpa kerajaan sekiranya banyak tempat berlaku kekurangan anggota polis ini?

Aku rasa KPN perlu menjelaskan isu ini secepat yang mungkin. Kalau boleh sepantas tindakan Mat Taib, sibodoh yang x reti berbahasa inggeris itu. Kalau tidak, segerakan pengunduran anggota polis supaya rakyat tidak terus-terusan menganggap Polis Di Raja Malaysia ini hanya dijadikan balaci @ barua oleh pihak Umno Be End. Itupun kalau KPN ingin menamatkan kerjayanya dengan rekod yang bersih dan disegani. Mungkin beliau mahu menjadi seperti Rahim Nor barangkali. WALlahua’lam

i

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: