KP PAS tengah buat apa???

February 18, 2011

Ada yang bertanya kenapa disaat Ketua Pemuda UMngok, Khairy Jamaludin yang sedang hebat dibelasah oleh orang kepercayaannya sendiri agar melepaskan jawatan yang disandangnya ketika ini, Ketua Pemuda PAS tidak mahu mengambil kesempatan memperkukuhkan personalitinya dipersada negara? Hanya membuat program syok sendiri? Himpun sini himpun sana. Aku tiada jawapan. Pada aku bukan hanya Ketua Pemuda PAS itu sahaja yang gagal, malah Ketua AMK dan Ketua DAPSY jugak gagal mengambil kesempatan atas kekalutan itu.

Dan yang paling lebih memilukan, bukan hanya Ketua Pemuda Pakatan Rakyat itu gagal memperkukuhkan peranan mereka dalam menarik seramai mungkin golongan muda menyertai mereka, malah selesa membiarkan Ketua Pemuda UMngok itu bersuka ria mengambil cuti bertugas selama 5 minggu untuk mendapatkan sayap terjunan hanya kerana tiada sedikitpun kegusaran yang cuba ditimbulkan oleh pesaing politiknya itu.

Ataupun KP Pas hanya tertarik melihat ribuan anak muda dihimpunkan didepan matanya dan hanya akan mula bertindak bilamana jumlah anak muda yang datang ke himpunan² anjurannya semakin susut nilai kelak???

Pak Lah bangga KJ berjaya tamat latihan terjun

… Upacara penutupan kursus itu bermula dengan penerjunan 10 pelatih, diketuai Khairy, dari paras 1,000 kaki dari pesawat pengangkut CN-235. Ini diikuti kumpulan kedua juga 10 pelatih dan kumpulan ketiga seramai 40 orang.

Kursus ahli paracut statik tahap satu siri APS/1/2011 selama lima minggu dan kursus ketua penerjunan tahap dua siri KP/1/2011 selama enam minggu dikendalikan Cawangan Payung Terjun Pusat Latihan Peperangan Khusus (PULPAK). [Malaysiakini]

i

2 Responses to “KP PAS tengah buat apa???”

  1. roe Says:

    Himpun punya himpun lepas tu apa tindakan susulan, daftar pengundi orang mude geng kite amacam? Dah ok ke blum, ke gak kelam kabut. Umngok gelak kat pr sbb jentera tak beraper wat keje. Renung-renungkan dan selamat beramal…

  2. Kucing Kota Says:

    Nak buat camne KP Pas tu ada title ulamak. Kena banyak hormat same die. Anak muda takut ulamak sebab depe rasa takut tersalah buat perkara ulamak tak suke… Pemuda suke orang muda yang mesra…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: