Misi AmaL…

February 23, 2009

tukor-tayar

Ikutkan arahan tugas, aku diminta oleh bos Unit Amal Kawasan aku menjadi ‘escort’ tok guru presiden yang turun ke Ipoh untuk menziarahi keluarga ALlahyarham Hj. Roslan Shaharum, Ahli Parlimen Bukit Gantang yang meninggal dunia 2 mgu lepas lebih kurang. Dengo je tugasan yang diberikan, tegak bulu roma aku yang agak jarang-jarang ni. Ye la, dapat ‘escort’ mr. presiden la katakan. Kannye senang nak dpt tugasan cmtu. Sapala aku nih berbanding UA yg lain. Badan pn melidi jek. Lagipun bos UA aku tu baru jek baik dr demam teruk. Xknla dia baru kebah demam leh turun, aku yang sihat walafiat nih xleh kot…

Then cam biasa dia maklum kul 9 pg dia nak dtg umah amik aku. Baju UA aku masih x berbasuh. Bergantung elok je dlm bilik. So aku belasah pakai je la. Bukannye mr. presiden nk cium baju aku tu pun. Haha.

Sekali aku tunggu punya tunggu sampai kat kul 11 x muncul2 gak bos aku tuh. Aku x la heran sgt sbb dia nih mmg bermasalah dengan misi di awal pagi. So aku redhakan je la. Menjadi pemaaf kan satu amalan mulia???

Dah x jd keje amal tu, aku dapat ‘sms’ dari adik aku mtk tlg repairkan tayar motornye. Pancit katanya. Arghhhh kalau ALlah nk bg kita pahala, memcm cara ada. Aku pun bawak moto g kdai. Skali tayar dh botak. Melayang RM68 tukar tayar tubeless. Xpela. Asalkan adik aku leh g keje. Kira keje AMAL le jugak kannn???

i

3 Responses to “Misi AmaL…”


  1. Ana nak tanya tolong sampai2na lah ye.Nape la ni PAS terutama pemimpin cacap tak konsisten satu sama lain.Dulu Tak bolih lani PAS BOLIH semua.Heran juga.Jaga Islam ke jaga DAP n PKR tu? Anta tau tak banyak atas pagar tu dah pening lalat dengan pemimpin PAS ni.Isu di perak tu dengan cina apek tu baca Quran lintang pukang pun kata ok.Nizar tu kenape tak beri 1000tahun je tanah tu kat cina.Belum lagi yang cakap duluuu punya cerita yang haram sekarang dah halal.(Wal halal ku Wal haram mu je bunyinya)-sekadar kritik membina untuk agama dan bangsa


  2. PAS potensi ada sebagai ganti Umno tu tapi anta-anta kalian kena jaga Islam dan Melayu ni terbaik.Anta dah cakap lintang pukang tak tentu arah perjuangan anta kalian.Anta baik jaga Islam Melayu dari jaga hati DAP n PKR yang ambil kesempatan.Anta jika tak jaga tu alamat orang melayu tetap mengundi Umno tu.Hakikat melayu di malaysia jaga agama bangsa negara-Daulatkan raja,bahasa melayu, ekonomi melayu….


  3. Penentu PAS pada muktamar akan datang jika anta-anta kalian tak berubah tak jaga dasar tulin bak kata trasformasi lah maka anta akan dikuis olih orang melayu.Anta tak percaya tenguklah, jangan syok dengan kejayaan-kejayaan tumpangan DAP n PKR tu.2 parti melayu islam di malaysia pas dan umno saja yang kuat.Buat sesuatu tranformasi segera untuk bangkitkan Melayu Islam Malaysia.Sekadar melontar idea diluar kotak pemikiran biasa kerana Allah anugerahkan akal untuk berfikir yang baik.Hanya kaum itu sendiri yang ubah kedudukannya kan gitu anta…Ingat mengingat dan pesan memesan…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: