Hari buhsan …

April 23, 2009

Dah seminggu x nulis. Buhsan pelbagai tahap gaban. Baca kisah memualkan mainan politikus hancing. Cheh… kalau sbb x leh nk amik balik keter MB tu, xknlah sampai nk dijual kesemua keter tu. Betoike cinta sangat kat produk tempatan??? Cuba cek balik keter² lanun perampas kejaan kudeta Perak nih. Kesemua pakai keluaran tempatan ke? Atau dibeli semata-mata nak mengaburi mata rakyat. Biar rakyat tau aku pun cintakan produk tempatan walhal kereta itu nanti hanya digunapakai oleh orang gaji dan tukang kebun mereka sahaja utk dibawa kepasar.

i

Persoalannya??? Bagaimana pula dengan tuanku sultan pemerintah negeri kudeta Perak ini? Adakah dengan memakai Rolls Royce dan Merc mewah bermakna tuanku sultan Perak dan Raja Muda jugak gilakan produk luar dan bencikan produk tempatan? Leh kata gitu? Sah x beraninya…

i

Apapun aku harap pasnih, bila dah mula pakai Proton Perdana tu balik, jangan la harapnya kuar citer bukan² pasal nak selenggara keter ni. Pihak Proton patu amik port akan masalah yang pernah menjadi topik hangat di negeri ini suatu waktu dahulu. Harga selenggara kereta Proton Perdana yang lebih mahal dari harga kereta itu sendiri. Ya, lebih mahal. Diulang, lebih mahallll.

Kalau x berubah, sumthin wrong la with this national car. Che det patut malu la ngan produk yang dipeloporinya ini. Tapi nak buat camne, Che Det ni pn dh tak tau malu. Makin kerap lak kuar media pas Najib ni pegang kuasa. Meluat lak aku. Nasib hang la Najib. Pandai²la hang nk manage si tua kematot tu. Selembik-lembik Pak Lah, x dilayannya Che Det tu. Xkn Najib yang ada C4 (Rosmah lew) ni x mampu kot???

Satu jek yang buat aku kembali bersemangat bila tau keputusan Barclays Premiere League antara pasukan feberet aku, Man U yang berjaya mengalahkan Portsmouth 2-0. Bermakna Man U kembali ke landasan untuk menjulang kejuaraan liga BPL. Terima kasih Man U kerna membangkitkan semula rasa ghairah aku untuk menulis. Go Man U.

i

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: