Tuah pulak mengamuk…

July 4, 2009

Buat pertama kalinya, pakar sejarah berkampung di Melaka semalam kerana terdapatnya ura-ura pendekar terkenal negeri itu, Hang Tuah dan Hang Jebat muncul setelah sekian lamanya hilang tanpa kabar berita. Menurut maklumat, kemunculan perdana kedua² pendekar itu berjaya dikesan di tapak pasar malam Taman Melaka Baru semalam walaupun tanpa bantuan The Seeker’s, kumpulan penangkap hantu terkenal di Malaysia. Menurut pemberi maklumat lagi, Tuah telah berjaya menambah anggotanya kepada 40 orang yang sebelum ini hanya berempat setelah ditolak penderhaka Jebat.

Ini merupakan satu kejayaan buat Tuah kerana berjaya menambah keahliannya sebanyak 100%. Tidak diketahui samada Sarip Dol, samseng Kg. Dusun juga turut menyertai geng Tuah. Apa yang nyata, Jebat juga tidak kurang hebatnya kali ini apabila berjaya membawa masuk geng Laksamana Cheng Ho ke dalam teamnya. Rekod juga turut tercatat semalam apabila pertempuran kali ini melibatkan berkumpulan bukannya perseorangan seperti dizaman kesultanan Melayu Melaka dahulu. Dari maklumat tambahan yang aku dapat, geng Jebat sekali lagi tumpas kepada geng Tuah. Namun kali ini bukan kerna muslihat keris Taming Sari, tetapi hasil kerjasama polisi yang hanya melihat kerja jahat geng Tuah itu.

Antara kata-kata BODOH geng TUAH dalam pertempuran semalam yang berjaya dipetik oleh saksi ialah :

“Mereka bukan ahli Suruhanjaya pilihanraya (SPR) untuk melancarkan kempen tersebut. Saya juga dimaklumkan mereka tidak mendapat kebenaran dari pengerusi jawatankuasa taman dan persatuan penjaja.

“(Lagipun,) Pemuda Umno memberitahu mereka, kawasan ini untuk pasar malam dan bukannya untuk melancarkan kempen menambahkan keahlian parti.”

dan menambah lagi..

“Saya beritahu pemimpin DAP, ini kawasan pasar malam mengapa buat ceramah politik dan berkempen menambah ahli menggunakan logo suruhanjaya pilihanraya (SPR),” kata Jailani ketika dihubungi Malaysiakini.

Berita selanjutnya di sini.

i

Ulasan tambahan :

Nampaknya pemuda parti TUAH (dibaca UMno) ni kompom memang BODOH. Bukankah SPR telah melantik Penolong Pendaftar Sementara (PPS) dari kalangan parti² politik bagi menjalankan tugas mendaftar seramai mungkin pendaftar yang layak menjadi pengundi? Katalah memang keje PPS parti TUAH dilakukan oleh pihak SPR sendiri, tapi cubalah tutup sket lobang keBODOHan hangpa tu. Jangan kasi orang tau hangpa memang BODOH. Kerja mudah camni pun x tau nak buat. Dah la x tau  nak buat, wujudnye PPS nih pun x tau. Bangang tahap keldai betui la PEMUDA parti TUAH ni. Patutla baru ada calon bijak sket kat Manek Urai tu dah riuh sekampung. Keh keh keh.

Lagi satu kalau bukan tempat tumpuan ramai cam kat pasar malam dijadikan tempat untuk mendaftar pengundi baru ni, hang nak suh carik tempat mana lagi? Kat dalam reban ayam? Kandang lembu ataupun di Zoo Melaka? Yang nak daftar ni orang, bukan LEMBU mcm hang tu mangkuk. Kah kah kah, kan dah banyak ‘HANG’ lagik yang kuar.

Disebabkan itulah, maka Pemuda BODOH UMno ini terpaksa mengambil tindakan segera kerana jika tidak, besar kemungkinan negeri pemuda Tuah itu bakal terlepas ke tangan pembangkang.

i

p/s – Kalau mcm ni la level otak Pemuda parti Tuah ni, aku cadang kat Ust Din Tantawi kalau x batalkan pun, tangguhkanla dulu rancangan nak berwacana ilmiah ngan depa nih. Karut jek. Otak cap ayam.

i

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: