kebiNet BaruAaa mAmAk paSemboQ…

February 11, 2009

Smalam dh berlangsung acara angkat sumpah Exco baru kerajaan haram BN Perak. Kesian org Perak ni. Dapat mamak jadi MB. Kontra betul bila bersama Sang Sultan. Sorang putih melepak, sorang hitam berkilat. Cam taik cicak jek. Hua hua huaaaa.. Padankan muka kome. Dah itu yang kome nak. Lantakkann. Lagipun yang nak dapat malu nanti bukan patik, tapi tuanku sultan jugak kan?

Hanya 6 je yang sangkut jadik Exco. 3 lagi dilantik jadi penasihat Mamak Barua (MB). Yang peliknya ada nama feberet sepatutnya sangkut x sangkut, yng x disangka sangkut lak naik. Memang bergegar la nanti kerajaan haram ni nanti. Aku menjangkakan Najmuddin Elias naik jadi Exco Agama haram, melihatkan keilmuannya cenderung kearah itu. Tapi rupa2nya disapu bos sendiri. Mungkin nk bersihkan pengaruh Tajol dalam kerajaan haramnya tu kot. Kan Najmuddin pernah jadi setpol Tajol dulu.

La ni aku dapat tahu dia dah majuk. Dak mau kene pujuk dek sesapa. Dok caye kat sesapa. Hanya ALlah je yang dia caya skang nih kata kenalan aku. Ntahlah kot dia nak Hj Nizar, MB Perak yang pujuk. InsyaALlah stakat Exco Agama leh diberikan ruang rasanya. Lagipun dia memang layak berbanding mamak pangkor tu dalm menguruskan hal-hal berkaitan agama ni. Tup-tup arinih dia dilantikĀ  jadik penasihat kepada Mamak Barua (MB) berkaitan hal-hal agama. Haha setarap HAMAN (mid osman) je la ko ni Najmuddin. Ada x menambah, xde pun x mengurang. Lagipun leh ke ko nak lawan power tok peti Harus sesaja tu? Dia lagik power beb. Dapat cium pipi lagik ngan mamak barua (MB) tu. Kompom masa bercium pipi tu Mamak Barua(MB) tu bisik kontrak tok peti dia sambung lagi. Kompom la. Bukan x tau tok peti kaki penjilat tu. Kalau ada maruah, ko tolak je la. Buat malu kume jeeee… tapi ape nak heran kan? Tuanku yang berminat. Lagipun yang dapat malu nanti bukan patik, tapi tuanku sultan jugakkan?

Hamidah pun nama yg x disangka2 naik. Dia menjadi ketua wanita UMNO Gopeng pun hasil dari tipu muslihat. Dia ni dah ditolak oleh warga Rapat Setia. Dengar kata dia dapat tau dilantik jadi Exco jam 2.30 pg smlm. Means lum tido lagi. Menanti tilikan tok nujum. Korang tunggu je la. Ntah camne mamak barua (MB) tu leh lantik dia jadik Exco kanan x tau la. Jaga hal ehwal pelaburan lak tu. Tapi apa sangat yang dia boleh buat utk tarik pelaburan masuk ke Perak? Nak mtk tlg Opah Pidah ke? Iskkk x gunala hang duk situ. Opah Pidah tu pun nunggu hari nak kena tendang dari kebinet Najis tuh. Hua hua huaaaa… memang cantekkkk. Yang aku leh kompom, xkn ada pelaburan yang masuk dari negara India hasil dari pepatahnya dalam sidang DUN dulu. Biarkan. Lagipun yang dapat malu nanti bukan patik, tapi tuanku sultan jugak kan?

Ramly Zahari sekadar mencukupkan kuota Exco haram Mamak Barua (MB). Pertamanya dia nih ADUN Manong, dalam Parlimen Kuala Kangsar. Nak jaga hati tuanku Sultan la. Kan Kuala Kangsar tu terletaknya singgahsana sultan. Yang keduanya dia nih orang lama dalam pentadbiran. Kalau korang lihat, Exco lain tu suma budak hingusan. Mana boleh Mamak Barua (MB) ni nak bertahan dalam sidang DUN akan datang. Selain dari kedua-dua sebab tu, aku yakin Mamak Barua (MB) tu xkan pilih Ramly nih. So no hal la kalau dia x terlantik duduk dalam Exco Kanan kerajaan haram ni. No wonder la time sidang media selepas perlantikan Exco ni dia menghilangkan diri. Sedih la kot. Hik hik hik… Lantak tuanku la. Lagipun yang malu nanti bukan patik, tapi tuanku sultan gak kan?

Paling menarik hari ini bila kabinet Mamak Barua (MB) ni melantik 4 orang penasihat MB. 2 ekoq UMNO tu ok la kot sbb menang PRU aritu. Ni hat yang kalah pn kena lantik gak. Setaraf Exco lak tu. Dapat kete baruaaaa suma. Haha… Apela yang orang kalah ni leh nasihatkan Mamak Barua (MB) ni melainkan untuk menerima hakikat akan kalah sikit masa lagik.

Pastu MIC mintak jawatan speaker lak sbb xde calon diorang dalam kabinet haram Mamak Barua ni. Haha UMNO menang semua, tapi leh kongsi2 kuasa lak ngan india? Kata kuat sangat kemelayuannya. Aritu masa Hj Nizar, MB Perak lantik Exco termasuk speaker dari bangsa lain, kome melompat cam beruk kena belacan. Kutuk MB kume tu pentingkan kaum lain. Jadi boneka. La ni apa dah jadi?

So kesimpulannya aku memang malu sangat ada orang yang kalah, orang yang melompat, orang yang kena tuduh rasuah dalam kerajaan haram BN Perak ni.

Idakke tuanku sultan malu mempunyai kerajaan camtu??? Ke tuanku sultan dah hilang kemaluannya???

opsss… sifat kemaluannya… hehe

i

4 Responses to “kebiNet BaruAaa mAmAk paSemboQ…”

  1. ipohmom Says:

    Brother Syamsul

    Artikel yang sungguh menarik.

    Biar kan mereka… satu hari nanti Allah akan tunjuk, percaya lah.

    Mari kita terus berjuang!

    Nizar 4 Rakyat!

  2. putra minang Says:

    Ampun Tuanku! Raja adil raja disembah raja zalim raja disanggah.
    Biarkan Luncai terjun dengan labu2nya. Takde berkatnya rezeki yang puak2 tu dapat.. lepas ni kita sama2 tunggu. ALLAH akan bayar cash kat MB & YB2 haram tu!

  3. papaija Says:

    gelihati sungguh teman membacenye weh…
    Ipoh sehari dua ni ditimpa hujan je..sebelum ni panas menohen…
    apa kah itu tandanya negeri kita ini akan sejuk semula? Moga2 musim panas kontang ini akan berakhir.Takbir!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: