Nasib kita…

September 17, 2009

MSD Jakarta ingatkan pelajar Malaysia hindari tempat awam masa hari raya

PETALING JAYA: Jabatan Penuntut Malaysia (MSD) Jakarta telah menasihati para pelajar Malaysia yang tidak pulang ke tanah air untuk berhari raya supaya menghindari tempat tumpuan orang-ramai semasa perayaan Aidil Fitri nanti.

Pengarahnya, Dr Junaidy Abu Bakar berkata, nasihat itu dikeluarkan sebagai satu langkah berjaga-jaga sejak insiden sentimen anti-Malaysia menjadi isu yang dibesar-besarkan oleh kebanyakan media elektronik Indonesia.

Terdapat lebih 5,900 pelajar Malaysia sedang menuntut di pelbagai institusi pengajian tinggi Indonesia buat masa ini – MStar

Haha… tu dia punya berita. Hangpa tengok la nasib rakyat kita kat Indon tuh. Sian bebenor aku tengok. Siap kena sound lagik jangan duk lepak kat pusat bandar time raya nih. Takut kena ligan ngan puak Indon yang ngah marah banget kat Kerajaan Malaysia kerana menciplak tarian Pendet (Pundek???) kepunyaan mereka tu.

Berbeza ngan nasib SESETENGAH Indon kat negara kita. Dah la masuk secara haram, dapat tanah, buat banglow, pastu diberikan sepenuhnya kebebasan untuk bersuka ria membeli belah dan bersidai dimana-mana shopping kompleks yang ada. Abis duit berjoli kang g merompak. Isk isk iskkk… tempat korang aku x tau laaa. Tapi tempat aku nih kalau korang g jek town, start dari Jalan Dato’ Onn Jaafar tu sampai ujung, kompom berbagai pesen n ragam Indon yang korang akan jumpa. Bukan Indon jek, pelbagai bangsa ada. Nepal, Myanmar, Vietnam, Kerala dan of coz Bangladeshi. Kekadang aku rasa cam aku ni idup kat negara asing lak. Tu aku yang sebagai rakyat tempatan ni rasa.

Agak-agak korang nah ke dengar rakyat Malaysia kene tahan di Indon sebab masuk secara haram???

Tapi suma persoalan aku nih terjawab bila terbaca jek artikel di sini. Lor lembeknya pemimpin kita nihhhh. Padanlah rakyat Indon ni naik muka, pijak kepala. Malu aku. Padanla bibir Najib tu aku tengok basah semacam jek. Cam pompuan. Lembek rupanya. Huhu 😦

i

p/s-aku bukanlah teringin sangat nak buat posting perkauman nih. tapi kalau rakyat aku sendiri idup sengsara ditempat orang sedangkan orang asing dilayan bagai raja ditempat aku nih, aku pun hangin beb…

i

Leave a Reply

