‘The Unsung Hero’

November 2, 2009

* Hupdate 2.20 a.mPas satu bala satu bala datang. Bukan ASP Bala yang buat akuan bersumpah pasal Rosmah Mansor tuh i told u all. Ni bala @ malapetaka buat kerajaan pariah Zombie nih. Berita ptg tadi bgtau 3 orang lak hilang di air terjun Batu Berangkai, Kampar. Maklumat lanjut hangpa carikla kat blog yang aktif cari berita. Aku jenis ngadap tenet jek. Yang pasti, ternyata si Zambry mmg bawak sial kat Perak nih. Sial ko Zambry


Saja nak release otak jap dari memikiorkan kesah² dalaman parti. Slalu aku baca hanya kutukan kepada pimpinan. Itu x betoi, ini salah. Besa la, jenis pandai cakap. Kalau dh nak suh pecat suma orang, apsal kita beria² sangat menyambut masa dia nak join parti kita dulu. Idak ke rasa rugi andai mereka² yang hebat ini di buang? Bagi yang jenis mencatur kepimpinan, tapi x nah jejak pun program parti mmg teramat suka la. Tapi jenis yang perah otak siang malam macamana nak tekel hati mereka² yang hebat nih, aku rasa x sampai hati nak tendang mereka sesuka hati. Yang pastinya perlu ada situasi menang². Kalau x, bukan bertambah kalut, malah ada kemungkinan puak pemikir yang hebat ini juga akan menganggap tidak ada bezanya keadilan di dalam parti yang berdasarkan Islam ini.

Ok, bukan itu yang aku nak sentuh. Tapi aku nak sentuh pasal hero pujaan aku ni. TENTERA MERAH, gelaran buat anggota UNIT AMAL. Xda satu pun akhbar mahupun blogger sebelum ini(mungkin ada tapi aku x jumpa nak baca) yang sentuh berkenaan kejayaan anggota UNIT AMAL Perak (Kawasan Tapah kalau x silap aku) yang berjaya menemui mayat pertama mangsa lemas akibat jambatan runtuh di Kampar tempohari. Yang di highlitekan ialah kejayaan pasukan Bomba. Besa arr, lumbu punya susu, sapi dapat nama.

Hal ini ada diceritakan oleh Hj Nizar dalam ceramahnya di Chemor semalam. Tapi aku dh dpt tau dari PJ Perak sendiri, Ust Abu Bakar sebelum tu lagik. Just x sempat posting  dalam blog nih sbb sibuk bebenor. Aku yakin beno bebudak UNIT AMAL nih bukannya dahaga sangat ngan pujian orang, mcm sesetengah blogger cam aku nih. Namun aku x nafikan ada jugak sesetengahnya bersifat begitu. Sifat manusia. Mana ada sempurna. X pelik mana pun. Cuma yang pasti kalaupun diorang ada yang bersifat mengejor glemer, setidak²nya mereka bertugas jugak, bukan cam aku nih. So sebagai satu lagik credit buat petugas UNIT AMAL Perak, aku paparkan satu lagi kejayaan mereka dalam misi membantu masyarakat yang memerlukan, walaupun tanpa upah dan gaji spertimana yang diperolehi oleh rakan seperjuangan mereka yang lain.

Kejadian berlaku pada malam 25hb Okt. yang lepas, sewaktu mereka selesai menjalankan misi mengiringi Speaker DUN Perak, V.Sivakumar pulang kerumahnya. Ketika melalui jalan Silibin untuk pulang, geng UNIT AMAL dalam 4-5 orang ini telah bertembung dengan satu insiden kemalangan maut membabitkan penunggang motosikal berkuasa besar dengan sebuah kereta KIA Spectra. Tanpa berlengah masa, geng UNIT AMAL diketuai S/u UNIT AMAL Negeri Perak, AMAL Rizal berjaya menguruskan lalulintas dengan amat baik sekali sambil menantikan kehadiran pasukan keselamatan yang teramat lembab dalam menangani insiden serupa ini. Diorang nih laju hanya bila berdepan dengan Pakatan Rakyat. Memang biol la pihak keselamatan nih.

Menurut AMAL Rahmat, ahli ipoh Timor yang turut terlibat semasa kejadian pihak polis mengambil masa yang lama untuk tiba. Malah apabila tiba dan terpandangkan kelibat UNIT AMAL sedang bertugas menjaga lalulintas ketika itu, dengan marah polis terbabit meninggikan suara menyuruh kenderaan yang memperlahankan kereta bergerak. Pihak keselamatan juga dikhabarkan meninggalkan tempat kejadian tanpa mengucapkan penghargaan kepada pasukan UNIT AMAL tersebut. Namun menurut AMAL Rahmat, itu bukanlah niat mereka. Biarlah ALlah yang nilaikan kerja baik mereka itu, bukannya pihak keselamatan. Mungkin mereka malu alah ngan kami agaknya. Yelah xdak duit pun leh buat keje, x cam deme tuh x cukup gaji duk makan duit rasuah jek. Mana x lambat dah perut memasing boroi (yang last ni ayat aku tokok sendiri).

Apapun tahniah buat UNIT AMAL Perak diatas 2 kejayaan tersebut. Moga hari yang mendatang membawa sinar indah buat UNIT AMAL, insyaALlah. Bawah ni gambo yang sempat aku cilok dari AMAL Rahmat. Maap no, x mintak izinnnnn. Klu nak ligan aku, jgn ligan dalam blog😛

i

xcident 3

Mangsa, penunggang motosikal berketurunan India

xcident 7

Mungkin penyokong 1 Black Perak, tu pasal polis sampai lambat😛

xcident 2

Keadaan motor mangsa

xcident 9

Amal Rahmat kawasan Tambun, antara yg terawal tiba

xcident 8

Amal Rahmat kawasan Ipoh Timor antara yang bertugas. Siap baju pantul cahaya beb

xcident 4

We lost him.. tapi perjuangan masih belum selesai…Bubar bubar…bubar DUN Perak

xcident 6

ok satu masalah dh selesai

xcident 5

Bagai wakil rakyat…siap bush jaket tuhhhh. Baju pinjam ke yop😛

xcident 1

ok, life must go on. jom balik.. takbir..ALlahuakbar

i

7 Responses to “‘The Unsung Hero’”

  1. uma Says:

    bede2 mcm ni
    bg wa kene marketing baik punye..
    baru org nampak
    product lu org..hehe

    bab nak glamer ke
    bab nak puji ke
    tu sendiri mau ingat
    x kan x usrah pasai bab hijrah rasulNYA kot,hehe
    x kan x tahu pasai org g perang mati tp bukan diterima olehNYA mati syahid.
    so tu sendiri mau ingat

    • shamsuleffendey Says:

      waaa…suma benda lu leh ulas ek.
      wa tunggu lu balik kg laa..
      leh lantik lu jadik YDP kawasan…
      tapi klu tgk gaya ulasan lu nih, silap² leh duk harian negeri. x pun jadik PJ. ok x bro?😀

    • yuna Says:

      cayalahhh bro….lu memang handal dalam bercakap…..wa rasa kalau lu masuk bertanding comform lu boleh ganti najib coz semua benda lu tau…pastu pasal kutat ulamak no satu….macam lu tu power sesangat……..lu kalau nak berguru jgn nak berguru sorang je(harapkan AT je)takut nanti ada yg tubuh kerajaan awan lak….

  2. Puteri Amal Says:

    Syabas UA Perak !Bekerja kerana ALLAH.Mereka tak pernah harap balasan dan kerja tanpa gaji.Tabik spring kat dema sume.Amal Rahmat masih ‘kosong’……?

    • shamsuleffendey Says:

      Haha…yg pakai spek tu ntah, x tau lak dah berpunya ke lum…tp yg sorang lagi ahli UA Ipoh Timor tu masih terhangat di pasaran. Cepat sebelum terlambat…😛


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: