Bila katak dapat ujan…

August 9, 2010

perjumpaan dengan wanita IT (Ibu Tunggal)

Pertemuan dengan kanak-kanak khas

i

Nampaknya peruntukan tambahan sebanyak lebih RM 80 juta oleh DUN Perak baru-baru ini memberikan begitu banyak manfaat buat ADUN Be End. Malah ADUN katak juga turut sama menumpah ‘tui’ hasil dari bajet mee segera yang diluluskan tidak sampai setengah hari bersidang itu.

Penyokong Pakatan Rakyat pernah bising bercerita kat aku akan keadaan yang begitu tidak masuk akal ini. Tapi pada aku biarlah persidangan ADUN ‘peragut’ yang diketuai setan hitam bergigi putih ini berlangsung dalam keadaan yang pantas dan tidak panjang. Cuba fikirkan, kalaulah dengan persidangan yang memakan masa hanya setengah hari mereka sudah berjaya meluluskan peruntukan tambahan sebanyak RM80 juta lebih, berapa pula nilainya jika persidangan itu berlarutan sampai 4-5 hari atau lebih? Haha, jenuh pulak ADUN Pakatan Rakyat yang teringin nak menang PRU-13 nanti mencongak jumlah hutang yang akan ditinggalkan oleh geng-geng setan itam bergigi putih ini. Silap-silap x berani nak bertanding gamaknya.

Itulah dasar UMngokco Be End ni. Pantang jumpa kuasa, cari lobang untuk dapatkan sebanyak mungkin duit. Yang sengsara pemimpin kerajaan yang menang selepas itu. X kira la dari parti Pakatan Rakyat mahupun UMngokco Be End itu sendiri. Terpaksa menanggung beban hutang yang banyak. X bayar kang kata x layak memerintah hanya kerna hutang lapuk yang ditinggalkan mereka sebelum ini tidak diselesaikan. Memang celaka setan itam bergigi putih itu.

Lihat sahajalah si Osman Jailoo ini. Mungkin kanak-kanak istimewa tidak kedapatan dalam negeri Perak, hinggakan terpaksa pula mengimport dari Kedah. Aku rasa melambak lagi kanak-kanak istimewa ini di Perak ni kalau xda sangat didaerah Larut Matang tu, MELAINKAN KANAK-KANAK ISTIMEWA DALAM PERAK NI PUN DAH MENYAMPAH DENGAN PUAK-PUAK NI. X LALU NAK MENTEKEDARAH DUIT HARAM OSMAN JAILOO NI.

So kalau kanak-kanak istimewa yang mempunyai akal berfikir yang terhad pun dah pandai nak menilai, xkanla hangpa yang elok sempurna ni bangang sangat nak mencika duit depa ni.

i

p/s-kata orang si Zambry Kadeer ni dari hati sampai ketubuh badannya itam kecuali gigi ­čśÇ

I

Perutusan Khas…

February 9, 2010

Asalamualaikum dan salam sejahtera

Kepada semua rakyat dan warga Perak, diharap mari kita sama sama berdoa agar Allah SWT menjadikan 5 orang hakim di Mahkamah Persekutauan esok berani dan berlaku adil serta berlaku benar dalam memutuskan kedudukan MB sah bagi negeri Perak.

Doakan agar kemenangan di pihak Pakatan Rakyat kerana inilah kerajaan sah yang dipilih rakyat mengikut lunas demokrasi pilihanraya. Tetapi telah dirampas dengan kejam dan tidak bertamaddun oleh UMNO BN yg di ketuai oleh Dato Najib Tun Razak pada 5 Februari 2009, setahun yang lalu.

Oleh itu bagi semua rakyat Perak yang akan ke Mahkamah Persekutuan Putrajaya jam 9.30 pagi esok, 9 Feb 2010, sila pastikan memandu dengan cermat dan hati2 di Lebuh Raya masa pergi dan balik. Pastikan kenderaan cukup minyak, ada cukai jalan/roadtax dan lesen memandu yang sah dan ada air sembahyang. Berdoa dan berzikir munajat disepanjang perjalanan agar Allah membantu kita bagi menyelesaikan kemelut perlembagaan negeri Perak serta keamanan negeri yang kita cinta ini.

Jangan berperangai ganas dan tidak sopan. Sebaliknya tunjukkan sikap beradab dan sopan santun disepanjang perjalanan serta diperkarangan Mahkamah. Tiada mengeluarkan kata kata kesat dan nista serta berunsur provokasi. Jadikan ini suatu ibadat jihad peringkat tertinggi agar kita mendapat berkat dan sentiasa dalam naungan Allah SWT.

Taqdir Allah memenangkan PR, maka kita sujud syukur dimana2 ruang yang ada di Mahkamah nanti. Sementara itu elok jika diteruskan solat hajat di luar perkarangan Mahkamah selagi tidak menghalangi laluan trafik dsbnya.

Ingat! jangan ada yang provokasi sbb ini akan menimbulkan suasana tegang. InshaAllah kita akan cadang untuk berkumpul berceramah di Ipoh bagi mengumumkan keputusan kepada semua rakyat jelata di Perak bersama2 semua pimpinan dan ADUN PR. Ingat! Ikut peraturan dan arahan pasukan keselamatan Polis!

Akhir sekali terima kasih kepada semua rakyat khususnya warga Perak segenap lapisan, kaum dan agama yang telah mendoakan secara berterusan demi kemenangan keadilan dan kebenaran di Perak inshaAllah. Bagi kaum tionghua selamat tahun baru Cina, Kung Xi Faa Cai.

Nasruminallahi wa fathun qariib! (Pertolongan dari Allah dan kemenangan yang hampir)

Hidup Hidup…Hidup Rakyat ! Bubar Bubar…Bubar DUN Perak!

ALlahuakbar…ALlahuakbar…ALlahuakbar

Wasalam!

Dato’ Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin

i

1 Malaysia dah tau…

October 18, 2009

AlhamduliLLah nampaknya sudah tentu pemimpin 1 Malaysia yang baru jumpa ‘teloq’ nya di Perhimpunan Agung Umno kelmarin gembira yang teramat sangat dengan kejayaan geng Mamaq Pangkoq menjayakan kunjungan pertamanya dalam mempromosikan brand 1 Malaysia di mata masyarakat. Maka sudah tentulah ramai yang akan bercerita bahawa Mamak Pangkoq ini bukan hanya berjaya merompak kerajaan negeri Perak, malah berjaya juga menganjurkan program 1 Malaysia sebentar tadi. Lintas langsung yang dibawa oleh Tv1 tadi membuktikan betapa rakyat negeri Perak tetap setia berada dibelakang pemimpin 1 Malaysia dan Mamaq Zambreyyy Haram nih.

Syabas Zambreyyyy, aku bagik credit kat hang atas kejayaan penganjuran program tadi. Cuma yang hang x berjaya lagik nak buat memutihkan kulit yang lebih hitam dari pemimpin MIC. Bukan aku nak kutuk, tapi itulah hakikatnya daripada gambar┬▓ yang terpampang pada banner ucapan Deepavali yang tergantung diserata ceruk negeri Perak sekarang ni. Kalau hangpa x caya, cuba tanya kat anak┬▓ hangpa. Sah diaorg akan ingat si Zambreeyyy tu pun salah sorang dari kerabat MIC.

So kesimpulan dari kejayaan penganjuran program 1 Malaysia tadi, sudah tentulah rakyat akan tertunggu┬▓ bilakah pengumuman pembubaran DUN negeri Perak akan berlaku. Sekiranya tiada pengisytiharan berkaitan dengannya selepas ini, sudah pastilah orang akan bercerita yang spesis ‘teloq’ Najib tu serupa kekura. Kejap keluar kejap menyorok dalam. Wakaka… dari 1 Malaysia gelak kat hang nanti Najib oiii, bawak┬▓la cecepat bubarkan DUN Perak ni.

Lastly aku nak sentuh hasil dari sidang DUN Perak bawah pokok yang hangat diperkatakan sebelum ini. Nampaknya trend bersidang ditempat awam yang dimulai oleh kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak sudah mulai diikuti oleh negara Maldives seperti ceritanya di sini. So apa nak dimalukan kalau kita akan bersidang lagi dimerata ceruk bumi ALlah ni kan? Patutnya Najib berbangga kerana produk ciptaan anak tempatan mulai diikuti oleh negara lain. Bukan senang nak dapat penghargaan sebegini.

Cuma nanti aku harap jangan lak keluar memo yang mengharamkan kakitangan kerajaan Malaysia dari berkunjung ke negara Maldives hasil dari tindakan mereka itu sepertimana yang dilakukan oleh Ali Ketam terhadap Kelantan sebelum ini.

i

Sidang DUN 02.09.09

September 4, 2009

Maka seperti yang telah dipersetujui oleh tuan speaker DUN Perak, maka hari ini telah diadakan sidang DUN Perak  di Bangunan SUK Perak. Namun seperti yang maklum, kelibat polis yang bermaharajalela disekitar bangunan termasuk jarak 30m dari bangunan tersebut telah membantu kearah kegagalan perlaksanaan sidang tersebut.Tapi sebenarnya dekat 70m jugak yang diorang halang. Mungkin kelulusan untuk menjadi polis sekarang cukup sekadar lulus tabika Kemas. X reti ngukor pun leh jadik polis? Wakaka

Nampaknya usaha untuk menggagalkan sidang tersebut tidak berhenti setakat itu sahaja, malah turut dibantu oleh jentera berotak kuning, yang diupah untuk menjadi pengacau pada hari bersejarah tersebut. Oleh kerna kesuntukan masa untuk menempah baju yang siap bercetak, maka inisiatif berkepala lembu telah diambil dengan melekatkan kertas sticker pada baju tersebut. Jadilah baju tersebut baju cap ayam. Cikai lagik dari baju cap tangan gopenghegen aritu. Wakakaka kali ke-2.

And de last, baju tersebut telah dipungut semula untuk digunakan pada masa-masa akan datang. Wakakaka (sambil gulin┬▓), baju rexcycle beb. Siap kutip balik. Miskin bebeno dah tahap pepuak gerombolan mamaq pangkoq ni. Sampai nak sponsor baju mahal lagik berkualiti pun dah x mampu. Sian ka peragawan┬▓ tuh. Dah la baju tampai kertas sticker, pastu kena kutip balik. Mati┬▓ diorg ogt dpt free.Wakakaka… buat malu kaum je la hangpa nih.

So seperti yang abg parpu kata, puak gerombolan mamak pangkoq begitu ramai aritu. So lensa kamera nih tala kat diorg je la. Xkn nak shoot kat geng Pakatan Rakyat yang langsung x nampak batang idung tu kan? Ok, tanpa berlengah masa, aku bawak hangpa tengok geng otak kunin tuh…

*p/s- credit buat Bro Ramdhan atas gambar yang dikongsi

i

DSC_0059

iskkk apa yg diorang buat ramai┬▓ kat kedai mamak tuh? Ada makan per ka weiii…

DSC_0084

larrr..tinggai la org blakang sket. perut aku pun lapor gak nih

DSC_0100

adoiyyaaa..apek kat tiang tu leh slamber lak isap rokok. Cheh saja bikin panasss

DSC_0104

abg debab, ko bukak laptop ke bukak bekal makan??? cam bau PARPU jek?

DSC_0149

isk jaki betoi aku tengok derang nih dapat baju free. x leh jadi nih. abg parpu pun nak gakkk

DSC_0150

Aduh segannye nak mintak. kasi la abg parpu satuuuuu. Huhu

DSC_0215

wei debab, ko nak baju free ke xnak? Kang abis jgn nyesal lak. stok panas nih

DSC_0222

yeaa yeaaaa abg parpu dapat baju, abg parpu dapat bajuuuu

DSC_0226

psttttt… yob, baju lebih ade x? simpan tuk aku 1

DSC_0230

pstttt…aku pun nak jugak. simpan tuk aku ekkk

DSC_0236

ape yg penting??? kejeeee sameeee… wonderpet wonderpet kami datangggg

DSC_0237

ok show is over. hahhh mana nak bawak baju tuh. meh sini balik nak simpan. ingat dapat free ke?

i

2 wajah keselamatan negara…

September 2, 2009

Wajah Keselamatan Negara 1

iii

i

Apabila dihalang oleh pihak polis, Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham bertengkar dengan mereka mengenai perintah mahkamah melarang perhimpunan itu diadakan.

“Perintah mahkamah melarang orang awam berada di situ, tetapi tidak menyebut tentang ahli dewan undangan negeri. Adalah salah untuk menghalang ADUN menjalankan tugas mereka…

“Lagi pula, Seksyen 90 Kanun Prosedur Jenayah menyebut perintah tersebut mesti diwartakan,ÔÇŁ tegasnya – Malaysiakini

i

Wajah Keselamatan Negara ke-2

iii

i

“Semalam, lelaki 46 tahun itu mula memanjat menara setinggi 88 tingkat itu pada Subuh dan sampai ke kemuncaknya dua jam kemudian, sebelum disedari oleh pegawal keselamatan di situ“. – Malaysiakini

i

P/s-inilah dianya bila pihak keselamatan diperkudakan parti politik yang dah nak lupus tarikh tuh. Aspek keselamatan hanya diberikan lebih tumpuan kepada xtvt parti yang tidak selari dengan aspirasi partinya, sedangkan keselamatan negara yang lebih utama terabai begitu saja. Nyaris la mamat spiderman tuh x bawak bom letak kat puncak menara KLCC tuh. Kalau x?

Haha hangpa pun leh tau jawapannya…

i

Tanam Pokok

Tanam Pokok2

Tanam Pokok3

i

Lagi kes rogol…

May 26, 2009

Hupdate

Peserta yang ditangkap semasa program Puasa Sunat @ Mogok Lapar di bangunan DAP pagi tadi telah dibebaskan selepas ‘Asar tadi. Kesemua mereka yang dibawa ke bangunan IPK Perak, bersebelahan Masjid Negeri sihat walafiat walaupun cuba dirasuahkan dengan makanan yang sedap-sedap supaya puasa @ mogok lapar mereka itu tidak berjaya. Namun menurut sumber, usaha-usaha terdesak pihak terbabit menemui kegagalan kerana peserta yang ditangkap telah bersahur terlebih dahulu. Antara yang turut dibebaskan ialah pekerja penghias majlis yang sedang meniup belon bagi menyerikan lagi program tersebut. Kesemua pekerja tersebut merupakan warga asing.

Sementara itu kepada sesiapa yang ingin melihat para peserta puasa sunat @ mogok lapar hari ini bolehlah berbuat demikian di bangunan pejabat DAP Perak, berhadapan dengan SUK Perak, Medan Istana.

Depan DAP

Dan lagi

Lagi

Cha kena tangkap

Cha, aktivis Unit Amal Malaysia yang turut ditahan atas dakwaan mengiringi YB Sivakumar ke parking kereta

Demokrasi di Perak terus-terusan dirogol buat kali ke berapa ntah, aku pun x ingat. Yang aku ingat, perogolnya ialah yang berautoriti dan terdiri dari pasukan keselamatan, yang sepatutnya menjalankan kewajipan menjaga keselamatan rakyat negeri Perak ini. Peristiwa pelancaran mogok lapar dihadapan bangunan DAP Perak sebentar tadi mengesahkan lagi pencemaran terhadap institusi keselamatan itu. Turut rakus merogol hak rakyat Perak sebentar tadi termasuklah pihak berkuasa tempatan MBI (Majlis Bandaraya Ipoh) yang bertindak menanggalkan khemah yang digunakan bagi tujuan pelancaran program tersebut. Belum pernah aku melihat perbuatan dajal seperti ini berlaku hatta dizaman Tajol Rosli dahulu. Nampak gayanya, pemerintahan Mahatma Nelson Zambry Kadeer lebih kejam. Hanya baru diisytharkan kembali berkuasa, Mahatma Nelson Zambry Kadeer ini sanggup mengarahkan pihak keselamatan melakukan tindakan seperti ini, anda bayangkanlah hari-hari yang mendatang. Zaman gelap kerajaan Perak telah bermula sepertimana warna kulit MB haram itu.

i

Hot!!!

May 14, 2009

Satu kenyataan media dan laporan polis telah dibuat oleh Ketua PKR Bahagian Ipoh Barat berhubung salah laku ADUN Sg. Rapat, Hamidah Othman yang dikaitkan terlibat dengan kumpulan samseng Melayu. Hamidah didakwa mengarahkan laporan polis yang dibuat oleh mangsa ditarik balik dan kes berkenaan ditutup. Berikutan dengan arahan itu, 4 laporan polis juga telah dibuat membantah salah laku ADUN berkenaan dan juga pegawai penyiasat yang ditugaskan menyiasat kes ini.

Disertakan kenyataan media dan laporan polis berkaitan kes semalam di bawah ini untuk pengetahuan anda.

Panas panas panassssss!!!

i

Kenyataan Media 1

Kenyataan Media 1

Kenyataan Media 2

Kenyataan Media 2

Report Polis 1

Report Polis 1

Report Polis 2

Report Polis 2

Report Polis 3

Report Polis 3

Report Polis 4

Report Polis 4

i

Hot!!!

May 13, 2009

Hamidah

Ape halnya pulak dengan Hamidah, ADUN Sg. Rapat nih? Dengo citer ada isu panas berkenaan dengan makcik ni. Tapi kena tunggu esok le klau nak tau pebenda yang kecoh sangat isunya. Aku harap xde la sampai memalukan Mamak Zambry tuh. Baru nak eksyen dapat masuk pejabat MB tuh, terpaksa lak melayan isu malatop si Midah ni. Doakan sesama ek. Tok moh aku ngah berasap. Nak panggil jin gamaknye. Haha.

Midah ooo midah. Sabaq ek. Tunggu esok je le. Chet gemuruh lak dada aku nih.

Tungguuuuuuu

i

Ape Kabo Perak???

May 12, 2009

Aduh malunye akuuu. Mana nak letak muka nihhh

Aduh malunyaaa aku, mana nk letak muka ni…

Hupdate

Zambry Kadiaq berjaya tangguh keputusan mahkamah sebentar tadi. Berita di sini. Nampak gayanya bergelora balik laaaa. Pasukan keselamatan dh bergegas naik ke bangunan SUK untuk menghalau saki baki geng Pakatan Rakyat dalam bangunan tu. Makluman dari orang dalam sebentar tadi.

Perak kembali tenang setelah bergelora hampir 4 bulan. Inilah kehendak rakyat selama hampir 4 bulan ini. Kerajaan rampasan kuasa Be End telah berakhir dengan keputusannya diumumkan oleh Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam. Zambry Kadiaq dengan nada kecewa setelah mengetahui bahawa dirinya merupakan MB paling singkat dalam sejarah negeri Perak, meminta rakyat negeri Perak supaya bersabar dan menerima keputusan mahkamah. Malangnya sebelum ini, dia jugalah orangnya yang tidak sabar  dengan keputusan rakyat yang menolak Be End pada PRU ke-12 yang lepas, lantas bersama-sama Najib merampas kerajaan Perak dengan jalan yang haram. Hebat sungguh lakonannya ketika ini. Mungkin beliau tidak perlu risaukan kerjaya barunya selepas ini kerana terdengar ura-ura Datok Jins Shamsudin akan memfilemkan kisah yang penuh tragis ini ke layar perak.

Dalam mesyuarat Pakatan Rakyat dan Exco Kerajaan Negerinya yang pertama selepas memenangi kesnya semalam, Hj. Nizar juga telah mengambil langkah drastik dengan menggantung tugas Setiausaha Kerajaan Negeri dan Penasihat Undang-Undang Negeri Perak dengan digantikan oleh Timbalan masing-masing. Namun sehingga jam 2 ptg tadi, maklumat yang diterima dari dalam bangunan, SUK yang lama masih berdegil untuk mematuhi arahan tersebut. Kemungkinan beliua bakal menerima nasib sepertimana yang berlaku pada Speaker Perak yang sah, YB Siva apabila diangkat dan dicampakkan keluar.

Pagi tadi juga, buat pertama kalinya Hj Nizar beserta barisan Exconya berjaya memasuki bangunan pejabat pentadbiran tanpa halangan pihak keselamatan. Namun beliau hanya mengambil masa sebentar sahaja kerana terpaksa bergegas ke Istana Iskandariah, Bukit Chandan bagi menghadiri istiadat penganugerahan darjah kebesaran kebawah duli Tuanku Sultan Perak.

Episod menarik ini bakal bersambung sekembalinya beliau ke Ipoh sedikit masa lagi. Nantikan bersama-sama.

i