Ulasan merapu…

March 27, 2009

selamat tinggal

selamat tinggal

Fasa baru parti keris cap ayam telah pun berlaku. Najis Razak akhirnya mendapat gandingan yang dicari-cari selama ini. Itulah yang ditempiknya sewaktu merasmikan perhimpunan wanita, puteri dan pemuda parti keris cap ayamnya tempohari. Sah Muhyiddin menjadi regunya, walaupun pada awalnya dia kurang berminat dengan mamat johor tu. Ini kerana kalau Mat Taib, jaguh melarikan segala harta benda dalam negara ini menjadi regunya, maka proses pereputan parti keris cap ayam ini semakin cepat tanpa perlu menunggu begitu lama. Tapi Muhyiddin kena ingat, 3 Naib Presiden adalah balaci Najib. So dun notty2. Ahaks.

Selepas ini tugas Najis hanyalah mencari titik perdamaian yang ada pada mereka yang terpilih di peringkat tertinggi, manakala calon yang kalah pula perlu digula-gulakan agar tidak menganggu perjalanan pentadbirannya. Mungkin dengan memberikan projek ataupun jawatan GLC seperti yang pernah dilakukan sebelum-sebelum ini boleh membuat pesaing yang kalah ini senyap.

Nampaknya plot peralihan kuasa ini menjadi lancar tanpa sebarang perkara yang tidak diingini, walaupun ada usaha untuk menggagalkannya, tetapi ianya dapat dipatahkan dengan mudah berkat kerjasama yang intim dari pihak SPRM. Sekali lagi kredit harus diberikan kepada ketua pengarahnya, Ahmad Said. Mudah-mudahan apabila bersara nanti beliau akan dikalungkan dengan kilauan emas permata dan projek-projek mega, insyaALlah. Hanya tinggal penyerahan kuasa mentadbir negara sahaja lagi. Selebihnya xda masalah. Well done Najis.

Sudah pastinya selepas ini fokus dihalakan kepada persiapan pilihanraya kecil di 3 tempat (2 bukit 1 batang). Bagi aku, ini merupakan gelanggang pertama untuk menguji ketrampilan Najis walaupun sebelum ini beliau telah mencipta rekod apabila kecundang dikesemua pilihanraya kecil selepas PRU12. Namun kesemuanya itu telah dibereskan terlebih awal dengan kerjasama yang erat dari pasukan polis dan FRU. Sekurang-kurangnya fokus beliau mengharungi episod penuh mendebarkan dalam pemilihan ini tidak terganggu dek masalah dikesemua venue PRK. Syabas Musa Hasan. So perancangan nak tambah lagi 3 jawatan TKPN pasti diluluskan oleh bos baru. Dun wory bro…

Kita? Ya, kita pula bagaimana? Kalau sebelum nih duk komen sapa patut menang dan sapa patut kalah dalam pemilihan parti keris cap ayam tu (termasuklah aku), nah keputusan dah diketahui. Masih terbuai dengan kemenangan Khairy? Betuike dengan menangnya beruk hitam menantu kesayangan bekas sang presiden itu, kita akan mendapat laluan mudah dalam PRK ni? Betuike puak Mukhriz dan Ali Ketam akan sabotaj kempen PRK kali ini? Betuike dengan tewasnya Mek Pidah, wanita parti keris cap ayam tu dah lemah semangat? Betuike? Hangpa berangan la ni. Kalau aku yang berangan xdak masalah sangat la  coz tempat singgahsana aku dipenuhi ekon. Bangku pun menggebu, x rupa pangkin di UPU2 sana.

Aku dengaq ada orang dah heboh kita nak menang banyak mana? Aduhhhhh… kondipen sungguh. Menang banyak mana beb. Xdak citer nak kalah banyak mana pun. Suma cite kita menang. Asyik dengaq sembang ja kita menang. Kita mesti menang. Ayat ni la aku duk jenuh dengaq kat Pengkalan Pasir dulu. Last2 terduduk. Nak dipadankan muka, aku pun letih gak keje time tu. Tambah kat situ dulu xdak ekon, cam skang ni.

Member aku lagi sian. Duk berulang dari ipoh-bukit gantang nak bantu keje PRK ni. Siang memasing keje cari rezeki, malam sambung keje jemaah lak. Amanah sungguh. Aku lain arr, duk dlm ekon xdak keje. Duk main tenet je update blog. Letih kang tidoq. Haha, keje camtu suma org nak. Kalau mmber aku tau siap kena maki ni. Haha.

Calon kita lak camna? Garang cam masa kerajaan baru runtuh dulu lg ka? Amboiiii, awatnya garang sangat. Ni kempen syeikhhhh…bukan program penerangan. Terkejut gak aku tau pembantu Khas dia leh bagi ceramah dah di sini. Kat tempat Beghahim Ali lak tu. Cheh, ini macam leh ikut jejak bro Husam ni. Mana taukan.

Cuma aku harap kat calon kita yang dasat auranya nih, tlg jgn duk terbawak-bawak emosi rampasan kuasa tu sangat. Orang bosan nnt. Bawak isu lain la brader. Melambak lagi isu. Anggap je hilang kerajaan tu takdir. X perlu sgt ditangisi. Bukan kita xdak buat silap. Buat baru je la. Yang penting menangi hati pengundi Bukit Gantang ni. Berlemah lembut. Nabi pun time kena sekat buat umrah (haji?), dia x mengamuk. Nah dengan kelembutan sifat baginda SAW tu la akhirnya kerajaan Mekah bertukar kerajaan. Boleh buatnya la. Yang penting strategi kena betoi.

Cheh, hang duk labun dalam ekon leh la yop. Haha. Caiyyyokkk caiyyokkk…

i

One Response to “Ulasan merapu…”

  1. momo Says:

    memang best lepak dalam tempat ekon… nak best lagi baca artikel bawah ni:

    http://ini-yang-aku-rasa.blogspot.com/2009/03/kegagalan-berorganisasi-akan.html


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: