Selamat Berseminar…

November 7, 2009

AlhamduliLLah kalau tiada aral, hari ini Parti Islam Semalaysia (PAS) akan berseminar di Markaz Tarbiyah PAS Pusat, Taman Melewar, Kuala Lumpur. Kehadiran peserta seminar ini dilihat sama ramainya dengan perwakilan ke Muktamar Tahunan PAS Pusat. Maka markaz tersebut bakal menerima kunjungan lebih dari seribu peserta.

Bagaimana keadaannya di dalam markaz itu nanti? Dengan kepadatan peserta, dengan bahang cuaca ditambah panasnya isu yang melanda. Aku harap tempat yang dipilih boleh memberi keselesaan peserta. Mungkin PAS Pusat ada sebab tersendiri memilih tempat tersebut bagi seminar ini. Kalau tanya aku, aku lebih suka PAS Pusat mencari tempat yang lebih selesa agar tumpuan peserta lebih fokus kepada isu yang bakal dibangkitkan nanti. Bukan kata Taman Melewar tu x bagus, cuma sudah kurang sesuai bagi program sepenting ini. Dengan masalah sesaknya, dengan masalah parking kenderaannya. Suasananya amat berbeza dengan satu masa dahulu.

Akhir kata, mudah-mudahan ada yang terbaik dapat dirumuskan pada seminar yang diadakan bertujuan mengantikan muktamar khas yang telah dicadangkan oleh Tuan Guru Mursyidul Am PAS, Dato’ Nik Abdul Aziz sebelum ini. Moga segala rumusan yang terhasil dari seminar ini dapat diterima dengan hati terbuka buat pimpinan dan juga peserta keseluruhannya. Luahkan apa yang dirasa agar jemaah kekal terpelihara.

Selamat Berseminar dari BUDAK IPOH TIMOR.

i

Advertisements

7 Responses to “Selamat Berseminar…”

  1. uma Says:

    wa berminat dgn PRU13 nanti je..
    jgn sampai orrg awam tahap myampah kat Pak lah versi PAS udah laaa..
    sendiri mau ingat..
    sedar diri
    sedar realiti dan tuntutan semasa dlm suasana yg ada.

    gegar bkata
    rela kalah asalkan islam menang..
    nak undur diri pon x mampu..
    lg mau byk ckp…hehe

    disaat kalah pon x mampu undur diri
    klu menang lagi lah kemaruk jawatan kot…hehe

    saboo je laa…hehe

  2. budak bukit beruntung Says:

    rajin cik uma nih membalas. saya rasa mesti dia x pegang apa-apa jawatan dalam parti.
    biasanya begitulah
    cuma saya ada satu cadangan buat cik uma
    apa kata andai pimpinan PAS yang cik uma tu lihat lembik macam Pak Lah
    cik uma declare keluar jek parti
    cam Che Det buat tu
    saya rasa itu lebih bermaruah dari hentam pimpinan yang dah kita angkat
    x tau la kalau cik uma x iktiraf Tok Guru Presiden PAS tu
    tapi kalau x iktiraf tu dah salah pulak dari segi adab berjemaah
    peliklah pulak rasanya
    teringin jadik ahli PAS tapi segala keputusan x nak diikut
    jap, penin la saya pikir
    uma ni jenis anjing menyalak bukit ke?
    ke memang spesis anjing? hehe sabo je laa

    • uma Says:

      bukan wa je lihat lembik ala Pak lah versi PAS
      dah makin ramai org luar sana melihat begitu..
      klu lu org pon lihat pak lah lembik
      jgn lah melompat org tgk presd lu org ala lembik versi PAS.hehe

      kluar Parti?
      sebab presd lembik kene kluar parti ke?
      nampak sgt x paham asas org yg bersama PAS.hehe
      ni sah
      jenis manusia yg berkiblatkan individu join parti.hehe

      iktiraf?
      iktiraf tang mana tu?
      ilmu agama beliau..
      iman beliau
      akidah beliau…
      tang mana wa x iktiraf pak lah versi PAS ni?
      bg wa
      beliau dah kureng sesuai utk main game la ni,
      bg ruang utk org lain yg punye ciri2 yg sesuai
      utk main game ni…
      beliau lepak je kat majlis syura
      mjadi pjaga dasar PAS
      biar
      org lain yg punye ciri2 tertentu utk main game ni
      dlm mcilok agamaNYA dlm system bernegara dlm guna pakai pilihanraya.
      elok hadi fokus tgganu
      dan wakil PAS dlm mjalinkan hubungan dgn gerakn islam diluar sana.
      bg wa , tu lebih sesuai dgn beliau..

      bab hentam pimpinan ni..
      lu bukak blog nik aziz je laaaa..
      tgk apa dalil beliau
      sampai beliau pon bukak issue EGM
      base pd arkitel prof.aziz.

      bckp
      bab myalak ni..
      wa rasa totok ijau lagi kuat myalak bukit..haha
      myalak pasai najib..myalak pasai zambery
      bila ada org myalak hentak presd dia..
      hangin 1 bdn lak dia…hehe
      klu x mau kene kritik
      jgn berangan jadi pemimpin..
      jadi pemimpin umah pon kene kritik dgn anak bini
      ni kan pemimpin yg mgatakan PAS 4 All…hehe

      org yg g mesyuarat yg dok bbincang
      apabila keputusan dah kluar..
      maka semua kene ikut keputusan yg di bincangkan bersama.
      jgn jadi mcm hasan ali lak..
      dok dlm exco kerajaan
      pastu leh hentak kerajaan yg dia ada dlm tu…haha
      elok lu tarbiyah mamat tu dulu,bro…hehe
      lain lah.
      wa dok dlm kepimpinan PAS pusat..
      pastu wa hentak keputusan yg wa dok bincangkan bersama.
      yg tu..
      logic lah lu nak maki wa…hehe

      selagi wa dok luar ni..
      wa bebas melontar pandangan wa..
      wa leh setuju
      dan wa leh x setuju..
      nape?
      lu pon guna pakai ISA versi PAS ke?haha
      riso lak wa..
      bila PAS perintah msia nanti..
      hentak presd PAS kene ISA…haha

      anjing?hahaha
      pjuang tarak hal di maki…haha

      saboo je lah..yea.

      • aku_takreti Says:

        salam buat bro uma

        lu dah baca tak tulisan ini———>ttp://drsitimariah.blogspot.com/2009/11/sabar-rela-dikritik-tidak-sakiti-hati.html.
        cuba lu baca tulisan cik kak tu,pas tu lu tengok lu ni hak yg mana satu…tapi dari aku yg level bawah ni boleh menilai lu hanyalaa seorang pengulas sukan jer…cakap jer bedegar2 tapi main x reti..keh keh keh..sesekali jgn sibuk jdi pengulas jer…meh ler turun…ada berani ker..

      • uma Says:

        wslm buat bro.aku_takreti

        pgulas sukan ke
        anjing ke
        apa mende lu org nak kata .
        tu hak lu org
        kebebasan utk melontar pandangan lu org
        wa tarak hal..hehe

        yg ponting wa nak hentak presd lu org je…haha
        wa mau presd yg cergas
        lg licik..
        ala Diego Armando Maradona atas padang…haha

        nak mcilok agamaNYA dlm system bernegara guna pakai undi lak tu..
        kene lah licik..
        lu org ingat 27juta rakyat msia
        g kuliah hadi ke?

        lu org dah jadi mcm ahli umno or ahli mic yg x leh
        terima presd lu org yg dah makin dipandang lembik oleh org awam
        diluar sana…hehe

        rela pas kalah asalkan islam menang?
        elok di dahulukan dgn
        rela undur diri asalkan islam menang….
        mintak tolong bgtahu kat presd lu tu…hehe

      • aku_takreti Says:

        salam bro uma

        lu ni cakap mmg hebat..
        we all org pas, bukanla taksub sangat dengan mana2 pemimpin
        ulang dibaca bukan TAKSUB sangat dengan mana2 pemimpin.
        pemimpin datang dan pergi.
        pergi mereka sama ada mati ataupun bertukar parti dsbnya
        tapi perjuangan jemaah mesti diteruskan..
        come on uma…
        cuba lu pikir,bila lu sbg pemimpin r/tangga dinilai oleh isteri,mak mertua,ipar duai,jiran tetangga dan sebagainya sbgai pemimpin yg lemah dan lembik..
        adakah lu nak tarik diri dari jadi seorang suami dan ketua keluarga
        dengan kata lain menceraikan isteri atau suruh isteri lu jd ketua keluarga lu sbb lu dah tak mampu nak pimpin rumah tangga…(sbg satu contoh).PAS ibarat r/tangga dan Presiden PAS adalah ketua keluarga@ suami…
        tentulah bila ada kelemahan,ketua kena muhasabah dan baiki,bukan sewenang2nya tarik diri atau diganti..
        kalau sikit masalah,ganti…mcm tu jenuhla r/tangga kita…asyik berganti isteri dan suami jer..habislah anak-anak porak peranda..jadi pemimpin kena bersemangat besar..jgn hanya seronok bila dipuji tp bermasam muka bila dikritik..rilekla..perjuangan ni ada pasang dan surut…bila masa PAS ini tidak pernah diuji..hal2 rumah tangga ni,org luar kdg2 tak berapa nak faham sgt masalah nya… yg faham adalah diantara sesama ahli yg komited,susah dan senang dalam parti,dulu hingga sekarang..
        aku nak tanya lu uma…berapa lama lu ikut PAS dalam erti kata ikut proses pentarbiyyahan PAS..ikut usrah,tamrin,liqa` dsbnya..aku rasa kurangla kot berbanding dgn penulis blog ni…kot2la….sangka baik..
        kalau lu ikut,aku gerenti,lu x berani nak condem pemimpin jemaah ‘kita’ dengan ayat2 yg power..kita kritik pemimpin ni ada adabnya…
        bukan pakai terjah jer…kita siapa?hebat sangat ker kita ni?mungkin bro uma hebat.. tapi berpada2laa.PAS ni pasti ALLAH akan jaga selagi dia nak bawak ISLAM..Uma…lu ni hebat..so rugi kalau u tak menyumbang pada ISLAM..jgn setakat cakap berdegar2 dan bergegar2 jer kat blog2..rugi kat PAS…Turunla ke cawangan…salurkan idea,bincang dgn rakan dan taulan yg lain…kalau tak setuju dgn pimpinan.kita kasi clorox dgn cara adab melainkan kalau lu alergik nak turun ke cawangan2 sbb lu high standard punya org…yerla mungkin taraf u tak samalah pakcik PAS yg tukang sapu bangunan punya level..tapi apa salahnya uma..saling berkenal2 tanpa memandang rendah pada org lain…
        wallahua’lam

        p/s-ingat uma,bila org luar pandang lembik kat lu,lu nak buat apa….hahahaha…tepuk dada tanya iman…lu berani letak jawatan demi kebahagian r/tangga lu…
        sabo…sabo…fikir2 ler.

      • uma Says:

        1. Blog ni,
        salah 1 tmpt mlontarkan pandangan.
        dan diberi ruang utk komen atas pandangn yg diberikan.
        klu rasa x leh dikomen.
        tutup je ruang komen tu..
        ala kerajaan UMNO/BN.
        bior dengo citer2 puji memuji je..hehe

        2. Ahli UMNO pon leh kata, meh turun cawangan klu nak hentam pimpinan. Tak relevan hujah nak hentak pimpinan kene turun cawangan..mcm2 saluran ada utk hentak pimpinan ni. org dlm wat cara org dlm. org luar wat cara org luar…
        ke hentak pimpinan UMNO
        main terjah je..
        hentak pimpinan PAS
        kene ikut saluran?
        sebiji mcm ISA versi PAS laaaa….haha

        3.Suami bila org ramai melihat ia lembik…kene lah berubah. klu dah dilihat lembik x sedar diri payah laaa… siap buat seminar lg,haha bg contoh2 tang kelembikan tu..
        tp masih x sedar diri… klu rasa x mampu, undur diri x perlu jadi suami yg jaga 4 org isteri… dah laa isteri byk… coz PAS 4 All tu.. x kira,melayu,cina,india…haha. suami kene yg punye ciri2 tertentu utk jaga semua tu… hadi? hmm.. bg wa kureng sesuai.
        lu org kene cari suami yg sesuai utk PAS 4 All tu…hehe

        4.ni bukan masalah hebat ke tak.
        blog ni adalah tmpt utk melontar pandangan…

        ps: org lihat wa lembik, wa masuk gim…cari ubat kuat….hahaha
        letak jawatan as suami?klu anak bini dah myampah…sendiri mau ingat laaa.
        lepaskan dgn baik… sedarlah diri ..haha. tambahan lg org yg berkata
        rela PAS kalah asal islam menang, lagi elok berkata rela undur diri asal islam menang.hehe


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: