Antara HIDUP MELAYU & ALLAHUAKBAR

September 18, 2010

Ada kenkawan aku yang bodoh politik acapkali bertanya apa gunanya PAS ditubuhkan kalau sudah ada parti Melayu besar seperti UMngokco wujud? Dakwanya lagi, dah terbukti UMngokco itu berjaya melindungi kepentingan kaum Melayu bumiputera dalam negara ini.

Aku sengih jek. Iyekan idak, nafikan idak. Bukan apa, dah spesis buta politik. Bagi fakta banyak mana pun x kan maunya inggap dalam kepala otak dia. Melainkan guna jawapan lojik akai ja. Masa tu x jumpa punca. Kalau skang ni mau aku jawab cam kat laporan akhbar bawah ni ja. Aku rasa ligan sakan dia isi borang PAS pas baca ni…

“Sempat Laung Takbir”

TEMERLOH: “Ketika helikopter hampir mahu terhempas, saya sempat melaung takbir beberapa kali,” kata pembantu juruterbang Unit Udara Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Khairil Azwan Jamaluddin, 30, menceritakan detik cemas helikopter dinaikinya bersama dua lagi rakan setugas terhempas ketika melakukan pemantauan laluan trafik Lebuhraya Pantai Timur (LPT), kelmarin… [MyMetro]

P/s- Nyaris jugakla pembantu juruterbang tu ahli PAS. Sempat jugak dia bertakbir. Kalau dia jerit Hidup Melayu??? Aku x tau apa yang jadi. Haha

i

3 Responses to “Antara HIDUP MELAYU & ALLAHUAKBAR”

  1. Yop Says:

    sebab kerana laungan TAKBIR tu lah dia yang berbangsa MELAYU itu masih HIDUP

    • adi Says:

      Itulah setengah-tengah orang sikit-sikit menjerit “Allah hu Akkbar” Allah Maha Besar” macamlah Allah tu pekak..
      Besar mana Allah tu…dia sendiri tak tau ,
      Kalau dia selamat, dia kaya, dia kata Allah tu sebelah dia kalau dia kalah dia nyalah kan orang dia malulak nak nyalah Allah…Macamana dia kenal Allah akupun tak tahu kejap kata Allah tu Maha kejap kang dia kata manusia lebih handal dari Allah..
      macam-macam manusia ni…

      • budak ipoh timor Says:

        abistu apa masalahnya nak jerit takbir lak? kalau x leh nak jerit x yah la duk suruh muazzin laungkan azan tiap kali masuk waktu. X yahlah imam menjaharkan ALlahuakbar masa takbiratul ihram…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: