saya tidak tahu berapa lama lagi saya boleh bertahan kerana umur saya sudah 72 tahun dan saya tak tahu apakah mungkin mampu lagi saya terus berkhidmat pada masa akan datang – Tan Sri Datok Seri Harussani

i

Sekonyong-konyong diberitakan khidmat Mufti Perak yang dah tua bangka (diakui sendiri empunya badan) telah disambung 3 tahun lagi. Harapan rakyat Perak untuk mendapat mufti yang lebih berdaya saing dan sayangkan Islam lebih dari bangsanya tidak kesampaian.

Entah sampai bila situa bangka ini mahu berundur diri kita pun tidak ketahui. Adakah sehingga berbagai penghinaan sudah ditimpa ALlah ke atasnya seperti Che Det nanti baru dia nak berundur? Cukup-cukupla makan duit rakyat yang susah. Aku haramkan duit dari sumber aku digunakan untuk memberinya makan.

‎”Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah diturunkan Allah, yaitu Al Kitab dan menjualnya dengan harga yang sedikit (murah), mereka itu sebenarnya tidak memakan (tidak menelan) ke dalam perutnya melainkan api dan Allah tidak akan berbicara kepada mereka pada hari kiamat dan tidak mensucikan mereka dan bagi mereka siksa yang amat pedih.” (QS Al Baqarah : 174)

i

Selamat Hari Guru…

May 16, 2011

i

AlhamduliLLah hari ini menjadi hari yang begitu bersejarah buat para guru diseluruh negara. Najib dan Mahyuddin telahpun mengumumkan gula-gula terbaru kepada para guru.

Seperti biasa, pemimpin UMporno ini hanyalah melihat kebajikan guru perlu dijaga seandainya golongan ini mampu memberikan undi kepada mereka.

Apapun ianya masih belum mampu merungkai segala permasalahan yang dibangkitkan oleh golongan pendidik ini yang sehingga kini masih dibebani dengan pelbagai beban kerja bermula dari kerja asas mengajar melangkaui kerja-kerja perkeranian. Kesian mereka.

Justeru dalam menghargai kelompok yang begitu besar jasanya kepada kita, kita mengharapkan akan ada satu tindakan besar dari pihak kerajaan buat mereka, bukanlah sekadar retorik semata-mata umpama habis madu sepah dibuang. Baik dari pihak UMporno mahupun pihak Pakatan Rakyat seandainya berjaya memerintah nanti.

Kepada seluruh golongan pendidik ini, Selamat Hari Guru diucapkan dari Budak Ipoh Timor. Semoga ALlah membalas budi baik anda mendidik anak murid menjadi insan berguna di alam maya ini.

i

Arinih aku menghabiskan masa santai dirumah. Tiada aktiviti besar untuk dibereskan. Sambutan untuk pasukan Man Utd yang telah diisytiharkan sebagai juara liga BPL masih belum diputuskan untuk dibuat dimana, samada di rumah Rosmah ataupun Khairy Jamaluddin, kedua-duanya penyokong tegar pasukan itu.

Sementelah kesunyian dirumah, aku cam biasa bukak tv. Nak tengok tv3, rasa citer Melayu ni kita x yah tengok kesudahannya. Tengok awal je dh tau apa kesudahannya. So aku alih ke saluran 2 tv RTM. Wah sapa kata aku tidak patriotik???

Cerita Enemy Of The State. Memang citer yang bagus lakonan pelakon bergred A Hollywood, Will Smith dan Gene Hackman. Will Smith ni lebih kurang Rosyham Noor la lakonannya (sambil menahan muntah)…

Apa yang membuatkan aku tertarik ialah bagaimana bilamana aku terjumpa dialog berkenaan jam Omega… Iyer jam Omega yang agak kecoh dikatakan kebelakangan ini oleh Trio Datuk T dalam klip video yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Aku ingat skrip trio Datuk T itu diolah dan diterbitkan oleh pihak yang teramat proffesional dalam misi-misi menjatuhkan ahli politik hebat seperti Anwar Ibrahim tu. Rupanya jauh tersasar. Celaka, rupanya skrip klip video lucah Trio Datuk T tu diciplak dari cerita filem nih.

Aku patut dh dapat agak otak Melayu stendet penyundal budak pompuan bawah umo mcm RTC tu sama spesis ngan Melayu UMporno yang lain. Stendet Melayu tipikal UMporno bangang. Kalau korang nak bukti korang mainkan klip filem dibawah ni. Tengok antara minit 3:40 hingga 3:50.

Cuma aku nak habaq klip video ni bukanla klip video lucah cam Papagomo dan Parpukkimakari punya. Ni video bersih.

Selamat menonton…

i

i

Keuntungan PetGas meningkat 53 peratus

PETRONAS Gas Bhd (PetGas) mencatat keuntungan sebelum cukai RM1.9 bilion bagi tahun kewangan berakhir 31 Mac lalu, meningkat 53 peratus berbanding RM1.244 bilion pada tahun sebelumnya.

Pencapaian itu didorong pemerolehan pendapatan sebanyak RM3.525 bilion, meningkat 9.4 peratus daripada RM3.222 bilion sebelumnya. Secara keseluruhannya, kumpulan itu mencatat peningkatan keuntungan bersih sebanyak 53 peratus kepada RM1.44 bilion daripada RM940.9 juta. Susulan prestasi itu, Lembaga Pengarahnya mencadangkan pembayaran dividen akhir 35 peratus sesaham bernilai RM692.56 juta – B.Harian Online

Memang haram jadah betui kerajaan Najib sekarang ni. Begitu kuat cengkaman puak pemodal terhadap ekonomi negara kita. Sampaikan nak tanggung sabsidi rakyat yang sedikit itu pun begitu berkira.

Kalau begini caranya kompom aku isytiharkan diri aku pengundi tegar Pakatan Rakyat. Nanti kalau Pakatan Rakyat juga berlaku zalim terhadap rakyat selepas memerintah nanti, aku lompat balik undi aku pada Rosmah.

Hangpa tiru jek style cam aku ni. Kita angkat ketuanan rakyat. Setuju!!!

i

Sekonyong-konyong 2-3 hari ini keadaan negara begitu panas. Bukan hanya berkaitan dengan cuaca, tetapi juga dengan pelaku politik dan pengamal media songsang yg hanya mementingkan kuasa lebih daripada tugas yg sepatut dimainkannya dalam berperanan menjaga keharmonian kaum.

Mereka bertempik merekalah jaguh perpaduan sehinggakan tidak pernah terjadi dalam sejarah negara selepas dari peristiwa 13 Mei dahulu, parti yang dikatakan mewakili kaum Melayu terbesar dalam dunia, UMporno mempelawa PAS untuk bergabung dengannya dalam kerajaan perpaduan.

Amatlah memalukan buat anak bangsa yang akan mengkaji sejarah besar tersebut selepas daripada ini untuk mengetahui kenapa pelawaan ini ditolak oleh pihak PAS.

Hari ini dengan nama semangat Melayu yang ingin melihat agama Islam yang sekian lama dianuti sekalipun tidak diamalkan oleh puak UMporno ini kekal menjadi agama rasmi, mereka mula melaungkan kekhuatiran tindak balas penganut agama lain yang berusaha menyaingi kedudukan agama Islam dalam perlembagaan negara.

Lantas peluang itu diambil sebaik mungkin oleh Utusan Meloya dengan mengeluarkan tajuk sensasi yang sememangnya cukup kuat menarik kaum Melayu melatah. Tidak pernah sekalipun akhbar Utusan Meloya ini memberikan ruang yg hampir adil kepada Pakatan Rakyat mahupun agama lain dalam laporan akhbarnya.

Sungguhpun dimiliki secara total oleh parti pemerintah, sewajibnya pihak pengurusan akhbar tersebut tidak memainkan isu sensitif ini. Namun betul sangatkan ahli UMporno ini begitu sayangkan agama mereka ini???

Menurut laporan Malaysiakini di sini [link] menyatakan parti yang mempunyai keahlian lebih 3 juta orang dan mengaku begitu sayangkan agama Islam itu HANYA MAMPU MENARIK 100 ORANG SAHAJA KE MAJLIS FORUM AGAMA YANG DIANJURKAN DI PEJABAT PARTINYA SEMALAM.

Ya tuan-tuan, hanya 100 orang sahaja yang berminat dengan program keagamaan anjuran UMporno ini. Jadi benarkah mereka ini begitu sayangkan agama Islam yang suci ini?

Xkanla hanya 100 orang dari 3 juta ahli sahaja yg berminat hadir ke forum agama ini? Adakah ketua-ketua bahagian UMporno sekitar WP dan S’ngor tidak mampu menggerakkan ahli-ahlinya ke majlis tersebut?

AlhamduliLLah ALlah telah membuktikan segala-galanya.  Yang mana benar yang mana sandiwara. Jelas teramat jelas. Umporno dulu, kini dan selama-lamanya penipu rakyat.

So pada yang masih takjub bahawa UMporno ini perwira agama, lupakan saja. Bandingkan sahaja kehadiran pengunjung ke program hiburan dengan program keagamaan yg dianjurkannya. Pasti anda dapat mengagak jawapannya.

Dimana ada UMporno, disitu ada klip video lucah…

i

i

klik gambar untuk berita

Gula naik lagi. Alasan dapat menyelamat duit negara dari menanggung beban sabsidi. Jika sebelum ini ketika minyak naik rata-rata berkata ianya hanya membabitkan golongan pertengahan dan atasan, nah kali ini ianya melibatkan kesemua peringkat golongan.

Sekiranya sikap kerajaan merasakan dengan memberikan sabsidi kepada rakyat memerlukan itu satu bebanan, aku berharap sangat agar pemimpin yang ada ini jangan menjadi bacul. Turun bersemuka dengan rakyat bagi menerangkan rasionalisasi kenaikan keperluan asas itu. Jangan hanya berani bersembunyi dicelah-celah ketiak perempuan simpanan mereka.

Siapa yang berboros-boros dalam pengamalan gaya hidup? Kerajaan pimpinan siapa yang seringkali terpaksa membaikpulih projek yang baru siap? Yang terpaksa menampung 66 orang perempuan yang diketuai seorang isteri pimpinan utama yang gemuk gedempol makan angin keluar negara baru-baru ini??? Itulah patutnya yang perlu diberi perhatian. Bukannya menambah beban rakyat dengan kenaikan harga gula ini.

Adakah rata-rata pimpinan kerajaan yang ada sekarang ini telah menghidap sakit mental, sakit yang dikatakan mengalami peningkatan yang begitu mendadak dalam negara ini melebihi pesakit diabities? Aku x tau la atas alasan apa lagi untuk rakyat terus memilih pemimpin seperti UMporno Be eNd ini.

Dan aku juga berharap ini bukanlah satu agenda untuk menguruskan blogger belaan UMporno Be eNd seperti Parpukari, Papa Gomo dan seangkatan dengannya setelah segala usaha menguruskan mereka tidak berjaya…

i

Rakyat memang HULU…

May 9, 2011

Sementara itu, Timbalan Penguasa Bomba dan Penyelamat Sentul, Halim Mustafa berkata enam jentera dengan 46 anggota dari balai Hang Tuah, Sentul, Sri Hartamas, Jinjang memgambil masa setengah jam untuk mengawal kebakaran – Malaysiakini 

i

Satu demi satu konsep kepimpinan yang cuba diterapkan oleh Najib dalam kepimpinannya runtuh menemui kegagalan. Konsep 1 Malaysia nampaknya sudahpun memakan diri. Mutakhir hanya dengan laporan daripada blog pro UMporno telah dijadikan satu berita sensasi muka hadapan akhbar milikan UMporno, Utusan Meloya.

Bukan setakat dilapor, malah diangkat dan dijulang dengan melangit oleh para pemimpin UMporno, dari pembuat filem lucah hinggalah kepada Ketua Keselamatan UMporno, Semail Omaq. Mungkin disebabkan bodoh yang berganda menyebabkan Semail juga bernada UMporno sedangkan gajinya juga dikongsi bayar orang Pakatan Rakyat. Mungkin juga itulah ajaran karibnya agar terpilih menduduki lembaga pengarah syarikat judi Gentin selepas dari persaraan nanti barangkali.

Tidak cukup dengan itu, konsep ‘Rakyat DiDahulukan’ juga menerima nasib yang sama. Terbukti sepertimana kes yang berlaku dikediaman ‘Tengku’ Nan, Setiausaha Kerja UMporna yang musnah dalam kebakaran semalam. Walaupun hanya membabitkan satu tingkat teratas dari 4 tingkat keseluruhan, namun jumlah kekuatan anggota penyelamat yang dikerahkan amatlah tidak munasabah.

Adakah sekiranya flet rumah murah yang mengalami kebakaran akan mendapat perhatian ‘super’ seperti yang berlaku dirumah SUK UMporno ini??? Jawapannya ada pada anda…

i

Selamat maju jaya…

May 4, 2011

AlhamduliLLah Muktamar Dewan Pemuda PAS Negeri Perak telahpun selesai. Seperti yang dijangka, kelompok ‘agamawan’ terus kekal memacu perjuangan pemuda dengan mengekalkan kerusi Ketua Pemuda dan menang Naib Ketua, manakala hampir 90% kerusi AJK juga dimonopoli oleh kelompok tersebut. Kalaupun yang ada mewakili proffesional, ianya dimenangi tanpa ada pertandingan melalui Ku Is, yg juga merupakan Ydp paling muda dalam Perak ketika ini.

Zahirnya pada aku, fenomena inilah yang paling sedap diulas oleh blogger seperti aku. Dengan sedikit serbuk perencah dan penambah perisa, maka berita mengaitkan pertelagahan antara dua kelompok ini paling mudah mencuit minda pembaca. Nampak agak mudah membina persepsi.

Tinggalkan seketika persoalan remeh kegemaran media hancing negara ini. Pastinya ada benda yang lebih menarik untuk dibincangkan hasil dari keputusan penuh muktamar tempohari. Persoalan hala tuju perjuangan anak muda selepas daripada ini bagi menghadapi musuh nombor satu negara, UMporno.

Itulah yang selayaknya dibincang lebih dari kemenangan tipis Ketua Pemuda kepada lawannya itu. Masing-masing mempunyai hujah untuk memilih calon yang bertanding. Sudah tentu juga ianya dipandu oleh akal yang waras hasil pentarbiayahan yang begitu lama berjalan secara tersusun. Read the rest of this entry »