Al-Fatihah…

September 4, 2009

bagan pinangSebentar tadi aku mendapat berita ADUN BN Bagan Pinang, Parlimen Teluk Kemang, Negeri Sembilan iaitu Azman Mohd Noor telah kembali kerahmatuLLah jam 2.30 ptg kerana serangan sakit jantung di Pusat Pakar Seremban. ALlahyarham telah memenangi kerusi DUN tersebut pada pilihanraya umum ke-12 yang lepas apabila mengalahkan calon dari Parti PAS, Ramli Ismail dengan majoriti 2,333 undi.

Parlimen Teluk Kemang mempunyai 5 DUN dimana 3 daripadanya telah dimenangi oleh parti Pakatan Rakyat iaitu DUN Chuah – PKR, Lukut – DAP dan Port Dickson – PKR manakala 2 lagi DUN iaitu DUN Linggi dan Bagan Pinang dimenangi oleh BN.

Seperti yang telah maklum sebelum ini, SPR enggan mengadakan PRK di DUN Kota Seputeh, Kedah. Tetapi disebabkan kematian ADUN Bagan Pinang ini, nak xnk SPR terpaksa juga mengadakan satu PRK melainkan SPR tidak mengesahkan kandungan sijil kematian ADUN tersebut.

Di samping itu juga, wujud khabar angin pihak BN sedang bertungkus lumus menjalankan pertandingan memilih wajah serupa dengan ALlahyarham ADUN Bukit Pinang bagi menjadi ganti kepada ADUN tersebut. Dengan yang demikian maka SPR sekali lagi akan menolak untuk mengadakan PRK di situ.

Al-fatihah…

i

Sidang DUN 02.09.09

September 4, 2009

Maka seperti yang telah dipersetujui oleh tuan speaker DUN Perak, maka hari ini telah diadakan sidang DUN Perak  di Bangunan SUK Perak. Namun seperti yang maklum, kelibat polis yang bermaharajalela disekitar bangunan termasuk jarak 30m dari bangunan tersebut telah membantu kearah kegagalan perlaksanaan sidang tersebut.Tapi sebenarnya dekat 70m jugak yang diorang halang. Mungkin kelulusan untuk menjadi polis sekarang cukup sekadar lulus tabika Kemas. X reti ngukor pun leh jadik polis? Wakaka

Nampaknya usaha untuk menggagalkan sidang tersebut tidak berhenti setakat itu sahaja, malah turut dibantu oleh jentera berotak kuning, yang diupah untuk menjadi pengacau pada hari bersejarah tersebut. Oleh kerna kesuntukan masa untuk menempah baju yang siap bercetak, maka inisiatif berkepala lembu telah diambil dengan melekatkan kertas sticker pada baju tersebut. Jadilah baju tersebut baju cap ayam. Cikai lagik dari baju cap tangan gopenghegen aritu. Wakakaka kali ke-2.

And de last, baju tersebut telah dipungut semula untuk digunakan pada masa-masa akan datang. Wakakaka (sambil gulin²), baju rexcycle beb. Siap kutip balik. Miskin bebeno dah tahap pepuak gerombolan mamaq pangkoq ni. Sampai nak sponsor baju mahal lagik berkualiti pun dah x mampu. Sian ka peragawan² tuh. Dah la baju tampai kertas sticker, pastu kena kutip balik. Mati² diorg ogt dpt free.Wakakaka… buat malu kaum je la hangpa nih.

So seperti yang abg parpu kata, puak gerombolan mamak pangkoq begitu ramai aritu. So lensa kamera nih tala kat diorg je la. Xkn nak shoot kat geng Pakatan Rakyat yang langsung x nampak batang idung tu kan? Ok, tanpa berlengah masa, aku bawak hangpa tengok geng otak kunin tuh…

*p/s- credit buat Bro Ramdhan atas gambar yang dikongsi

i

DSC_0059

iskkk apa yg diorang buat ramai² kat kedai mamak tuh? Ada makan per ka weiii…

DSC_0084

larrr..tinggai la org blakang sket. perut aku pun lapor gak nih

DSC_0100

adoiyyaaa..apek kat tiang tu leh slamber lak isap rokok. Cheh saja bikin panasss

DSC_0104

abg debab, ko bukak laptop ke bukak bekal makan??? cam bau PARPU jek?

DSC_0149

isk jaki betoi aku tengok derang nih dapat baju free. x leh jadi nih. abg parpu pun nak gakkk

DSC_0150

Aduh segannye nak mintak. kasi la abg parpu satuuuuu. Huhu

DSC_0215

wei debab, ko nak baju free ke xnak? Kang abis jgn nyesal lak. stok panas nih

DSC_0222

yeaa yeaaaa abg parpu dapat baju, abg parpu dapat bajuuuu

DSC_0226

psttttt… yob, baju lebih ade x? simpan tuk aku 1

DSC_0230

pstttt…aku pun nak jugak. simpan tuk aku ekkk

DSC_0236

ape yg penting??? kejeeee sameeee… wonderpet wonderpet kami datangggg

DSC_0237

ok show is over. hahhh mana nak bawak baju tuh. meh sini balik nak simpan. ingat dapat free ke?

i