Sekupang dua boleh laaaa…

December 31, 2011

Kecoh sesangat dua tiga hari nih dengan isu panas politik Perak ni. Hal nasional aku malah nk amik port sangat. Pasai dh ada kenkawan tlg tembak. So aku tlg la kalihkan kepada isu local jek.

So apa yg hot kt Perak? Tentu pasai kes Nga Kor Ming yang menggelar Zambery dengan gelaran ‘Hitam Metallic’ sekaler kulitnya itu. Haha, gurauan gitu pun pencacai Zambery leh amik port???

Naper Zambery x melarang kerajaan negeri menggunakan kenderaan atau apa jua barang berwarna  hitam metallic seandainya betui dia terasa dengan gurauan Nga Kor Ming tu? Kan aku dh cakap, saja nk kalih isu ja. Bukan org x tau dia ngah bercakar ngan Midah pasai calon. Ditambah pulak si Husni Tambun tu pun dengaq cita dh beriya nk ditabalkan MB in Waiting. Hangpa bayang nak rasmi tiang lampu pun level Menteri bangang macam dia kene turun? Aku ingat Midah je buat keje bodoh rasmi benda2 kemudahan yg mmg patut memana kerajaan sediakan pada rakyat dia.

Yang tu aku cool lagik. Ni smpai berimpun nk luahkan kemarahan yg amat pasai Nga Kor Ming hina gelaran negeri Perak, Darul Ridzuan jadi Darul Kartun. Yang tu aku pn stuju jgn main, tp cuba hangpa pikir lojik skali lagi, klu bukan diorang yg mulakan dulu xkan ada yg sampai sanggup nk hina gelaran negeri tu. Dah hangpa berani rampas negeri ni cara pondan, hangpa terima la balasannya.

Sumpah aku cakap hangpa, punyala kebuloq pepuak yg berhimpun kat depan pjbt DAP tu. Dah mcm x makan setahun. Dah puas mentekedarah, boleh main blah cmtu jek. Padanla hati tu hitam metallic. Makan makanan haram. Mcm gampang. Nk tnjuk samseng pn, bayaqla makan tu. Xkan la sampai g kudakan SB bayaq hangpa nya makan. Kalau mcm tu aku rasa bukan DAP yg kuda kan PAS @ PKR, tp pepuak UMporno ni yg kuda kan SB suh dia bayaq makan. X caya hangpa g kedai tmpt depa berimpun tu tanya tokey kedai dia. Sial la hangpa.

Cuma yang aku pelik, apa kene mengena SB tu sampai sanggup pi bayaq duit mentekedarah pepuak ni? Ka SB ni mastermind segala kekecohan yg trcetus kebelakangan ni? Pasai apa aku kata SB yg jadik mastermind, cuba hangpa pikiaq sket guna kepala otak, klu xda kena mngena gila apa pi sanggup tlg jadik pak sanggup bayaqkan makan org yg xda kene mngena ngan dia???

Lastly aku nak tanya kat mamat tua kt lepak minum teh tarik bungkuih bawah bangunan DAP itu hari, apa Ling Liong Sik dah buat kat kabinet UMporno diketuai Mahathir dan Pak Lah satu masa dulu??? Bukan Mahathir ngan Pak Lah, presiden UMporno tu sudah kene kencing ngan mamat tu ka? Skali ngan Najib pun dia kencin. Wakaka, punya hebat tara tu punya Melayu pun suda kene kencin sama ini olang??? So lu mmg sochai la mamat sekupang

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: