Amukan pemuda…

June 26, 2009

Salam 4 all…

Arinih Pemuda Negeri aku mengamuk lagik. Mengamuk kat sapa? Ntah… Katanya kat orang tua yang dah naik pangkat. Kata deme lagi, orang tua tuh suku kaum banjar. Wahhh ini sudah da bomb. Sapa berani mengamuk dgn org Banjar? Iskk kalau suh aku, tobat aku x berani. Mungkin sbb Ketua Pemuda negeri aku tu pun dari suku kaum yang sama dgn orang tua tu. Lagipun aku dengar bebudak yang sama kaum dengan dia kat Jabatan tempat dia carik makan tu mmg snang naik lebih dari kaum yg lain. Jgn marah wak. Ni fakta yang aku dapat dari org dalam. Nanti aku banjer roti canai mamak 786 bawah DAP tu. Aku rasa yang tu xdek kes main mandrem² ni.

Lupa lak nak petik, isu ape lak di amuk dek Pemuda negeri aku nih? Selak nye selakkkk… Isu KERAjaan Perpaduan lagik. Cheh, orang dh tutup buku, yg org tua nih gatai g nyalak lagi apsal. Kan dah nahas. Tapi aku nye pendapat seposen ni rasa baik toksah dilayan org tua nih. Apa yang aku nampak, org tua nih akan menyalak bila rasa dirinya dah x dipedulikan. Banyak kes gitu. So nak up kan balik nama dia, dia pun buat la kenyataan tahap budak tadika perpaduan tu. Bila ada lak yang menyambut, lagi suka la dia. Tu pasal aku rasa Pemuda negeri aku nih jgn layan sangat orang tua nih. Kalau gatai sangat nak layan, cuba highlitekan kata² bohong dia tu sewaktu guna nama Mursyidul ‘Am nak suh mantan PJ aku tu tubuh kerajaan perpaduan ngan UMno pas PRU-12 dulu. Yang tu baru bom. Biar dia terkedu x leh nak jawab. Kalau dia x ngaku, kita kasi bom lagi. Bawak mantan PJ tu buat sumpah mubahalah. Yang nih Ust Azli mantan KP negeri leh arrangekan coz dia ada pengalaman bab² nih. Xkanla mantan PJ aku tu lak yang cakap bohong.

Yang aku pelik, tapi bukan le heran sgt, si tua kedana nih cukup ilmu agamanya. Tapi bila bercakap main ikut sedap bontot jek. Ade orang kate orang tua nih duk pulun makan duit syubhah. Tu pasal bercakap x guna ilmu. Alternatifnya dia bercakap guna perut. Aade gak yang cakap, org tua nih nah sebat duit Baitul Mal nak angkut bini g China. Aku pun x berani nak sanggah. Orang yang bercakap tu pun ada sumber yang sahih. Cuma aku harap citer tu x betoi le. Kalau betoi, mmg sah jenis pelahap duit orang tua ni. Bukan pelahap duit je kata deme, pangkat dan harta pun sama. Tu pasai aku x heran kalau org tua nih suh PAS ikut cam Parti Cina. Sbb hatinya dh rosak ngan dunia. Patutnya org tua nih cakap suh PAS ikut cara RasuluLLah saw tu. Sanggup putus sedara ngan bapak² sedara yang mengagung²kan tuhan yang salah. Sama la kes ngan UMno nih. Tang mana yang betoinya kalau duk asyik agung²kan hukum Lord Reid tu. Natang bewak tui la org tua nih. Kalau korang nak tau gak sapa org tua nih korang carik je la kat sini.

Untuk membaca kenyataan amukan DPPN Perak klik di sini.

i

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: