Kampung Dusun Boy…

October 24, 2009

Samseng diupah kawal sidang DUN Perak?

Menteri Besar Pakatan Rakyat, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin membuat “rayuan peribadi” kepada Sultan Perak supaya membatalkan sidang bajet Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak kerana beliau bimbang berlaku kekecohan jika ia diteruskan.

Nizar mendakwa beliau mendengar dari sumber-sumber tidak sah tetapi boleh dipercayai bahawa Umno akan mengupah 15 orang “samseng” untuk menggantikan pengawal keselamatan di DUN bagi menghalang “berlaku sebarang kekecohan dari pihak kami”Malaysiakini

i

Maslin Sham Razman (KP Perak) copy

Maslin Sham

Bagi aku, menda nih x leh la nak diherankan sangat. Samseng ngan UMno memang bagai isi dan kuku. Dat y syarat nak dapat keje kerajaan negeri Perak skang ni bukannya hanya buat lulusan IPTA ataupun IPTS tetapi syarat lebih utama buat masa ini ialah kebolehan sipeminta kerja itu memukul orang. Cuba hangpa pikir bila samseng dh x sior kat UMno, mudah kata suma jadik baik cam Saidina ‘Umar Al-Khattab dahulu.

Kalau jadi lagu tu, kompom aku rasa UMno akan berketuakan pondan siam. Haha. Kalau x caya, baca kisah pondan siam si Maslin Sham, ketua pemudi UMno Perak tu di sini. Pelik bebeno. Dulu berani sangat ceroboh premis DAP masa nak antor memo bantahan, tapi la nih bila orang nak g premis dia nak kasi surat, dia x kasi lak? G anto surat jekkk. Bukan nak g serang. Haha, siap upah samseng halang x bagi datang. Apa hal beb? Apa yang takot sangat? Memang x dak teloq betoi la ketua pemuda UMno Perak ni. Aku ingat bila Najib dah jumpa teloq dia kat Perhimpunan Agung UMno aritu, dia sorang je la yang jenis teloq menyorok nih. Upernyer si Maslin Sham ni pun sama.

Aku rasa pondan lagik layak jadik ketua pemuda UMno perak ni. Haha, duk usung keris kesana kemari, tapi nak guna keris pun x gheti. Kena mintak tlg orang lain bukakkan sarung. Taik kuceng betoila Maslin Sham ni. Dh le nama cam pompuan. Perangai pun nak sama cam pompuan? Buat malu oghang Kuale jek. Xpe, nanti kalau aku jumpa aku nak tolong gagaukan teloq dia. Nak tengok ada teloq ke xdak. Manataukan kot si Maslin Sham ni memang spesis xda teloq. Mari kita gelakkan si Maslin Sham ni reramai. Hahahahahahahaaaa….(dengan gaya gelak para samseng).

i

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: