Sekupang dua boleh laaaa…

December 31, 2011

Kecoh sesangat dua tiga hari nih dengan isu panas politik Perak ni. Hal nasional aku malah nk amik port sangat. Pasai dh ada kenkawan tlg tembak. So aku tlg la kalihkan kepada isu local jek.

So apa yg hot kt Perak? Tentu pasai kes Nga Kor Ming yang menggelar Zambery dengan gelaran ‘Hitam Metallic’ sekaler kulitnya itu. Haha, gurauan gitu pun pencacai Zambery leh amik port???

Naper Zambery x melarang kerajaan negeri menggunakan kenderaan atau apa jua barang berwarna  hitam metallic seandainya betui dia terasa dengan gurauan Nga Kor Ming tu? Kan aku dh cakap, saja nk kalih isu ja. Bukan org x tau dia ngah bercakar ngan Midah pasai calon. Ditambah pulak si Husni Tambun tu pun dengaq cita dh beriya nk ditabalkan MB in Waiting. Hangpa bayang nak rasmi tiang lampu pun level Menteri bangang macam dia kene turun? Aku ingat Midah je buat keje bodoh rasmi benda2 kemudahan yg mmg patut memana kerajaan sediakan pada rakyat dia.

Yang tu aku cool lagik. Ni smpai berimpun nk luahkan kemarahan yg amat pasai Nga Kor Ming hina gelaran negeri Perak, Darul Ridzuan jadi Darul Kartun. Yang tu aku pn stuju jgn main, tp cuba hangpa pikir lojik skali lagi, klu bukan diorang yg mulakan dulu xkan ada yg sampai sanggup nk hina gelaran negeri tu. Dah hangpa berani rampas negeri ni cara pondan, hangpa terima la balasannya.

Sumpah aku cakap hangpa, punyala kebuloq pepuak yg berhimpun kat depan pjbt DAP tu. Dah mcm x makan setahun. Dah puas mentekedarah, boleh main blah cmtu jek. Padanla hati tu hitam metallic. Makan makanan haram. Mcm gampang. Nk tnjuk samseng pn, bayaqla makan tu. Xkan la sampai g kudakan SB bayaq hangpa nya makan. Kalau mcm tu aku rasa bukan DAP yg kuda kan PAS @ PKR, tp pepuak UMporno ni yg kuda kan SB suh dia bayaq makan. X caya hangpa g kedai tmpt depa berimpun tu tanya tokey kedai dia. Sial la hangpa.

Cuma yang aku pelik, apa kene mengena SB tu sampai sanggup pi bayaq duit mentekedarah pepuak ni? Ka SB ni mastermind segala kekecohan yg trcetus kebelakangan ni? Pasai apa aku kata SB yg jadik mastermind, cuba hangpa pikiaq sket guna kepala otak, klu xda kena mngena gila apa pi sanggup tlg jadik pak sanggup bayaqkan makan org yg xda kene mngena ngan dia???

Lastly aku nak tanya kat mamat tua kt lepak minum teh tarik bungkuih bawah bangunan DAP itu hari, apa Ling Liong Sik dah buat kat kabinet UMporno diketuai Mahathir dan Pak Lah satu masa dulu??? Bukan Mahathir ngan Pak Lah, presiden UMporno tu sudah kene kencing ngan mamat tu ka? Skali ngan Najib pun dia kencin. Wakaka, punya hebat tara tu punya Melayu pun suda kene kencin sama ini olang??? So lu mmg sochai la mamat sekupang

Awas!!! Ini Video Rasis

December 8, 2011

 

Apa kata Chua Soi Lek???

Arinih aku menghabiskan masa santai dirumah. Tiada aktiviti besar untuk dibereskan. Sambutan untuk pasukan Man Utd yang telah diisytiharkan sebagai juara liga BPL masih belum diputuskan untuk dibuat dimana, samada di rumah Rosmah ataupun Khairy Jamaluddin, kedua-duanya penyokong tegar pasukan itu.

Sementelah kesunyian dirumah, aku cam biasa bukak tv. Nak tengok tv3, rasa citer Melayu ni kita x yah tengok kesudahannya. Tengok awal je dh tau apa kesudahannya. So aku alih ke saluran 2 tv RTM. Wah sapa kata aku tidak patriotik???

Cerita Enemy Of The State. Memang citer yang bagus lakonan pelakon bergred A Hollywood, Will Smith dan Gene Hackman. Will Smith ni lebih kurang Rosyham Noor la lakonannya (sambil menahan muntah)…

Apa yang membuatkan aku tertarik ialah bagaimana bilamana aku terjumpa dialog berkenaan jam Omega… Iyer jam Omega yang agak kecoh dikatakan kebelakangan ini oleh Trio Datuk T dalam klip video yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Aku ingat skrip trio Datuk T itu diolah dan diterbitkan oleh pihak yang teramat proffesional dalam misi-misi menjatuhkan ahli politik hebat seperti Anwar Ibrahim tu. Rupanya jauh tersasar. Celaka, rupanya skrip klip video lucah Trio Datuk T tu diciplak dari cerita filem nih.

Aku patut dh dapat agak otak Melayu stendet penyundal budak pompuan bawah umo mcm RTC tu sama spesis ngan Melayu UMporno yang lain. Stendet Melayu tipikal UMporno bangang. Kalau korang nak bukti korang mainkan klip filem dibawah ni. Tengok antara minit 3:40 hingga 3:50.

Cuma aku nak habaq klip video ni bukanla klip video lucah cam Papagomo dan Parpukkimakari punya. Ni video bersih.

Selamat menonton…

i

i

Countdown 2011 @ PRU-13???

December 31, 2010

Kenaikan mendadak pelbagai barangan kegunaan harian nampaknya tidak dapat dibendung lagik. Kesan dari kenaikan minyak petrol dan diesel begitu menyesakkan poket² warga marhain terutama yang menghuni kawasan² bandar. Ternyata amaran demi amaran yang diberikan oleh bapak Dafi Duck yang menjaga kepentingan pengguna ini tidak diendahkan. Rata-rata melihat tindakannya itu hanyalah sekadar melepaskan diri. Tiada apa yang berubah walau mulutnya telah berbuih dan giginya hampir sudah terkeluar. Peniaga tetap menaikkan barang. Read the rest of this entry »

Mai Dahhh…

December 12, 2010

Talian hayat UMngokco sekarang ini bukan sahaja sekadar memperkudakan SPR dan memperbanyakkan undi POS, malah lebih parah lagik dengan terkeluarnya kenyataan Timbalan Presiden UMngokco yang bersedia mengkaji kebenaran kepada lebih  25 ribu pekerja dari India bagi mengatasi kekurangan pekerja direstoran-restoran nasi kandar seluruh Malaysia.

Adakah kebenaran yang bakal diberikan kepada pekerja import dari India ini hanyalah sekadar memenuhi kekosongan pekerja di restoran² kepunyaan kroni KIMMa ini sahaja ataupun bersekali dengan pakej sebagai pengundi kepada pihak UMngokco?

Pada aku teramat bodohla kalau memberi sesuatu kelulusan tanpa mendapat keuntungan daripadanya. Sasaran kekosongan sudah tentulah diisi dinegeri Selangor dan Pulau Pinang, iaitu negeri yang terbanyak mempunyai restoran nasi kandar dalam negara ini.

Bagaimana dengan Perak??? Perak juga mempunyai restoran nasi kandar yang tumbuh bak cendawan selepas hujan sekarang ini???

Perak dikecualikan kerana ianya sendiri telahpun diperintah oleh keturunan pengusaha restoran nasi kandar itu sendiri.

Pautan berita di bawah :-

i

Kerajaan bersedia untuk menimbang beberapa permintaan yang diutarakan oleh Kongres Indian Muslim Malaysia (Kimma) termasuk menambah 25,000 pekerja asing khususnya dari India untuk bekerja di restoran India Muslim yang kebanyakannya beroperasi selama 24 jamMalaysiakini

i

Resign???

December 12, 2010

Ada kenkawan aku bertanya apasal dah lama x memblog, hingga blog aku kelihatan bersawang dan berabuk. Adakah aku terkesan dengan fenomena ‘letak jawatan’ yg hebat melanda dunia politik sekarang ini???  Fikir balik, aku ni nak letak jawatan apa??? Bukan ada jawatan pun. Memblog sekadar mengisi ruang dan memeriahkan dunia maya ni je.

So jawapan yg aku dapat bagi ialah tidak sama sekali… Berundur bukan bererti tewas, tapi berundur kerana mengatur strategi lebih hebat. Aku juga yakin sahabat yg meletak atau mengundur diri dari memegang jawatan itu bukan bermakna mereka itu sudah patah hati mahupun kuciwa, tetapi cuma ingin menyedut udara nyaman buat seketika sebelum kembali berpencak dialam maya pabila tubuh kembali bertenaga.

Yang pasti selepas ini blog aku akan menjadi semakin panas seperti MMelllllooooodddiiii… Panas Panas Panasssss …

i

p/s – chis… ada ke kata aku buat Midah meroyan… agak² la bro

i