Tahniah…

January 31, 2010

Pertamanya aku nak ucapkan tahniah buat Dewan Pemuda Kawasan aku yang berjaya menggerakkan jentera pemudanya sebanyak 1 buah bas ke program HEMPAP 2010 siang tadi… Stendet maa, kawasan aku x bertanding (alasan stendet), xkan la nak antaq pemuda lebih dari kawasan bertanding. Aku duk peghati siang tadi, rasanya kawasan aku lagik ramai antaq pemuda dari sesetengah kawasan yang gah sangat bertandingnya tu. Nak kata pemuda diaorang sibuk jaga DUN pun, aku tengok idak jugak.

Keduanya aku nak ucap tahniah di atas kejayaan Dewan Pemuda PAS Negeri Perak yang aku anggap berjaya menganjurkan program HEMPAP 2010. Kali ni Salahuddin mantan KP PAS Pusat tuh xdak la ngomplen pasai kehadiran pemuda cam di Bagan Serai dulu. Cam hampeh. Haha. Cumanya aku rasa pasnih para pimpinan tolong la jangan GILA sangat nak menayang harta ghanimah berbintang 3 tu kat rakyat. Sakit mata mandangnya. Kata la guna duit sendiri ka, ada sahabat yang offer nak bawakkan la. Aku rasa suma tu buat rakyat makin meluat. Mana idea hangpa nak merakyatkan PAS tuh??? Dah simpan dalam bonet ka? Tang nih aku rasa hangpa kene la pandai berlakon sket. Xkan la masuk kampung hulu pun nak nayang tunggangan mewah. Bodoh sangat la kalau tu pun nak kene ajaq.

Ketiganya aku nak ucapkan tahniah buat Ust. Tuan Ibrahim Tuan Man kerana berjaya menjalankan peranan sebagai Pengerusi Jawatankuasa Lembaga Displin PAS Pusat. Aku x nak la sembang pasai keputusan yang LDP dah amik terhadapa orang kene tuduh tuh, yang mana aku nampak mungkin boleh dilakukan penambahbaikan pada masa² akan datang. Cumanya yang aku nak fokuskan ialah sekurang²nya peranan LDP ni dalam PAS adalaaa, bukannya hidup segan mati x mau sepertimana yang digembar-gemburkan selama ini. So pasnih bolehlah tengok andai ada keperluan memanggil mana² ahli parti yang dah x rupa ahli. Aku??? Ntah

Ke-ompek n terakhir tahniah buat ADUhka TERUkNyA yang berjaya melengkapkan pakej sebuah perkahwinan. Moga² jodoh kalian berdua kekal (atau bertambah quota) hingga kesyurga, insyaALlah. Pengajaran yang aku dapat dari story ‘Kingdom Of Heaven’.

i

12 Responses to “Tahniah…”

  1. uma Says:

    wa malas komen…
    cukuplah exco pemuda PAS pusat kasi hentak..hihi

    jwbnye
    kosong 1 lg jwt dlm exco..hihi

    • shamsuleffendey Says:

      haha…pukul dari jauh beb… masa kat mesia x berani… pukui cughik namanya tuh
      lagipun aku rasa mamat tuh dah join parti Buruh Australia. Hehe

      • uma Says:

        lu org x backup ker diooo?
        sorg2 je lah diooo kene tibai…hehe

      • shamsuleffendey Says:

        bukan x nak backup, tapi gelojoh sangat…

        mamat tu pun baru kawin. Besa arr budak baru kawin. Lu kira dh lama la jugak kawin, tapi kalau tanya AT tu dia paham la kot. hihi

  2. tun Says:

    tahniaaahhh..

  3. uma Says:

    wa dah dengoo bunyi tarak sedap pasai mamat tu…
    mcm wa ckp..
    klu nak hentak bior pd kritikan yg dilontar..
    ni, masuk bab lain lak..hihi

    bg wa
    x brapa kene.

    • shamsuleffendey Says:

      masalah kritikan apa yang mangkuk tu kritik?

      strategi parti??? or personal??? yang wa nampak dia banyak hantam personal bukan pada strategi… so nak buat apa layan kritikan yang lebih kepada benda² personal.

      xkan sebab dia jaki kat admin TKO sampai nak hentam Mr. Pres??? cam bebudak la

      • uma Says:

        ada suara2 kureng sodap hentam si karim tu..
        tp hontam sebab peribadi..
        bukan mjwp kritikan yg dilontarkan…

        saja nak kasi karim tu nampak buruk…hehe
        sebab statement karim lah lah kot…hehe

      • shamsuleffendey Says:

        ala tu isu bebudak je beb… karim tu x matang lagik dlm perjuangan..
        terlalu mengikut arus. biasaklaaaa
        sket² lagi kene jentik sket tinger dia, sedarla diri balik

        lagi satu aku riso tengok gaya pentarbiyahan budak kampus yg pro Pas nih…
        kalau inilah yang digunapakai oleh mamat Pahang ni…

        x guna buat demo marah kat admin IPTA marah kat kementerian
        tp bila kuar nanti jadi hamPAS…
        hihi

  4. uma Says:

    klu mgikut arus si karim tu sonyap jelaaaa..
    tu br itot arus yg ada.
    tp dia sorang2
    menongkah arus.
    jenuh tuu..hihi

    lu punye info pon kureng ckit,
    coz dengo citer dia dah kawen.

    mamat phg tu.
    tantawi x brain wash dia kuat2 kot..hihi

    bdk kampus bro,
    belum tentu g tampal poster mlm2..haha
    apa2 pon lu jgn cari pasai hentak diaorg lak..
    belai2 skit..
    barulah somangat ckit diaorg tu.

    .

  5. anak kucing Says:

    Dua2 bongok……..Cakap jek berapi-api dlm net nih…tapi habuk pun tarak…masing2 ngan pendapat masing2….sampai bila pun tak abis……nih org kata, melayu jenis ni la yg menghancurkn melayu….cakap dlm net nih bukan main berapi lagi……yg ni hentam yg ni, yg tu hentam yg tu…yg ni lak bela….apa ke jadah ni semua?….aku rasa hangpa bdua nih borak jek pandai, tapi umur br setahun jaggung jek baru……..balik rumah, duduk dpn cermin, cermin diri tu….jgn dok kutuk sana..kutuk sini, diri sendiri nye tak nampak, salah ke baik ke kutuk sana sini….cuba musabah diri sikit…..


Leave a Reply

