Penat tp berbaloi…

August 2, 2009

Penat tapi berbaloi, mungkin itulah yang paling sesuai aku gambarkan dengan situasi yang melanda para pendemonstran Mansuh ISA siang tadi. Dalam banyak² pengalaman aku sendiri menyertai demo ni, aku rasa yang ni la paling mencabar jiwa dan raga. Takot??? Haha mmg aku mengaku aku nih jenis penakot. Dat y aku cuba lawan sifat penakut @ pengecut aku nih dengan menghadirkan jugak diri ke demo, walaupun tahu tindakan aku selalunya lari menyelamatkan diri. Hua hua hua, sapa yang sanggup kene ayor najis tu weh oiii. Miang 1 badan. Lum lagik tekak gatai hidu asap gas beracun tu.Huhu

Apapun tahniah buat pendemonstran siang tadi. Wakil Ipoh Timor, kawasan aku seramai 25 orang menaiki 4 biji kereta dan sebuah Unser. AlhamduliLLah semuanya berjaya pulang dengan selamat walaupun seorang nyaris gugur syahid. Mungkin niat yang x baper betoi, ataupun gagal mengikut arahan pimpinan menyebabkan syarat² untuknya mendapat ganjaran tersebut ditangguhkan buat sementara waktu oleh Robbul Jalil. Dia merupakan salah seorang antara lebih 400 orang yang ditahan oleh polis di Jalan Raja Laut berhampiran Pejabat Agung PAS Pusat. Cerita sebenar masih belum aku perolehi dari mulutnya sendiri, memandangkan dia baru sahaja dibebaskan jam 10 mlm tadi. Jamin RM 400 beb. Nyaris pemuda kawasan aku kaya. Siap ada hamba ALlah sponsor duit perjalanan dan bekalkan sekeping GOLD Card untuk kemudahan mengisi minyak percuma. JazakALlah khairan jazak. Mudah² beliau juga diterima sebagai pejuang menentang kezaliman oleh ALlah SWT.

Pada yang menerima azab dunia dari kerajaan yang maha zalim tadi, insyaALlah ada balasan baik menunggu buat kalian dipenghujung nyawa mahupun dialam yang lain nanti insyaALlah. Dengar citer bakal berlangsung lagi demo yg serupa ini dilain hari sehinggalah para pimpinan Pakatan Rakyat bersama GMI dapat menghantar memorandum pemansuhan ISA sepertimana yang berjaya dilakukan oleh wakil PEWARIS tadi. Memang haram jadah punya polis. Xdak akai. Time orang solat hajat pun dibantainya ngan gas pemedih mata. Memang anjing BN betoi. Kenapa PEWARIS mendapat layanan yang istimewa? Sbbnya polis dah jadi anjing BN. Jawapan ikhlas yang aku leh kasi buat masa ni.

AlhamduliLLah respond yang diterima dari jemaah kawasan aku yang menyertai demo tadi kesemuanya positif belaka. Xda pun kata nak undur diri pasnih walaupun dikhabarkan ada yang menitikkan air mata akibat menerima mandian air buih water cannon anjing merah tu. Xperlah, dalam pahit pasti ada manisnya. Bila dah setel jek, berkumpul balik siap sembang x ingat dunia. Haha, dalam komuter pun sembang punya la deras. Kompom penumpang tu fikir kitaorang ni orang kampung baru blajo naik Komuter. Xpala asalkan hati puas. Buat kawan aku yang dah senang bersejuk dalam ekon VIOS nya tu, sedapke kene ayor asid td tuh? Mandi garam nampak gayanya kawan aku tu tadi.

So aku harap dalam masa 6 bulan atau kurang, akan ada lagi perhimpunan sebegini untuk mengajar anjing² pekak yang masih mahu mengekalkan akta zalim ini. Lastly, aku kecewa bila x dpt berjumpa Ibrahim Ali tadi. Dan terpikir apalah motif Najib Toonya datang Kelantan arinih? Sampai desperate sangatke nk halang Tok Guru Mursyidul Am dari menyertai demo tadi? Ntah aku x dak jawapan masa ni coz esok nk melayan satu lagi program yang hampir serupa di BS. So sapa nk follo cepat roger no yg aku bagi tuh. Jgn menyesallllll…

i

*p/s – Unit Amal perlu memikirkan strategi terbaru untuk menghalang tindakan anjing² BN ini untuk menggagalkan program seperti ini dimasa hadapan. Ramai Unit Amal kena tangkap tadi. Lumpuh kekuatan untuk membuat laluan menuju ke destinasi akhir. Apapun syabas buat Unit Amal (termasuk 2 orang ahlinya dari Pulau Pinang yang sedang kritikal ketika ini di Hospital Sungai Buloh akibat kemalangan di lebuhraya utara selatan berhampiran Behrang awal pagi hari program – Alfatihah).

i

Leave a Reply

