Konsert jugak???

December 25, 2009

Baca entri sahabat di sini membuatkan jari aku gatal untuk mengomen. Isunya konsert Islamik yang akan dianjurkan oleh SEMARAK singkatan kepada Sukarelawan Muslim Perak bersempena sambutan ambang tahun baru 2010 yang akan diadakan di Taman Tasik Taiping?

UMno buat konsert dan badan NGO Islam buat konsert jugak. Maknanya konsert lawan konsert. Sekali fikir apa lah salahnya kan? Lagipun konsert Islamik. Kelantan pun penah buat. Siap panggil Amy Search lagik kalau x silap aku. Zaman RasuluLLah SAW dulu pun x lari benda² camni. Masa tu hebat dengan syair, jadi ALlah wahyukan mukjizat kepada RasuluLLah SAW dengan turunnya kitab Al-Quran. Terbukti mukjizat paling besar yang ALlah SWT turunkan kepada rasul junjungan besar kita itu berjaya mengalahkan pakar² syair kafir quraisy yang ada ketika itu. Jadi x de masalah la pun.

Cumanya aku musykil jugak tujuan mengadakan konsert Islamik nih? Apa tujuan sebenarnya? Aku x minat sangat pun dengan benda² camni. Bukanlah aku x yakin ada kejayaan yang terhasil dari program yang akan diadakan oleh SEMARAK ini nanti. Cumanya betulke ada kejayaannya? Dah x da cara lain ke nak berdakwah? Atau semata² terikut dengan ragam masyarakat, yang ternyata memang suka sangat dengan benda² hiburan ni.

So aku rasa bodoh sangat lah kalau kita duk bangga sangat nak buat konsert² ni, walaupun berbentuk islamik. Sebabnya aku x suka. Tapi kalau dh mengejar glemer nak kuar TV semata-mata nak kecoh bagitau program yang kita buat tu, better x payah buat la. Baik la duk umah je tido. Bukannye bila dah tamat konsert bebudak tu suma balik umah pun.

i

4 Responses to “Konsert jugak???”

  1. yop halim Says:

    betuuiii tu yop sokong

  2. dir88gun Says:

    Assalamu alaykum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Wahai Saudaraku di seluruh penjuru dunia maya,

    Akhirnya tahun baru telah tiba…
    Tahun penentuan, apakah kita akan tetap jatuh terpuruk semakin jauh ke dalam kubangan kehinaan,
    Ataukah kita akan bangkit berhijrah menuju ke arah datangnya cahaya kemenangan di depan.

    Baca selengkapnya di

    http://dir88gun0w.blogspot.com/2009/12/happy-new-year.html

    —————————————————–
    INDONESIA GO KHILAFAH 2010
    “Begin the Revolution with Basmallah”

  3. ibnusanney Says:

    Assalamualaikum sahabat. klu tak suka jgn komen dalam blog le…terus direct dengan kami le.baru le nampak ada KEJANTANAN skit.

    • shamsuleffendey Says:

      Wa’alaikumussalam tuan. Tiadalah tujuan aku nak menganggu urusan miker semua tuh. Cuma nak nyatakan ketidaksetujuan aku jek. Sama jugak sepertimana aku x setuju dengan program mungkar yang dijalankan oleh pepuak Be eNd tuh.
      Program miker tu go on je laaa. Jgn riso, xde sapa nak buat demo nye time konsert miker tuh…hik hik hik


Leave a Reply

