Bila badut sarkas berbicara…

November 24, 2009

“Kita berharap Mahkamah Rayuan akan mendengar rayuan kita dan buat keputusan yang memihak kepada kita. Harapan kita agar panel hakim akan meneliti kes ini secara rapi kerana kes ini merupakan kes pertama kali dalam sejarah pilihan raya di Malaysia… sangat penting bagi rujukan pada masa-masa akan datang”

Haha…pernahkah hakim x dengar rayuan perayu? Buta kayu ka mamat yang bercakap nih? Ke ada tujuan nak mempengaruhi sang hakim yang bijaksana tuh? Dia kata kes ini merupakan kali pertama dalam sejarah? Betoi ke. Oii mangkuk hayun. Nak nipu 2 agak-agak la. Yang kes di Perak 2 apa citer?
So ni masuk kes kedua dalam sejarah la bangang. Matematik pun fail. Pasai apa hang seriau sangat? Takut kes yang sama berulang di Perak ka?

Katanya lagik…

“Kita jangkakan keputusan akan diketahui esok memandangkan kes ini perlu disegerakan sebab jika keputusan Mahkamah Rayuan esok menolak lagi rayuan SPR, maka tempoh yang tinggal untuk SPR menetapkan tarikh-tarikh bagi mengadakan pilihan raya hanya tinggal satu hari iaitu tidak lewat dari 25 haribulan (Rabu). Jadi itulah tempoh yang ada kepada kita jika dikira keputusan Mahkamah Tinggi yang isytiharkan kerusi DUN Kota Siputeh kosong pada 16 haribulan lalu,” katanya.

Dah tau masa dah makin suntuk nak tetapkan tarikh prk tuh, yang hang gatai g merayu apsal? Terima je la keputusan hakim tuh. Sapa yang bertanding skang ni? Hang ke UMno? Biaq UMno je la yang g melutut kat hakim tuh. Yang hang nak masuk campuq sama apsaiiiii

Erkkk… jap. Ada tambahan ayat sket lagik.

“SPR sentiasa bersedia pada bila-bila masa termasuk untuk mengadakan pilihan raya kecil. Tapi bagaimanapun kita masih mempunyai peruntukan undang-undang yang boleh digunakan dalam kes ini… esok adalah hari yang cukup penting bagi SPR.”

Wakakakaka… memang spesis badut sarkas la mamat nihhh. Kata dah bersedia bila-bila masa. Pastu siap sound suh hakim putuskan cepat. Takut x sempat nak declare seat DUN tu kosong. Cam pesalah nak kene hukum gantung laaa. Lawak lawak …

*Sumber cakap si badut tuh ada di Mstar

i

3 Responses to “Bila badut sarkas berbicara…”

  1. uma Says:

    byk citer mnarik pasai pimpinan..hihi
    nak percaya sgt tu xada laa
    just ambil tahu je…

    PAS perak mesti byk gak citer sangsi tu..hehe

    • Berani Berubah Says:

      Bro, ada baca tulisan terbaru Nik Abduh?
      Dia ada hantam sama Abe Husam…
      Klu anak MB Kelantan sendiri pun dok suke kat Abe Husam, guano yang lain bro?

      • uma Says:

        tu laaa..
        pimpinan hentak pale pimpinan dlm blog,tu lah hasil tarbiyah PAS…haha
        pastu salahkan blogger2 lain hentak pimpinan PAS.
        klu blogger macai hentak pale pimpinan wa tarak hal
        tp klu pimpinan hentak sahabat seperjuangan ala blogger macai
        elok jgn jadi pimpinan
        jadi blogger macai je..haha

        wa hentak pale hadi
        kesan nya mcm ne?
        klu nik abduh hentak pale hadi?
        kesan nya mcm ne?

        wa pon xada hentak pale sahabat2 yg dlm kepimpinan kws blog
        coz utk mkritik sahabat seperjuangan yg dikenai kene ada gaya nye
        coz wa & sahabat2 wa bukan iman ala saidina umar
        wa takut syaitan
        senang menabur benih sikap permusuhan antara wa & sahabat2 lak.
        kan kureng cerdik tu kasi syaitan mrayap masuk.

        tu sal wa hentak pale hadi je..
        pale pimpinan lain wa tarak hentak pon
        coz bg wa
        zaman hadi dah x relevan bg wa
        wa perlu presd yg lincah bersilat
        utk menang game ni
        demi mcilok agamaNYA
        dlm bernegara.

        bbalik kisah husam vs nik abduh ni.

        husam ada hentak pale nik aduh dlm blog x?
        coz wa pon x pasan sgt

        bila anak nik aziz hentak pale husam
        secara x langsung
        org yg ala taksub dgn individu leh condong pd individu tersebut
        samada pd husam or nik abduh
        mungkin org akan lebih caya kat nik abduh
        maklum je lah ustaz blajo agama
        x kan lah nak fitnah kan?
        tambah lg anak musyidul AM.
        x kan lg nak nipu dan mgada2 citer kan..

        bg diri wa
        wa mbebaskan diri dari myokong mana2 puak dlm kontek ni.
        yg benar tetap benar
        yg salah tetap salah

        cume mungkin kita semua leh riki2 sirah citer saidina ali,aisyah,muawiyah
        mcm ne puak2 ni leh berperang semasa sendiri
        moga2 ada pgajaran buat kita bersama.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: