Al-Mufta penentang hudud???

April 3, 2010

Tan Sri Harussani Zakaria berkata, hukuman sebatan yang dijatuhkan terhadap Kartika sebelum ini bukanlah hukum hudud, sebaliknya hanya takzir yang tertakluk kepada pindaan oleh pemerintah.

“Hukuman hudud menetapkan 80 rotan (kepada pesalah yang meminum arak). Tetapi hukuman yang dijatuhkan terhadap Kartika tidak sampai kepada hukum hudud.

“Ia hanya takzir yang boleh diubah. Hukum hudud tidak boleh diubah sama sekali,” katanya.Malaysiakini

Weh penjilat UMngok, kalau dah tau hukuman yang dikenakan pada Kartika Seri tu bukan hukum hudud, kenapa hang x cadang agar hukuman hudud dijalankan? Yang hang menyalak kata Sultan x buat salah tu kenapa? Sapa pulak kata Sultan buat salah? Yang buat salah tu adalah spesis seghupa hang nih, yang dilantik oleh Sultan untuk menasihati baginda perkara² berkaitan agama. Bukannya makan gaji buta. Kan dah jadi sumber syubhat duit gaji hang tu. Pas tu mula la menyalak pertahan benda yang x betoi.

Korang cuba baca citer Kartika Sari tu kat sini [link]. Isk isk isk, bersenang lenang dengan nikmat dunia berbanding hukuman rotan yang dijatuhkan kepadanya sebelum ini. NI surat habaq yang dok bagitau. Kalau Quran mungkin la pepuak UMngok nih leh tolak x pecaya, tapi nih surat habaq.Apa surat habaq tu cakap…

i

Kuantan – Jika orang ramai menganggap bekas model sambilan, Kartika Sari Dewi Shukarnor dikerah melakukan pelbagai tugas berat dengan kemudahan peribadi yang terhad di Rumah Kanak-Kanak Tengku Ampuan Fatimah di sini, mereka sebenarnya silap.

Ini kerana ibu kepada dua orang anak itu hanya ditugaskan menguruskan kanak-kanak di rumah kebajikan tersebut dengan kemudahan selesa sepanjang tiga minggu di situ.

Antara kemudahan yang disediakan ialah rumah tetamu yang lengkap dengan dua bilik tidur, bilik air, dapur, penyaman udara dan taman mini – Kosmo Online

i

Kalaula aku jadik saudara rapat Kartika Seri nih, dah tentu aku suruh dia buat sembah derhaka. Toksah terima keringanan hukuman tu. Buat dek je. Biaq pi la polis or JAIP nak tangkap. Kalau depa tu sumbat dalam penjara pun x pa. Lagi bagus. Asalkan niat nak jalani hukuman sebat tu dapat dipertahankan. Ni kes babitkan maruah Islam beb.

Betoila kata Persatuan Peguam Syari’e Malaysia semalam, walaupun hukuman tersebut bukanla hukuman hudud, namun ianya menghampiri kepada perlaksanaan hukuman tersebut.Sepatutnya kenyataan tersebut keluar dari mulut Al-Mufta. Mungkin jugak sebab dah banyak makan duit syubhat, mulut Al-Mufta tersebut tidak mampu berkata-kata sesemikian.

Aku rasa Persatuan Peguam Syari’e nih lebih bermaruah dari Al-Mufta yang keje duk jilat pemerintah tu. Sampai bilala hayat Al-Mufta ni agaknya…

i

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: