PDRM spesis Lembu…

August 29, 2009

Lama aku x hupdate blog. Kunun nak kurangkan benda² x berpekdah yang boleh mengurangkan pahala posa aku nih. Tapi tangan x leh tahan woo. Banyak isu. Dari kes sebat Kartika, kes pemecatan Chua Soi Lek sampaila yang terbaru kes arak kepala lembu oleh sekumpulan penduduk Seksyen 23 Shah Alam bersama beberapa NGO meLAYU.

Yang dapat aku cakap, memang inilah sikap bangang yang diamalkan oleh pemimpin Be End dari dulu, kini dan insyaALlah selama-lamanya. Jika terus-terusan mengamalkan dasar dwistandard kepada rakyat negara ini, maknanya zaman kejatuhan kerajaan rapuh Be End ini bakal berlaku tidak lama lagi.

Cuba bayangkan isu Kartika, perlaksanaan hukuman rotan tidak dapat dijalankan hanya kerana tiada penyebat buat ketika ini. Itulah kenyataan yang dikeluarkan oleh Mat Lembik Aww aritu. Cheh dangkal sangat alasannya. Apa teruk sangat ke nak jalankan hukuman tuh sampai kene buat kajian terlebih dahulu. Bukanka pakar rujuk agama melambak kat negara ni.

Mana Tan Sri MuPettyCa$h Haramsana tu? Kan mufti melayu tuh hebat berbicara menggunakan gigi dan lidah AMENO.  Xkan dia x leh nak bagi gambaran sebenar tentang perlaksanaan hukuman ni nanti? Kata kuat sangat melayu nya. Bila melayu redha nak dihukum dengan hukuman syariah ala Malaysia, napa x kondem menteri AMENO yang bodoh tahap lembu yang cuba nak halang perlaksanaan hukuman tuh. Weiiii.. kalau tenaga pembantu rumah atau buruh binaan mahupun penjual karpet tadak kat Mesia ni napa bergeliga otak hangpa pi cadang kuar permit g import tenaga tu suma? Napa tang penyebat pesalah syari’ah ni takdak kat Mesia, hangpa x teringat nak import sama? Bingai betoi la Mat Lembut nih. Kalau dh xnk tobat, duk syok sangat menonggang air setan tuh, jangan sampai orang nak insaf pun hang halang mangkuk oii.

PDRM ni pun satu mangkuk. Haram jadah betoi sifat hangpa nih. Napa orang yang mempermainkan sentimen agama tidak diambil tindakan apa²? Wah wah wahhh mentang²la tau PDRM tu alat AMENO, siap eksyen lagi pijak kepala lembu tuh. Hebat hang ek. Cuba hangpa bayangkan lagi kalau perbuatan sama dilakukan oleh pihak Pakatan Rakyat? Apa tindakan yang menanti? Sah kena sepak masuk ISA nya. Ni idak, bukan setakat sentuh tangkap, halau pun idak. Memang haram jadah betoi polis skang nih. Nampak sangat sikap kepartiannya. Leks la beb, cukupla duk pangkah BN masa PRU @ PRK. Janganla bab ketenteraman awam pun jadik mainan. Hangpa teringin sangat ka nak tengok rusuhan agama kat S’ngor tuh? Biar senang nak hijack balik kerajaan kaya tuh? Silap la hangpa. Pakatan Rakyat xkan layan provokasi camtu. Biaq Be End je yang layan. Jangan pasai kes nih, MIC pulak bergolak. Cukupa dulu MCA jek buat hala skang nih. Sekian terima kasih.

i

*berita boleh dibaca di sini

*gambar aku cilok di sini dan di sini

i

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: