SPR lagik…

May 4, 2009

Aku x tau, apa la yang ada pada otak kepala pengerusi SPR nih. Mungkin sbb trlampau terkejut tengok gelombang manusia di hari penamaan calon PRK P059 Bukit Gantang aritu, maka dia pun mengusahakan agar satu usaha mengurangkan kehadiran penyokong pada hari penamaan calon pada setiap PRK mahupun PRU akan datang. Pada aku nampak sangat x logiknya undang-undang tersebut.

Kenapa aku kata x logik? Cuba kita fikir secara mudah, andai ada satu sekolah swasta menyediakan prasarana dan sistem pembelajaran yang lebih baik dari sekolah menengah kebangsaan yang diuruskan oleh Kementerian Pelajaran,  adakah kerajaan akan merangka satu dasar yang akan menyekat ibu-bapa dari menghantar anak-anak mereka belajar disekolah swasta tersebut sedangkan keperluan pendidikan bagi rakyat negara ini sudah dijamin dalam perlembagaan negara kita. Kenapa tidak dikaji sahaja sebab musabab sekolah menengah kebangsaan itu gagal menarik pelajar-pelajar untuk belajar disekolah mereka ini?

So camtu jugakla kalau nk dihubungkaitkan ngan undang-undang baru SPR nih. Patutnya dia p bgtau kat Be End tu pasai apa kehadiran penyokong dia kurang sesangat masa hari penamaan calon tuh. Sebab orang dh meluat ngan Be End. Itu yang patutnya jadi tugas utama pengerusi SPR yang baru nih. Itupun nyaris Bukit gantang ngan Bukit Selambau jek di semenanjung ni buat PRK serentak. Kalau di Bukit Lanjan pun buat, Bukit Kepong pun buat, ntah baper org je la penyokong Be End yang turun. Mau kena import polis tuk ramaikan. Pasang poster Be End pun polis dah tolong buatkan, ape sangat la nak ramaikan penyokong Be End tu nanti.

Aku rasa kalau camni la tindakan SPR demi nak lindungi kemaluan Be End nih, memang aku kompom pasnih akan ada undang-undang lak yang SPR akan buat halang terus para penyokong dari hadir dihari penamaan calon. Cukup tengok dalam tv @ dengaq dari radio jek. Aku rasa cara yang ni mungkin dah ada dalam cadangan kot. Haha

* sumber berita –> di sini

i

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: