Win-win maa…

July 21, 2011

Kerajaan Kedah pimpinan parti PAS, Ustaz Azizan Razak bergoyang seketika tatkala larangan ke atas premis hiburan beroperasi dibulan Ramadhan akan datang. Bantahan yg dibuat dari kalangan non-muslima termasuk dari kalangan rakan komponen Pakatan Rakyat, iaitu DAP. AlhamduliLLah perkara tersebut berjaya diselesaikan dalam tempoh masa yang cepat sebelum sempat dimanipulasi oleh pihak musuh.

Mutakhir, PAS pula membantah penganjuran konsert MTV World Stage, yang akan berlansung di I-City Seksyen 7Shah Alam pada 24 Julai ini. Persoalannya adakah kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan Tan Sri Khalid juga akan mendengar suara rakan komponennya bagi mengeluarkan arahan larangan terhadap penganjuran konsert itu nanti???

Kita lihat parti mana dalam Pakatan Rakyat ini yang berjiwa besar. Harapnya mereka yg terlibat tidak hanya mementingkan perasaan mereka tanpa melihat perasaan rakan parti komponen.

 

Malaysia atasi Israel…

July 20, 2011

Negara haram Israel diakui mempunyai pasukan keselamatan paling cekap dengan segala kelengkapan teknologi moden dibekalkan kepada mereka, sedangkan Malaysia hanyalah memiliki jet pejuang yg tiada berenjin dan 2 buah kapal selam yg ‘tidak mampu menyelam’. Ini andaian sekian ramai orang terhadap keupayaan negara kita dalam menyediakan kelengkapan untuk kegunaan pasukan keselamatan negara.

Tiba-tiba andaian ramai itu berubah 360º apabila aku membaca akhbar Sinar Harian pagi tadi. Dalam laporan akhbar tersebut, negara haram Israel dikatakan berjaya menahan seramai hampir seribu remaja Palestin semenjak 5 tahun lepas hanya kerana tindakan mereka membaling batu kepada pasukan keselamatan negara haram itu.

Ianya jauh lebih teruk dari keupayaan pasukan keselamatan Malaysia yang dalam tempoh kurang dari 5 jam sahaja berjaya menghimpunkan tahanan lebih dari seribu orang bukan sahaja terdiri dari kalangan remaja, malah kanak-kanak, perempuan, lelaki tua dan orang kurang upaya dalam Himpunan BERSIH 2.0 9 Julai lepas.

Ini secara tidak langsung menunjukkan prestasi pihak keselamatan negara kita sebenarnya tidaklah begitu teruk, malah jauh melepasi keupayaan negara haram Israel itu walaupun dengan kelengkapan serba kekurangan. Tiba-tiba aku dengan penuh insaf berasa bangga memiliki kerakyatan Malaysia.

ini gambar mamat bertopeng yg dikaitkan salah seorang peserta demo BERSIH 2.0 yg dikatakan membawa senjata tajam dan membaling batu kearah pasukan polis…

kemudiannya beliau secara jantan membuka topeng yang dipakainya semasa Himpunan Aman BERSIH 2.0 tempohari utk tatapan umum. jelas kejantanan beliau…

manakala ini pula anggota polis yang terlibat dalam misi menahan peserta Himpunan Aman BERSIH 2.0 tempohari. juga bertopeng dan mempunyai senjata ditangannya… namun sehingga kini dia masih berada dicelah ketiak emaknya. terlalu takot menonjolkan wajah sebenarnya atau dia sememangnya ANAK PONDAN. wakakakaka….

BELSIH 2.0 Old Stoly…

July 19, 2011

bukan tunduk pada BERSIH 2.0, tp hormat pada orang tua

Jika di Malaysia dia enggan tunduk kepada tuntutan rakyat yg berbaju kuning, namun di luar Malaysia berlainan pula situasinya. Inilah pejuang Melayu UMporno kononnya. Sapa lagik yang layak digelar ejen negara asing dalam negara ini??? Atau mengadap untuk memohon perkenan agar Malaysia kembali dijadikan salah satu tanah jajahan British??? Arghh korang je la pikir senirik…

i

“Kita merancang dan ALlah swt jua merancang, dan sesungguhnya ALlah swt jualah sebaik-baik perancang”

i


Takziah…

June 4, 2011

i

ALhamduliLLah keputusan pemilihan jawatan bagi mengisi tampuk kepimpinan parti telahpun diketahui. Sekalung takziah kepada yang terpilih.

Aku tidaklah begitu gembira dengan kemenangan mereka ini, tidak seperti kawan yang lain. Bukan kerana calon favourite ku tewas, malahan kesemua yang aku sokong itu menang.

Cumanya aku lebih memikirkan apakah dengan amanah berat yang kita serahkan kepada mereka ini menjadikan mereka yang terpilih ini yang kemudiannya bakal dibebani amanah parti termasuk menguruskan parti menghadapi PRU yang terhampir ini, dimana dilihat ianya bakal menjadi hala tuju ikatan Pakatan Rakyat selepas daripada itu sedangkan kita  bergembira melihat mereka bertungkus lumus???

Ahhh jika adapun yang mengeluh kerana hanya sebahagian kecil sahaja golongan ulamak yang terpilih, inilah medan muhasabah sebenar yang perlu dilakukan oleh golongan ini terutamanya saf pimpinan Dewan Ulamak PAS Pusat.

Adakah cukup hanya menempatkan golongan ulamak ini dalam program pengisian kuliah ataupun daurah dan meninggalkan ilmu pentadbiran?

Adakah cukup sekadar menjawab persoalan perwakilan dengan mengatakan ulamak sudah mempunyai program setiap hari dengan memberikan kuliah di surau dan masjid2 seluruh negara?

Ataupun cukup dengan mengadakan seminar keagamaan disaat2 akhir muktamar akan diadakan bertujuan  membasuh minda pimpinan kawasan2 agar terus mengangkat golongan ini kepersada kepimpinan parti?

Harapnya ada perubahan dari golongan ini akan datang. Bukanlah perwakilan mahukan kepimpinan yang hanya pandai bercakap tanpa pandai mengeluarkan idea segar. Harapnya tiada kekecewaan besar buat golongan ini. WALlahua’lam

i

Arinih aku menghabiskan masa santai dirumah. Tiada aktiviti besar untuk dibereskan. Sambutan untuk pasukan Man Utd yang telah diisytiharkan sebagai juara liga BPL masih belum diputuskan untuk dibuat dimana, samada di rumah Rosmah ataupun Khairy Jamaluddin, kedua-duanya penyokong tegar pasukan itu.

Sementelah kesunyian dirumah, aku cam biasa bukak tv. Nak tengok tv3, rasa citer Melayu ni kita x yah tengok kesudahannya. Tengok awal je dh tau apa kesudahannya. So aku alih ke saluran 2 tv RTM. Wah sapa kata aku tidak patriotik???

Cerita Enemy Of The State. Memang citer yang bagus lakonan pelakon bergred A Hollywood, Will Smith dan Gene Hackman. Will Smith ni lebih kurang Rosyham Noor la lakonannya (sambil menahan muntah)…

Apa yang membuatkan aku tertarik ialah bagaimana bilamana aku terjumpa dialog berkenaan jam Omega… Iyer jam Omega yang agak kecoh dikatakan kebelakangan ini oleh Trio Datuk T dalam klip video yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Aku ingat skrip trio Datuk T itu diolah dan diterbitkan oleh pihak yang teramat proffesional dalam misi-misi menjatuhkan ahli politik hebat seperti Anwar Ibrahim tu. Rupanya jauh tersasar. Celaka, rupanya skrip klip video lucah Trio Datuk T tu diciplak dari cerita filem nih.

Aku patut dh dapat agak otak Melayu stendet penyundal budak pompuan bawah umo mcm RTC tu sama spesis ngan Melayu UMporno yang lain. Stendet Melayu tipikal UMporno bangang. Kalau korang nak bukti korang mainkan klip filem dibawah ni. Tengok antara minit 3:40 hingga 3:50.

Cuma aku nak habaq klip video ni bukanla klip video lucah cam Papagomo dan Parpukkimakari punya. Ni video bersih.

Selamat menonton…

i

i

Keuntungan PetGas meningkat 53 peratus

PETRONAS Gas Bhd (PetGas) mencatat keuntungan sebelum cukai RM1.9 bilion bagi tahun kewangan berakhir 31 Mac lalu, meningkat 53 peratus berbanding RM1.244 bilion pada tahun sebelumnya.

Pencapaian itu didorong pemerolehan pendapatan sebanyak RM3.525 bilion, meningkat 9.4 peratus daripada RM3.222 bilion sebelumnya. Secara keseluruhannya, kumpulan itu mencatat peningkatan keuntungan bersih sebanyak 53 peratus kepada RM1.44 bilion daripada RM940.9 juta. Susulan prestasi itu, Lembaga Pengarahnya mencadangkan pembayaran dividen akhir 35 peratus sesaham bernilai RM692.56 juta – B.Harian Online

Memang haram jadah betui kerajaan Najib sekarang ni. Begitu kuat cengkaman puak pemodal terhadap ekonomi negara kita. Sampaikan nak tanggung sabsidi rakyat yang sedikit itu pun begitu berkira.

Kalau begini caranya kompom aku isytiharkan diri aku pengundi tegar Pakatan Rakyat. Nanti kalau Pakatan Rakyat juga berlaku zalim terhadap rakyat selepas memerintah nanti, aku lompat balik undi aku pada Rosmah.

Hangpa tiru jek style cam aku ni. Kita angkat ketuanan rakyat. Setuju!!!

i

Sekonyong-konyong 2-3 hari ini keadaan negara begitu panas. Bukan hanya berkaitan dengan cuaca, tetapi juga dengan pelaku politik dan pengamal media songsang yg hanya mementingkan kuasa lebih daripada tugas yg sepatut dimainkannya dalam berperanan menjaga keharmonian kaum.

Mereka bertempik merekalah jaguh perpaduan sehinggakan tidak pernah terjadi dalam sejarah negara selepas dari peristiwa 13 Mei dahulu, parti yang dikatakan mewakili kaum Melayu terbesar dalam dunia, UMporno mempelawa PAS untuk bergabung dengannya dalam kerajaan perpaduan.

Amatlah memalukan buat anak bangsa yang akan mengkaji sejarah besar tersebut selepas daripada ini untuk mengetahui kenapa pelawaan ini ditolak oleh pihak PAS.

Hari ini dengan nama semangat Melayu yang ingin melihat agama Islam yang sekian lama dianuti sekalipun tidak diamalkan oleh puak UMporno ini kekal menjadi agama rasmi, mereka mula melaungkan kekhuatiran tindak balas penganut agama lain yang berusaha menyaingi kedudukan agama Islam dalam perlembagaan negara.

Lantas peluang itu diambil sebaik mungkin oleh Utusan Meloya dengan mengeluarkan tajuk sensasi yang sememangnya cukup kuat menarik kaum Melayu melatah. Tidak pernah sekalipun akhbar Utusan Meloya ini memberikan ruang yg hampir adil kepada Pakatan Rakyat mahupun agama lain dalam laporan akhbarnya.

Sungguhpun dimiliki secara total oleh parti pemerintah, sewajibnya pihak pengurusan akhbar tersebut tidak memainkan isu sensitif ini. Namun betul sangatkan ahli UMporno ini begitu sayangkan agama mereka ini???

Menurut laporan Malaysiakini di sini [link] menyatakan parti yang mempunyai keahlian lebih 3 juta orang dan mengaku begitu sayangkan agama Islam itu HANYA MAMPU MENARIK 100 ORANG SAHAJA KE MAJLIS FORUM AGAMA YANG DIANJURKAN DI PEJABAT PARTINYA SEMALAM.

Ya tuan-tuan, hanya 100 orang sahaja yang berminat dengan program keagamaan anjuran UMporno ini. Jadi benarkah mereka ini begitu sayangkan agama Islam yang suci ini?

Xkanla hanya 100 orang dari 3 juta ahli sahaja yg berminat hadir ke forum agama ini? Adakah ketua-ketua bahagian UMporno sekitar WP dan S’ngor tidak mampu menggerakkan ahli-ahlinya ke majlis tersebut?

AlhamduliLLah ALlah telah membuktikan segala-galanya.  Yang mana benar yang mana sandiwara. Jelas teramat jelas. Umporno dulu, kini dan selama-lamanya penipu rakyat.

So pada yang masih takjub bahawa UMporno ini perwira agama, lupakan saja. Bandingkan sahaja kehadiran pengunjung ke program hiburan dengan program keagamaan yg dianjurkannya. Pasti anda dapat mengagak jawapannya.

Dimana ada UMporno, disitu ada klip video lucah…

i

i