Tunai Haji Bersama Mak BAB* …

June 8, 2009

Majlis Ulama Indonesia haramkan vaksin meningitis

JAKARTAMajlis Ulama Indonesia (MUI) memutuskan bahawa vaksin meningitis untuk jemaah haji haram kerana mengandungi enzim babi, lapor akhbar Batam Pos semalam.

Menurut Ketua Fatwa MUI, Maruf Amin, keputusan itu dibuat selepas badan agama itu membuat pertimbangan dan analisis berhubung vaksin tersebut.

“Namun keterangan yang paling kuat adalah daripada Jabatan Kesihatan yang menegaskan bahawa vaksin itu mengandungi babi,” ujarnya ketika ditemui pemberita di pejabatnya kelmarin.

Berikutan keputusan pengharaman itu, Maruf memberitahu, rancangan MUI untuk melawat Belgium bagi melihat proses pembuatan vaksin tersebut dibatalkan.

“Tidak ada lagi yang perlu dibuktikan. Justeru, kami batalkan hasrat untuk pergi ke Belgium,” katanya.

selanjutnya di sini

Kah Kah Kah… Abisla jemaah haji yang telah disuntik mak Bab* masa nk pegi aritu. Nih KOMPOM aku cakap, musti Kementerian Kesihatan kata vaksin meningitis yang disuntik kedalam tubuh badan para jemaah haji aritu dari sumber Mak Bab* yang halal. X percaya tunggu berita kang. Kah kah kah. Patutlah ada perangai pak dan mak haji yang mcm mak Bab* tuh time balik haji. Rupanya dah bersatu dgn gen Bab*. Kekekeke… Salute aku ngan Indon opsss Indonesia nih.

Cuma aku duk pikir² klula Kementerian Kesihatan mengakui kesilapan mereka sepertimana yang dilakukan oleh kementerian yang sama di Indonesia tu, adakah KERAjaan kita @ Lembaga Tabung Haji akan menggantikan semula duit berkaitan urusan haji kepada para jemaah haji tersebut. Kalau diaorg xnk kasi, aku cadang samankan je. Bior dia tau punya marah kita kena tipu dalam hal berkaitan agama nih. Lepas saman lak aku cadang para jemaah haji tu pakat-pakat buat DEMO mintak Menteri Kesihatan tu letak jawatan. Pikul tanggungjawab nih.

Apa yang aku nampak ni la padahnya bila bagi seat Menteri Kesihatan kepada orang yang x tau hukum agama. Kalaula Kak MaSHITah tu yang jadi Menteri Kesihatan, kan ke molek. Nyaris aku lum ada rezeki nak buat haji lagi.

i

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: