Buatla apa pun… hangpa orang besaq

March 15, 2010

“Jika dalam apa-apa hasil penerbitan ada disiarkan dengan niat jahat apa-apa berita yang tidak benar, maka pencetak, penerbit, penyunting dan penulis berita itu adalah melakukan suatu kesalahan.

“Dan apabila disabitkan kesalahan boleh dikenakan penjara selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau denda tidak melebihi RM20,000 atau kedua-duanya.” – Malaysiakini

i

Angin x da, ribut xda, tiba-tiba pihak Kementerian Dalam Negeri yang menjadi jurucakap bagi pihak kerajaan UMno BeeNd menyinga marah akibat dari satu berita tersalah lapor(?) wartawan China Press yang mengatakan KPN, Musang Hassan akan meletakkan jawatan.Bagai lembu naik minyak, pihak tersebut mengugut untuk mengambil tindakan terhadap pihak akhbar tersebut hasil dari berita yang tersalah lapor itu.

Amboiiii, camtu skali amik berat pasai etika kewartawanan negara kununnya. Tp tu pun kes bila kena kat hangpa? Kalau kena kat kami Pakatan Rakyat nih, ada hangpa nk menyalak? Jutaan berita yang Utusan Meloya buat, berita Hairan salah lapor, xdak pun kuar apa-apa statement? Napa lak kali ni hangpa menyinga? Pasai brita tu mmg betoi ka yang hangpa menyinga sangat tu?

Aku rasa brita tu mmg betoi la. Aku teringat kes orang yang melepas (buang angin kotor berbau busuk). Orang duk kata dia melepas, yang x lepas msti cool jek. Tapi kalau yg betui² melepas, mst naik angin. Sampai sanggup bersumpah nama ALlah x lepaskan gas beracun tuh. Tu pengalaman aku dulu² la. Mungkin gak leh relatekan ngan kisah KPN nih.

So kalau kat akhbar arus perdana hangpa boleh tutup sebelah mata, kenapa dengan yang ini hangpa x boleh plak? Barulah nampak adil dan keadilan itu nampak ditegakkan. Perghhh ayat.

Aku bukan apa sangat, xnak la nanti rakyat nampak sangat kebaculan hangpa tu. Hangpa jugak yg marah. Dan lagi satu, kalau boleh janganla suburkan budaya ugut yang mengarut tuh. Dah jadi kerajaan semestinya ada sifat timbang rasa dan jiwa yang besar dikalangan pemimpinnya. Jangan pantang silap sikit jek nak ugut. Kalau camtu baik toksah jadi pemimpin. Senang…

i

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: