Besar kemaluan beliau…

March 31, 2010

KOTA BHARU – Pos Malaysia Berhad mengesan sebahagian besar daripada kira-kira 120,000 pelajar yang menyertai Pertandingan Menulis Surat Kepada Perdana Menteri yang diadakan baru-baru ini, tidak memahami teknik penulisan surat.

Pengerusi Pos Malaysia Berhad (Pos Malaysia), Tan Sri Aseh Che Mat berkata, pihaknya bimbang jika masalah itu berpunca daripada ledakan teknologi siber termasuk khidmat pesanan ringkas (SMS) menyebabkan generasi muda hari ini gagal menguasai teknik dan gaya penulisan surat dengan betul – KOSMO Online

i

Kah kah kah. Lawak gila. Ini tidak patut. Adakah Pengerusi POS Malaysia ni cuba untuk memalukan Datuk Seri Najib?

Adakah patut dia kata budak yang tulis surat kat Datuk Seri Najib gagal menguasai teknik dan gaya penulisan surat dengan betul?

Apa maknanya kenyataan beliau itu?

Maknanya budak yang nulis surat kat Datuk Seri Najib tu mungkin dari spesis budak yang tidak cerdik aka budak tercicir pelajaran la kot.

Xkan la budak yang cemerlang gagal menguasai teknik dan gaya penulisan surat dengan betul kan?

Dari 120,000 penghantar, separuhnya dihantar oleh  budak kurang bijak?

Kah kah kah… Apala malang Datuk Seri Najib dimalukan seperti ini?

Cuma satu yang positif, sekurang-kurangnya ada jugak benda berfaedah yang mampu budak kurang bijak itu buat selain dari berbalas sms ataupun monteng kelas.

Kah kah kah… kesiannnnn dia…

i

p/s – ataupun mungkin kalau diminta semak surat yang di‘reject’ POS Malaysia tu adalah yang bertanyakan soalan² sensitif berkenaan pembunuhan Altantunya ataupun isu tangkap basah di negeri sembilan bersama seorang penyanyi perempuan fofular satu masa dulu? POS Malaysia nampaknya terpaksa keluarkan kenyataan berkenaan isu ini bagi mengelakkan salah tanggap perkara demikian.

i

2 Responses to “Besar kemaluan beliau…”

  1. man Says:

    salam.

    fendi, nk tanya sikit setuju x dgn pendapat saya bahawa , sekarang ni kan pos malaysia dok rugi je sebab tu lah dipakse nye budak – budak sekolah untuk menulis surat kpd mat monggol.

    padahal kalau budak – budak sekolah ni betul – betul respect pada mat monggol ni dah tentu xyah dipaksa – paksa.

  2. shamsuleffendey Says:

    teman x berapa setuju…

    teman rase memang bebudak sekolah tu x dipaksa menulis surat kat DS Najib tu…

    bukti dah ada… hampir separuh surat ditolak sebab penulisnya tidak pandai mengarang.

    yang pandai mengarang xnak menulis. mungkin kategori pelajar bandar yang terdedah dengan sumber maklumat dari media baru camni…

    dat y depa x sior nak tulih surat kat DS Najib…

    tapi kalau kita mintak surat yg kene reject tu, mungkinkah ada bebudak skolah nih tanya soklan berkaitan pembunuhan Altantunya tu? Haha


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: