World Cup fever…

June 23, 2010

Jap lagik game Englandish ngan Slovenia akan berlangsung serentak dengan game antara USA dan Algeria. Aku disaat ini masih setia menyokong team yang pernah menjajah negara aku ini lama puluhan tahun dahulu. Ntahlah, masih menaruh harapan agar team feberet aku ini layak ke pusingan kalah mati nanti. Mungkin sepertimana UMngokco yang menaruh harapan agar Dr Asri dan 100 pengikutnya dari kalangan ulamak muda (J-Qaf) menyertai parti taik itu.

Kenyataan SUK UMngokco itu mempunyai seribu satu erti. Hendak memberi tekanan kepada Dr. Asri agar turut mnyertai perjuangan ‘suci’ parti taik kucen itu sepertimana yang dilakukan oleh Imam Sepak Tong, MaSHITah dan JAMil Khir. Modus operandinya  mudah, bom kata Dr. Asri nak masuk UMngokco, pastu akan datang sumpah seranah tahap gaban dari penyokong Pakatan Rakyat. Disusuli kekecewaan akibat sumpah seranah, lantas satu sidang media akan diadakan untuk menyatakan diri dan penyokong yang terdiri dari kalangan ulamak muda (J-Qaf) menyertai UMngokco.

Buktinya, sejak semalam seharian aku membaca ulasan demi ulasan dari blogger PR yang bernada sumbing terhadap laporan berita itu. Memang kita jenis cepat melatah. Mungkin itulah juga yang terjadi kepada ADUN PR yang melompat sebelum-sebelum ini. Asal lompat sket, terus jatuh hukum begitu dan begini. Walhal sebelum ini tidak kedengaran langsung kisah sumbang ADUN berkenaan. Mungkin satu anjakan boleh dilakukan dalam menghadapi situasi sebegini pada masa akan datang.

Dunia nampaknya sudah berubah. Perlunya para penyokong dan pimpinana PR rakyat juga berubah sama seiring dengan perubahan dunia. Rakyat sudah matang dalam menilai pembacaan politik tanahair yang berlaku kebelakangan ini. Masing-masing juga sudah pandai membuat pelbagai ulasan selari dengan kehendak hati dan nafsu. Jangan menoleh kebelakang lagi. Jangan dilupa susah senang sahabat tika bersama dalam PR dahulu. Kalau ditidakkan segala jasa mereka, apa beza kita dengan UMngokco???

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: