Serba salah…

April 16, 2009

Malam semalam aku bermesyuarat cawangan bagi menentukan perwakilan cawangan dan membuat pencalonan AJK PAS Kawasan Ipoh Timor pada 26hb April ni. AlhamduliLLah segalanya berjalan lancar. X lama mana pun mesyuarat cawangan aku kali pertama ni. Cam besa, dalam setengah jam settle.

Balik je aku sempat la bukak tv memandangkan masa tido masih awal. Bukak tv, tertontonlah rancangan secara ‘Live’ dari KLCC (Kuala Lumpur Convention Centre) mengenai pelancaran model terbaru MPV pertama Prtoon, syarikat ulung automobil negara. Wahhhh, bagai dirancang-rancang pulak, elok Najib pegang je jawatan PM dia dapat rasmikan produk baru Proton ni. Kira hebat la pada aku sebab sebelum-sebelum ni PM Malaysia hanya merasmikan produk kereta aje. I’m proud with u Najib, aku menyanggah kumpulan anti PPSMI.

Cuma satu yang aku musykil, apalak dibuat dek orang tua menopause a.k.a Tun M bersama-sama Najib kat atas pentas pelancaran tuh? Aku tengok kameraman yang buat live tu terpaksa shoot video dari jauh coz nak masukkan jugak gambo org tua tuh. Nk interview pun terpaksa dedua. Memula Zainal Abidin Rawop interview Najib, then trpaksa lak interview orang tua tuh. Sungguh aku kata, siannnnn krew-krew RTM tu. Korang nyer mata aku tak tau la, tapi dari mata aku yang masih clear ni, memang nampak sgt Najib x baper selesa. Hinggakan satu ketika time Najib nak acting duduk dalam mpv tu, orang tua tu pun sama terhegeh-hegeh nak duk sebelah.

Haha, klakau klakau… Kalau dulu orang tua tu duk kata kerajaan Pak Lah kerajaan anak beranak, nah skang kerajaan Najib ni lak nk gelar kerajaan ape ek? Kerajaan kongsi kuasa kot. Muehehehe…

Agak-agak korang laaa, ape la reaksi Najib ni nanti bila dikaitkan dengan orang tua menopouse tu? Maybe Rosmah leh tolong jawab kot… Hik hik hik

i

2 Responses to “Serba salah…”

  1. paloi Says:

    hehehe kerajaan boneka mahathir le tu…chedet rasanya advisor proton sbb tu dia nak join sama. rosmah tak dapat join sbb mahathir tak bagi muahahhahaha

  2. yongPerak Says:

    alaaaa biasalahhh che det tu mcm atuk2. tak dipelawa kang majukkkk pulak.


Leave a Reply

