Off Topic sat…

June 12, 2009

C.Ronaldo

i

Man Utd FC LogoSemakin hari semakin aku jemu membaca kisahmu didada² akhbar. Ada yang memuji tetapi terlalu ramai yang mengeji. Aku kebingungan, kenapa dirimu menjadi mangsa, sedangkan bakatmu adalah anugerah Ilahi. Bakat tanpa berusaha menjadikannya lebih baik adalah membazir. Aku lihat dirimu begitu bersungguh² ketika berlatih. Ketika dirimu ingin menjadi yang terbaik dari yang terbaik, aku lihat perasaan ini tidak wujud dalam diri² pemain negara kelahiranku. Adakah sebab kaedah pemakanan? Aku baru membaca beberapa athlete negaraku bermabuk sakan dikelab² malam ketika pertandingan masih diadakan. Pelik sungguh. Pasukanmu bermabuk sakan apabila sudah mengenggam kemenangan, tetapi pasukan negaraku bermabuk ketika kemenangan jauh dari jangkauan. Adakah pula kerana perbezaan bayaran gaji? Aduhhh… kalau nak tahan bola pun x reti, mana mungkin pasukan akan membayarmu dengan nilaian gaji berjumlah ratusan ribu seminggu?. Jadi atas sebab apa? Sebabnya sukan hanya dijadikan satu hobi dimasa senggang, bukannya proffesionalisma seperti kamu itu.

Maka dengan berat hati, aku merelakanmu pergi seandainya itulah yang terbaik buatmu. Pergilah adindaku Christiano Ronaldo. Aku akan terus mengenang kehebatanmu walaupun hati ini terlalu berat untuk melepaskanmu.

Huhu, bersabarlah hati. Aku pasrah. Walau apapun yang melanda, Man U tetap dihati ini. Glory Glory Man U… Good bye my fren

i

One Response to “Off Topic sat…”

  1. kaki bangku Says:

    kejor yop kejor juge yg best …. wakakakakaaa …


Leave a Reply

