Sahih!!! Harga telor dijangka naik…

December 17, 2010

Ismail Sabri bersama anaknya yg menggayakan aksi Adam Lambert, seorang artis gay . Lagi gambar di sini [Mstar]

Satu persatu barang dh naik akibat kenaikan harga petrol dan diesel minggu lepas seperti yang dilaporkan oleh blog dan web portal walaupun cuba disenyapkan oleh pihak kerajaan.

Pak menteri cuba nak rendahkan akai rakyat. Bagi alasan orang gila. Leh dikatanya bila rege petrol ngan diesel naik, xtvt seludup menda alah ni terbendung. Hangpa pecaya ka???

Pakat kene kecing je la hangpa kalau pecaya jugak kata pak menteri ni. Pasai apa??? X lama pas dia cakap tu ada pulak puak yg jaga sempadan sanggah alasan dia tu. Seludup tetap ada. Rega naik ke x, minyak memang lepas kesempadannya.

Sebab apa sampai jadik camtu???  Hangpa pi baca kajian berkaitan perlakuan rasuah dinegara ini. Sapa yang duk atas skali??? Pepuak yang jaga keselamatan negara kita ni la. Deme la yang paling banyak melantak duit rasuah. Tu pasai perut boroi semacam jek. Muka pun keruh cam ayor sungai golok tu.

Yang parah lagik time rakyat cam kita disuruh ubah cara idup, boleh pulak anak² menteri kita duk mentekadarah pi buat program maksiat. Hangpa ingat sekali buat pakai dua tiga ratus ke? Tuihhhh… 20-30 ribu yop. Sapa yang tanggung??? Sendiri mau ingat la kawan. Kalau x nampak lagik kulit pepuak UMngok ni aku x tau la. Nak jaga kepentingan kaum meLAYU konon. Ptuihhhh lagik skali…

Pastu nak cover citer amarah rakyat, depa duk pakat heboh skang ni ngan laporan WikiLeaks. Abis semua berita luaq dalam Anwar Ibrahim diorang sondol walhal nama Najib pun kene sebut jugak. Ala pasai kes letup Altantunya tu la. Orang kampung je x caya Najib yang buat. Kat luar sana suma dah tau Najib terlibat. Kalau x nape dia takut beno nak dakwa orang yg kaitkan nama dia ngan pembunuhan Altantunya tu? X cam Anwar yg dah sebut nak seret orang yang dakwa dia tu kemahkamah jadik saksi.

Jadi skang ni sapa yang ada teloq dan sapa yang xdak teloq. Dah tentula Najib yang xdak teloq. Abistu kalau ramai yang sokong tindakan Najib yang aggap laporan WikiLeaks terhadapnya sebagai terpencil dan hal kecil, dah tentula yang ramai tu pun xdak teloq. Abistu kalau dah byk sgt xdak teloq, dah tentulah pasaran teloq dipasaran terjejas. Permintaan tinggi tp teloq xdak. X gila ka namanya???

Jadi bila teloq atau yang bersangkut paut dengannya jadik mahai, hangpa jangan naik minyak lak. NI suma angkara Najib dan pepuak yang sokong dia tu. Jangan jadik gila kalau rega nasik lemak letak teloq jadik RM10 sepinggan. Jangan ligan peniaga tu lak. Depa x buat salah. Pi ligan Rosmah tu. Sebab bini dia la teloq jadik mcm harga emas. Hangpa nampak dah kaitan tajuk posting aku tu???

i

p/s – xdak teloq kalau belah utara ni kira spesis penakot dan bacol la.

i

One Response to “Sahih!!! Harga telor dijangka naik…”

  1. pokku(putrajaya) Says:

    jolol doh tu boh…jenih puok2 takdok teloq…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: