Klon MAT INDERA yop…

September 14, 2011

PEMBERITAHUAN…

April 3, 2010

I

2-3 hARi LePAS…

October 14, 2008

i

Semalam (Isnin) aku keletihan. Mungkin virus² selsema Padil dah menyerang tubuh badan aku. Aku membanyakkan minum air suam. Prevention is better than cure. Kebetulan jugak Cikgu Manap bermurah hati menghantar rambutan hasil mahsul kebunnya. Buah usah cerita le. Lekang yang amat. X melekat pun isi ngan kulit. Kalau buat jual mahu mahal harganya. Tapi bukan suma orang mementingkan habuan dunia. Masih ada insan yang sukakn jariah. Cikgu Manap salah sorg darinya. Mmg tiap kali rambutannya berbuah, ada aje rezeki buat aku n kawan pejabat nih. Mudah²an pokok rambutannya akan lebih berbuah lebat selepas ini insyaALlah. Nyaris jugak dia x tanam pokok durian. Kalau ada x yah la berabis duit mencari kat tepi² jalan ni.

Kelmarin (Ahad) aku mesyuarat PASTI kawasan. Agenda utama program Ihtifal peringkat negeri dan Majlis Makan Malam & Hari Anugerah Kecemerlangan 2008. Memandangkan kawasan aku jadi tuan rumah bersama dengan Gopeng, x leh la nak releks cam thn lpas². Cumanya tugas untuk kawasan aku dipermudahkan oleh Sdr. Raja, Pengarah Program ni dengan hanya memberikan tugas menyediakan sistem siar raya (PA) dan tunjuk arah. Jadi aku rasa ianya tidaklah terlalu sukar untuk dilaksanakan. Syabas buat Sdr. Raja yang nampak cool je handle program besar nih walaupun tarikhnya makin hampir iaitu pada 26 Syawal ni. Mudah²an semuanya berjalan dengan lancar. Zul, s/u PASTI kawasan juga selitkan laporan post-mortem Program Motivasi Pecutan Akhir SPM 21 Ramadhan aritu. Walaupun kehadiran hanya 16 orang pelajar, ianya suatu kejayaan buatnya selaku pengarah program. So don’t give up bro. ALlah dan kami bersama² anta. Abis mesyuarat g beraya umah firdaus. Mkn mee goreng yang sedap masakan isterinya. Cuma dapat sikit je. Habis dilantak Ust Khairi Small, Pak Jan dan Zul. Dah la skit, kongsi ngan Padil lak tu. Tuan umah pun nak nyebok sama. Aduh. Tapi yang pasti, selera Pak Jan makin bertambah² semenjak 2-3 hari nih. Muka pun dah makin berseri². Senyum usah cakapla. Melebar sentiasa bibirnye yang hitam kelat tu. Henpon manjang di tgn jek. Situasi yang belum pernah aku lihat pada dirinya sebelum² ini. Apa maknanya suma itu??? Hanya dia dan keluarganya yang boleh memberikan jawapan. X pe nanti aku nak tuntut gak penjelasan dari dia. Balik umah singgah kedai E mkn nasik lemak brsama Shah dan Bro Lan. AlhamduliLLah penuh balik perut yang kosong.

Dulu kelmarin (Sabtu), aku menggagahkan diri untuk hadir ke Majlis Hari Raya PAS Kawasan Kampar. Aku kuar kul 9.30 pagi. Mula program kul 10 pagi. Aduhhhh… aku rasa mesti terlewat sampainya. Ruginya. Bukannyer rugi pasal x dpt bersua muka dgn YDP Kawasannya merangkap YAB MB tu sangat, tp rugi kalau² sate dah lenyap disapu makhluk rakus lagi ganaz. AlhamduliLLah aku sampai sebelum program bermula. Maknanye laju sgt la aku drive tu. Maklumla melaram ngan Myvi adik aku tu. Sampai je aku disambut sahabat² Kampar. Kira aku Kampar ni kawasan angkat aku la. Ramai jugak yang aku kenal dan baik. Manap yang mula datang kat aku. Selaku Ketua Penyelaras AMAL kawasan (atau dah dipecat???), dia menunjukkan aku kawasan parking. Seperti biasa di ceruk hutan la kawasan yang dia bagi. Nyaris x calar kete adik aku tu. Aku cuba mintak parking kat dalam tapi x dibaginya. Mungkin orang cam aku nih belum layak dilayan sebagai pemimpin walaupun aku hadir mawakili kepimpinan kawasan Ipoh Timor. Mungkin jugak dia x tau jawatan aku di kawasan. Mudah²an ALlah mengampunkan dosanya. Kemudian bertemu Rosli. Dia pn brtugas dengan AMAL & co. aritu. Segak jugak berbaju uniform AMAL. Mana dia dapat WALlahua’lam. Nak melangkah masuk ke dewan, mataku bertentang dengan En. Sate, benda yang aku idam²kan sangat nak merasanya. Dah siap bersusun dalam pinggan. 5 cucuk seorang. Oklah kot. Lagipun kalau x cukup kang kroni aku ramai kat situ.  Musti leh ciloknya. Then bersalam dengan Bob, Ust Ibrahim dan Helmi (calon ketua Kampung yang x jadi 2). Bob smpat shoot gambar aku berposing ngan dia. Nampak blogger Assafah, Hj Rosli yang juga s/u PAS Kawasan Kampar agak sibuk menyantuni hadirin yang hadir. Memang terserlah PR nyer. Tambahan sewaktu bersalam dengan sahabat baiknya, YB Kushwinder Singh tu. Tersenyum lebor mamat singh tu diusik beliau. Aku pun x disalamnye mcm tu. Mungkin dah biasa sangat, sangka baikku dalam hati. Yang lain aku lihat agak sibuk trmasuk Boan, Kamarul, Cgu Hamid (sampin singkat dah nak ternampak bontot) dan pengarah program Ust Syuib Husin. Seperti yg sering kita perdengarkan sewaktu era reformasi dulukala,

“ALlah merancang dan kita merancang, sesungguhNya perancangan ALlah itu lah yang terbaik“.

Aku tidak sempat langsung nak jamah hidangan enak² tu kerana terpaksa balik awal. Ada hal yg lebih mendesak. Ditambah dengan kehadiran MB yang agak lewat. Patutnya beliau mencontohi RasuluLLah SAW yang sering awal ke masjid. Xpe, masih awal. Boleh diperbaiki lagi dimasa² hadapan. Tinggallah aku terkulat² mengenangkan En. Sate yang amat aku sayangi tu. Xperlah bukan rezeki aku aritu. Untuk cerita kemeriahan sambutannya bolehlah melayarinya –> di sini

Buat blogger Al-Husseyn & da geng, ribuan maaf kerna X sempat nak hadir jamuan rayanya di Sg. Rokam. Masih belum berjaya menguruskan hal yang mendesak td tu. Kalau x, abis leboh sate² dia tu aku sapu. Balas dendam… Haha

i

jeMpuTan maKan…

October 10, 2008

i

Kat sini ada dua jemputan Majlis Sambutan ‘Aidil Fitri. Aku just tolong promotekan. Itupun dah terlambat. Xpela asalkan jangan terlepas. Satu majlis oleh PAS Kawasan Kampar

i

i

dan satu lagi anjuran Parlimen Kawasan Gopeng, Jabatan Agama Islam Perak dan Jawatankuasa Kemajuan & Keselamatan Kampung Sg. Rokam yang mana Ketua Kampungnya ialah seorang blogger…

So kalau nak jmpa ketua kampung blogger @ MB Perak, pastikan korang berada disana tepat pada masanya. Kalau lambat jangan salahkan penganjur plak.

i

* harap² x diBANGANGkan Bro Al-Husseyn le plak aku nih. Klu kena gak tobat aku nak berblog pasnih 😀

i