berita berkenaan gambar di atas boleh dibaca di sini [link]

i

p/s – Aku dh jumpa alasan paling ideal bagi pelarasan harga gula oleh Najib tempohari. Gula boleh menyebabkan obesiti. Obesiti boleh mengakibatkan masalah berat badan yang berlebihan. Bila dah berat, senang nak tersungkur. Bila dah tersungkur payah orang nak tolong tahan. Bila dah orang x nak tolong, dia akan jadik cepat marah. Wakakakaka…

i

PERKOSA Melayu…

July 20, 2010

Aku pun x tau pasai apa aku tempek gambaq mamat dua ekoq yg ngah sakan berpesta todi nih. Cumanya bila aku baca brita dia kat sini [link] membuatkan aku musykil. Umo baru 28, tapi belanja mewah giler. Sama cam anak Nazri, anak Hishamsiah Aww dan Si Dafi Duck anak Sabri yang sambut beshday pal diaorg kt hotel mewah 5 bintang baru nih.

Aku duk pikiaq dari mana dia mampu kumpul kekayaan sebanyak itu dalam usia semuda ini? Aku cuba flashbak balik satu masa dulu bilamana pernah kecoh anak Ling Liong Sik yang lebih kurang sebaya ngan mamat ni mampu memiliki harta puluhan juta ringgit. Adakah sumber kekayaaan yang diperoleh mamat dalam gambaq di atas  adalah dari sumber yang sama sepertimana anak Ling Liong Sik ataupun anak pembesar negara yang lain?

Iskkk pelik aku. Umur baru 28thn. Bukannya 68thn. Kalau mamat tu Melayu aku x heran sangat la  sebab UMngokco memang terbukti berjaya melahirkan Melayu bertaraf jutawan di negara ni. Tapi mamat ni CINA… diulang CINA. Xkanla NAJIB & Co. yang melalak duk pejuang nasib Melayu tu bersikap khianat dengan mengayakan mamat CINA nih?

Tang ni aku harap sangat Bang Beghahim Ali jaguh PERKOSA Melayu tu kalau leh tolong selidik kekayaan mamat ni. Bior rakyat tau. Tapi kalau kekayaan mamat nih ada sangkut paut ngan Vincent Tan, toksahlah Bang Beghahim sibuk² nak siasat lak. Miss soru Bang Beghahim nanti. Hah hah hahaa 😀

Kalau nak tau lebih lanjut pasai mamat ni, klik sini [link]

i

Bijak

July 20, 2010

Harga barang tidak naik

PUTRAJAYA 19 Julai – Sebanyak 17 persatuan peniaga yang mewakili 500,000 ahli memberi jaminan tidak akan menaikkan harga barangan jualan mereka ekoran pelarasan harga gula minggu lepas.

Jaminan itu turut diberikan oleh 17 wakil syarikat pengeluar makanan dan minuman utama di negara ini dalam satu pertemuan dengan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob di sini, hari ini – Utusan Meloya

Sapa kata kami nak naikkan harga??? Kami cuma nak SELARASkan harga barangan jualan kami ja. Wakaka…

i