Ada kenkawan aku yang bodoh politik acapkali bertanya apa gunanya PAS ditubuhkan kalau sudah ada parti Melayu besar seperti UMngokco wujud? Dakwanya lagi, dah terbukti UMngokco itu berjaya melindungi kepentingan kaum Melayu bumiputera dalam negara ini.

Aku sengih jek. Iyekan idak, nafikan idak. Bukan apa, dah spesis buta politik. Bagi fakta banyak mana pun x kan maunya inggap dalam kepala otak dia. Melainkan guna jawapan lojik akai ja. Masa tu x jumpa punca. Kalau skang ni mau aku jawab cam kat laporan akhbar bawah ni ja. Aku rasa ligan sakan dia isi borang PAS pas baca ni…

“Sempat Laung Takbir”

TEMERLOH: “Ketika helikopter hampir mahu terhempas, saya sempat melaung takbir beberapa kali,” kata pembantu juruterbang Unit Udara Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Khairil Azwan Jamaluddin, 30, menceritakan detik cemas helikopter dinaikinya bersama dua lagi rakan setugas terhempas ketika melakukan pemantauan laluan trafik Lebuhraya Pantai Timur (LPT), kelmarin… [MyMetro]

P/s- Nyaris jugakla pembantu juruterbang tu ahli PAS. Sempat jugak dia bertakbir. Kalau dia jerit Hidup Melayu??? Aku x tau apa yang jadi. Haha

i