1 Malaysia dah tau…

October 18, 2009

AlhamduliLLah nampaknya sudah tentu pemimpin 1 Malaysia yang baru jumpa ‘teloq’ nya di Perhimpunan Agung Umno kelmarin gembira yang teramat sangat dengan kejayaan geng Mamaq Pangkoq menjayakan kunjungan pertamanya dalam mempromosikan brand 1 Malaysia di mata masyarakat. Maka sudah tentulah ramai yang akan bercerita bahawa Mamak Pangkoq ini bukan hanya berjaya merompak kerajaan negeri Perak, malah berjaya juga menganjurkan program 1 Malaysia sebentar tadi. Lintas langsung yang dibawa oleh Tv1 tadi membuktikan betapa rakyat negeri Perak tetap setia berada dibelakang pemimpin 1 Malaysia dan Mamaq Zambreyyy Haram nih.

Syabas Zambreyyyy, aku bagik credit kat hang atas kejayaan penganjuran program tadi. Cuma yang hang x berjaya lagik nak buat memutihkan kulit yang lebih hitam dari pemimpin MIC. Bukan aku nak kutuk, tapi itulah hakikatnya daripada gambar² yang terpampang pada banner ucapan Deepavali yang tergantung diserata ceruk negeri Perak sekarang ni. Kalau hangpa x caya, cuba tanya kat anak² hangpa. Sah diaorg akan ingat si Zambreeyyy tu pun salah sorang dari kerabat MIC.

So kesimpulan dari kejayaan penganjuran program 1 Malaysia tadi, sudah tentulah rakyat akan tertunggu² bilakah pengumuman pembubaran DUN negeri Perak akan berlaku. Sekiranya tiada pengisytiharan berkaitan dengannya selepas ini, sudah pastilah orang akan bercerita yang spesis ‘teloq’ Najib tu serupa kekura. Kejap keluar kejap menyorok dalam. Wakaka… dari 1 Malaysia gelak kat hang nanti Najib oiii, bawak²la cecepat bubarkan DUN Perak ni.

Lastly aku nak sentuh hasil dari sidang DUN Perak bawah pokok yang hangat diperkatakan sebelum ini. Nampaknya trend bersidang ditempat awam yang dimulai oleh kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak sudah mulai diikuti oleh negara Maldives seperti ceritanya di sini. So apa nak dimalukan kalau kita akan bersidang lagi dimerata ceruk bumi ALlah ni kan? Patutnya Najib berbangga kerana produk ciptaan anak tempatan mulai diikuti oleh negara lain. Bukan senang nak dapat penghargaan sebegini.

Cuma nanti aku harap jangan lak keluar memo yang mengharamkan kakitangan kerajaan Malaysia dari berkunjung ke negara Maldives hasil dari tindakan mereka itu sepertimana yang dilakukan oleh Ali Ketam terhadap Kelantan sebelum ini.

i

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: