PANAS!!! PARPUKARI merajuk???

December 13, 2011

Kecoh sehari dua nih mat bandel bernama PAPAHomo dianugerahkan hadiah melancong bersama Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng (LGE) di dalam kapal selam Scorpene pertama negara, KD Tun Razak. Kalau takat LGE tu mungkin ramai yang x kisah sangat kerna dia sememangnya dijanjikan oleh Menteri Pertahanan, Wak Zahid untuk diberi peluang berada didalam badan kapal selam itu lantaran tergugat dengan dakwaan mengatakan kapal selam itu tidak boleh menyelam.

Namun yang jadi kecoh skarang ini ialah dengan pembabitan blogger UMporno yang sebelum ini namanya agak harum menerbitkan klip2 lucah di dalam laman blognya tanpa sebarang dakwaan. Hebat bukan??? Berikutan kekebalan yang diterima oleh pundek ini, maka beliau sekali lagi melayakkan diri diberi keistimewaan untuk turut bersama-sama dengan LGE berada dalam perut kapal selam ini. Modus operandinya sama, iaitu memburukkan wajah LGE yang sememangnya hensem itu. Arghhhh ko nak jadi boneka DAP ke puji kehenseman LGE tu???

Persoalannya, kenapa PAPAHomo??? Bukan Parpukari? Jawapannya, kalau Parpukari yang menyertai rombongan LGE melawat kapal selam itu, ditakuti kapal selam itu akan mengalami kemusnahan kerna ada sumber lain mengatakan bahawa kapal selam itu hanya boleh menyelam sedalam 30m. Dengan berat yang melimpah ruah hasil dari makanan duit haram Midah, penyertaan Parpukari akan menyebabkan kapal selam itu menyelam sehingga ke dasar lautan. Alamat Penang bakal berketua menterikan seorang melayu dari parti Gerakan. Opsss Gerakan kuda UMporno. Sory.

So pembabitan Parpukari terpaksa ditendang dan disambut dengan teriakan horay sebanyak 3x oleh PAPAHomo. Sebenarnya motif PAPAHomo menyiarkan kisah pengalamannya di dalam perut kapal selam itu bukanlah hendak ditujukan kepada pemblog ataupun pimpinan Pakatan Rakyat, namun lebih kepada saingannya dalam pemblog pencacai UMporno sekarang ini iaitu Parpukari.

Dan anda janganlah terlalu teruja sangat dengan keistimewaan yang sebegitu banyak diberi kepada PAPAHomo oleh pemimpin negara ketika ini kerna PAPAHomo ini sememangnya seorang polis Special Branch (SB) yang terlatih. Justeru tidaklah begitu sukar untuk dia meloloskan diri masuk ke dalam tempat yang mempunyai kawalan keselamatan tertinggi itu disebabkan statusnya sekarang ini melayakkan dia mendapat kekebalan dari sebarang tindakan undang-undang.

So diharapkan pemimpin Pakatan Rakyat tidaklah terlalu sibuk mempertikaikan tindakan pihak kerajaan membenarkan penglibatannya itu.

Sekian saya melaporkan.

 

Awas!!! Ini Video Rasis

December 8, 2011

 

Apa kata Chua Soi Lek???

Sory 2 say, arinih lucah sket posting aku. Mana taknya, dh jenuh bertanya ‘Lebai Google’ ada x gambo anak KM Pulau Pinang, Lim Guan Eng yg dikatakan telah meramas buah dada seorang pelajar perempuan sama sekolah dengannya, hingga membawa kepada pertukaran anak pemimpin DAP itu kesekolah lain bagi menutup malu.

Dikatakan juga, LGE telah membayar semua yang terlibat sebanyak RM200 ribu semata-mata bagi menutup aibnya. Untuk pengetahuan hangpa, sebenarnya terdapat lebih dari seorang mangsa rabaan anak lelaki pemimpin tersebut. Sebagai bukti sila saksikan gambar yg sempat dirakam secara sembunyi dibawah. Tetapi awas!!! jangan lihat jika anda x sanggup menanggung dosa…

i

*gambar telah dibuang untuk mengelakkan dosa berpanjangan pada empunya blog. harap maaf

i

Tahniah UIA… dengan penggantungan Proffesor cikai seperti Dr Aziz Bari ini bakal meningkatkan taraf universiti tersebut dalam penarafan THE (Time Higher Education Ranking). Jika sebelum ini UIA tidak pernah tersenarai langsung dalam senarai 400 universiti terbaik, maka dijangka dengan penggantungan (perletakan jawatan yg bakal menyusul) proffesor tersebut, nasib institusi pendidikan trsebut bertukar sebaliknya. Jangan x percaya kalau UIA akan melompat mengatasi California Institute Of Technology (CALTECH) menduduki ranking pertama sebagai universiti terbaik didunia.

Bukan DAP je…

October 3, 2011

“Mereka turut menolak pelaksanaan hukum hudud kerana bercanggah dengan rukun asas Perlembagaan Persekutuan, kebebasan beragama dan hak asasi individu” – Malaysiakini

Makna kata bukan DAP je la yang x nak hudud ni kat Malaysia, tp sekutu rapat UMporno pun sama. Nak kata pelik, memang x pelik langsung la kalau paper mainstream dinegara ni x melalak mainkan isu MCA ni pasai depa nih sepupu sepapat ngan UMporno.

Kalau MCA dah berani keluarkan deklarasi gini, kompomla UMporno xkan buat hudud ni kecuali kalau MCA dah lari dari menjadi gabungan Be eNd nanti la kot. Masa tu pun kita akan tengok UMporno ni macam pengemis time solat jumaat tu. Dok terhegeh2 nak rapat ngan jemaah masjid.

Bukanla niat nak hina batang tubuh pengemis tu, tapi keje laku depa tu je yg aku nk sentuh. Time sihat xnak keje, time dh melarat kaki dh berlubang, kudis dh bersepah duk terhegeh2 nk carik orang bantu. Tu la kot laku UMporno time terterap PRU-13 nanti. Korang tunggu je la

 

Klon MAT INDERA yop…

September 14, 2011

Aku sokong PKR!!!

September 14, 2011

Formulasi pembahagian kerusi untuk ditandingi sahabat Pakatan Rakyat agak panas. Situ mintak lebih, sini mintak tambah. Releks Bro, apa bikin kecoh. Ini bukan pembahagian kawasan perlindungan gengster macam citer anak Usop Selam tu beb. Jangan gaduh2 maaa.

Bagi pihak PAS, sebagai abang besar dan selalu bertanding banyak dan kalah juga banyak, aku cadang kali ini sebagai abang besar yang baik kerusi kasi potong abis. Bertanding kerusi yang menang PRU lepas sahaja. InsyaALlah dengan asas tarbiyah yg kukuh dikalangan ahlinya mereka pasti tidak bermasalah untuk menerima keputusan seperti ini. Lagipun inilah masanya untuk melihat samada proses pentarbiyahan yang dijalankan oleh para ustaz PAS itu berjaya mendidik ahlinya ataupun gagal.

Pada DAP, aku harap kekalkan kerusi sedia ada. Kalau kurang pun x berapa cantik pasai perfomance dia PRU sebelum ini paling meningkat berbanding rakan-rakannya dalam PR. Cuma agak sedikit tercalar dengan lompatan kijang ADUN Jelapangnya beberapa tahun lepas yang menyaksikan peralihan kuasa PR kepada BN, yang lainnya masih kekal maintain. Lompatan itulah yang boleh dijadikan hujah untuk pihak Majlis Presiden Pakatan Rakyat tidak memberikan layanan ke atas sebarang permintaan DAP untuk menambah kerusi pada PRU akan datang.

Dan yang akhir, PKR. Yang ni aku sangat-sangat sokong agar kerusi potong abis PAS tadi diberikan kepadanya. Bukan sekadar kerusi yang samar-samar peluang nak menang tu je, tapi kalau boleh kerusi yang 75% menang pun kene kasi. Pasai pa kene kasi. Pasai aku tengok PRU akan datang ni la akan berlakunya satu lonjakan besar peralihan kuasa undi rakyat kepada PR.

Jadi dengan kemenangan yang diperolehi nanti, andai PKR tidak bersama-sama mengecapi kemenangan itu dengan menjadi ‘main player’ kepada teraju pemerintahan, aku dapati ianya akan menjadi satu masalah berulang, sepertimana yang berlaku di Perak dan Penang sedikit masa dahulu selepas sahaja mengecap kemenangan sementara. Justeru kuasa pemerintahan negeri atau pusat haruslah diberikan kepada mereka tanpa sebarang keraguan. Dengan itu hayat pemerintahan Pakatan Rakyat nanti dijamin akan mencukupi tempoh matangnya. Jika tidak aku jamin akan wujud berpuluh-puluh Osman Jailu, Jamaludin POS, Zahrain ataupun Zul Musang Janggut, insyaALlah.