LEMBU…

April 9, 2012

Ni le bahana bila lembu diternak di kondo, kandang lembu abih kosong. Lengang senyap sunyi weh. Udah diguna bebudak buat projek yop. Bukan projek bela lembu, tp projek buat anak.

Tapi rasa bangsat sangat bila lembu sedap buat projek kat kondo nun, dengan ekonnye, dengan pak guardnya tetiba budak hanyor mana g buat projek kat tempat busuk hancing. Ater mana membuatnye, udah xde tempat. Duit x mandang. Kalau x caya, kome baca le berita bawah ni.

Beno le firman ALLAH dalam Quran tu, manusia nih bila mulianya lagi dasat dari malaikat tp bila hina, lagi bangsat dari haiwan.


Pekerja butik diperkosa teman lelaki di kandang lembu
2012/04/09

KUALA LUMPUR: Tindakan seorang pembantu butik pengantin menerima pelawaan teman lelakinya untuk membeli-belah di Nilai 3, Negeri Sembilan, mengundang padah apabila mangsa bukan saja dipaksa menghidu gam dan minum arak di kawasan kandang lembu, malah turut diperkosa dalam kejadian di Bangi, Selasa lalu. [BH Online]

Advertisements

LEMBU HITAM!!!

January 10, 2012

Hangpa pernah dengar istilah di KAMBING HITAM???

Ataupun LEMBAGA HITAM???

Dan tentu juga yang paling popular dikalangan gadis melayu iaitu si AWANG HITAM???

Dan pastinya mutakhir ini hangpa akan terserempak dengan istilah LEMBU HITAM???

Maaf LEMBU HITAM belum digazetkan di dalam kamus dewan bahasa pustaka…

Jadi aku tujukan LEMBU HITAM itu kepada Dr Hasan Ali. Pasai pa??? Pasai dialah OMAK LEMBU MALAYSIA, si Shahrizat Jalil disenyapkan isunya. Lantaran ahli, penyokong dan juga simpatisan Pakatan Rakyat cukup seghonok membantai Dr. Hasan Ali ketika ini, dikhabarkan OMAK LEMBU MALAYSIA sedang galak bercanda bersama BAPAK LEMBUnya.

Dah keghap sangat isu besar nasional dispin dengan begitu baik oleh parti pemerintah sehinggakan kita akhirnya berjaya juga dilembukan oleh musuh kita.

Apa sangatlah kes Dr Hasan Ali itu kalau kita nak bandingkan dengan pelbagai kebejatan akhlak dan perilaku musuh wahid kita UMnuuuuuu tu.

So buat kenkawan suma, kembalikan fokus anda. Cukup2lah serangan trhadap batang tubuh bernama Dr. Hasan Ali. Busuk mana pun dia sekarang ini, sekurang2nya dia pernah berjasa kepada Parti Islam SeMalaysia. Oghang tetua kata api jgn dipasangkan dgn api. Cari la ayaq sebagai pasangan dia. InsyaALlah akan sejuk akhirnya api tersebut. WALlahua’lam

Kecoh… SPR KENE LUDAH!!!

December 29, 2011

3.7 juta rakyat belum daftar

KUALA LUMPUR 1 Dis. – Mana-mana pihak yang ‘sibuk’ membuat pelbagai cadangan bagi membolehkan pengundi luar negara menunaikan tanggungjawab mereka tanpa perlu pulang ke tanah air sepatutnya menumpukan usaha untuk mendaftarkan kira-kira 3.7 juta rakyat negara ini yang masih belum berbuat demikian.

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, ini kerana rakyat Malaysia yang menetap di luar negara hanya berjumlah 25,000 orang mengikut rekod yang dikeluarkan Wisma Putra – Utusan Meloya

Malas aku nak komen pasai SPR ni. Tp pasai ianya membabitkan aku, nk xnk trpaksa jugak aku nulih.

SPR ni kalau hangpa perati tengok makin hari makin bodo (nada Ust Azhar Idrus). Bukan makin ceghdik. Kalau hangpa nk tau pasai masalah berjuta pemilih tu x berdaftar pasai pa???

Sebelum ni punya la senang nak daftar pemilih baru. Aku antara yg trlibat menjadi Penolong Pendaftar Sementara (PPS) SPR bagi parti politik sebelum disambung tauliah dan ditukar nama menjadi Penolong Pendaftar Pemilih (PPP) mulai 2011. Apa yg aku tengok dan alami sendiri, puak SPR ni mmg xdak niat pun nk daftarkan pemilih baru nih. Hangpa kene cong je laa. Piiiirah mabuk…

Pada sapa2 yg pernah jadi PPS @ PPP, hangpa tau la. Punyala jenuh round keliling kampung cari pemilih, kekadang turun pagi sampai ke petang, yg dpt daftar sorang dua je. Dah la tu, bila isi borang antaq kene rejet. Alasan depa, alamat x lengkap la. Kalau takat nama atau no k.p salah tu ok la jugak, tp pasai alamat salah pn kene rerjet? Chitt… dah perabih duit minyak, last2 xdpt apa. Usahkan habuk, debu pn ilek. Xkan la SPR x leh bertolak ansur pasai alamat nih. Bukan yg dok daftar tu tau pn pemilih tu ada dua alamat berasingan. Yang salah JPN la pasai ada buat cip2 pastu benarkan lak tukaq2 alamat dlm cip tu. Apa kes???

Ok yg ni 1 hal jugak. Awal Nov. 2011 lepas SPR dh letak syarat baru. Kene ada salinan IC pada sapa2 PPP yg nk daftar pemilih baru bagi mengelakkan pemilih yg didaftarkan adalah dengan izin pemilih tersebut. Hahhh tu pa dia?? Syarat nk kasi daftar ka syarat x mau kasi daftar??? Mana ada peniaga pasar malam jual @ bukak kedai mesin potostat? Gila mana orang buat camtu???

Dah pulak depa kata guna henpon amik gambar ic pn bulih. Tara mana org ada henpon canggih cenggitu? Sapa nk buat keja lagu tu ngah2 org ramai tu? Nk panjat rumah??? Kalau takat bayaq RM1 utk 1 nama x payah la. Ada cadang RM3, tp ada lak MP BN yg mangkok ayun kata buang duit negara. Yg beli skru sampai beribu RM seketui tu x pa. X buang duit. Yg bela lembu kt kondo tu x pa, x buang duit. Mcm sial aku ckp hangpa…

Dah tu bila kita dh daftar, ada ka patot pak ngan mak budak tu dh stuju nak daftarkan anak dia jadi pemilih berdaftar supaya leh pangkah Pakatan Rakyat msa PRU 13 nnt, kalih2 kuaq surat dr SPR kata anak dia bantah pasai daftaq nama dia tanpa persetujuan dia? Aduhhh… hangpa pikiaq sat?

Bukanka mendaftar diri jadi pemilih berdaftar satu kewajipan dan tuntutan undang2, last2 SPR boleh g ‘warning’ kat PPP tu pasai daftar pemilih tanpa kerelaan dia? Awat x sound kat budak tu yg xnk nama dia didaftarkan jadi pemilih tu? Bukanka patutnya budak tu boleh kene tindakan undang2 pasai menganggu perlaksanaan undang2? Ini yang kene PPP. X ka gila punya keja. Chroi betoi.

Korang leh pikiaq senirik la, kalau benaq la SPR ni serius sangat nk kasi 3.7 juta pemilih tu berdaftar jadi pengundi PRU13 nnt, pasai pa depa tu x stuju ngan sistem pendaftaran pemilih automatik yg pernah dicadangkan oleh kedua-dua belah pihak dalam Dewan Rakyat, samada pro BN mahupun pro PR sebelum ni??? Cukup umoq 21 ja dalam sistem database Jabatan Pendaftaran Negara, terus ja daftarkan nama diorg tu. X ke selesai masalah. Ini x,buat pelbagai undang2 suh kasi susah daftar. Bodoh piang punya SPR.

Sebenaqnya apa yang aku nampak, ni suma helah SPR nk kasitau kat puak2 pembangkang, klu hangpa kalah teruk sampai trterap nnt jgn salahkan BN pasainya 3.7 juta pemilih baru yg berdaftar dah pangkah BN. Dan aku kompom 3.7 juta tu dh mmg didaftarkan pn tp atas batang tubuh Bangla, Myanmar, Vietnam, Tanah Besar Cina mahupun Awang Hitam yg depa dok kecoh buat operasi pembersihan la ni. Cuma nya muka selain dari muka mcm org Malaysia ni, depa pi letak la kt kawasan Orang Asal ka, kem askar ka. Sapa yg duk tau???

Haha, tu la hangpa. Manjang kene kencing je. Hangpa depa leh tipu la, tp aku jangan. Keturunan Pang5 Ludah ni. Haha

PANAS!!! PARPUKARI merajuk???

December 13, 2011

Kecoh sehari dua nih mat bandel bernama PAPAHomo dianugerahkan hadiah melancong bersama Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng (LGE) di dalam kapal selam Scorpene pertama negara, KD Tun Razak. Kalau takat LGE tu mungkin ramai yang x kisah sangat kerna dia sememangnya dijanjikan oleh Menteri Pertahanan, Wak Zahid untuk diberi peluang berada didalam badan kapal selam itu lantaran tergugat dengan dakwaan mengatakan kapal selam itu tidak boleh menyelam.

Namun yang jadi kecoh skarang ini ialah dengan pembabitan blogger UMporno yang sebelum ini namanya agak harum menerbitkan klip2 lucah di dalam laman blognya tanpa sebarang dakwaan. Hebat bukan??? Berikutan kekebalan yang diterima oleh pundek ini, maka beliau sekali lagi melayakkan diri diberi keistimewaan untuk turut bersama-sama dengan LGE berada dalam perut kapal selam ini. Modus operandinya sama, iaitu memburukkan wajah LGE yang sememangnya hensem itu. Arghhhh ko nak jadi boneka DAP ke puji kehenseman LGE tu???

Persoalannya, kenapa PAPAHomo??? Bukan Parpukari? Jawapannya, kalau Parpukari yang menyertai rombongan LGE melawat kapal selam itu, ditakuti kapal selam itu akan mengalami kemusnahan kerna ada sumber lain mengatakan bahawa kapal selam itu hanya boleh menyelam sedalam 30m. Dengan berat yang melimpah ruah hasil dari makanan duit haram Midah, penyertaan Parpukari akan menyebabkan kapal selam itu menyelam sehingga ke dasar lautan. Alamat Penang bakal berketua menterikan seorang melayu dari parti Gerakan. Opsss Gerakan kuda UMporno. Sory.

So pembabitan Parpukari terpaksa ditendang dan disambut dengan teriakan horay sebanyak 3x oleh PAPAHomo. Sebenarnya motif PAPAHomo menyiarkan kisah pengalamannya di dalam perut kapal selam itu bukanlah hendak ditujukan kepada pemblog ataupun pimpinan Pakatan Rakyat, namun lebih kepada saingannya dalam pemblog pencacai UMporno sekarang ini iaitu Parpukari.

Dan anda janganlah terlalu teruja sangat dengan keistimewaan yang sebegitu banyak diberi kepada PAPAHomo oleh pemimpin negara ketika ini kerna PAPAHomo ini sememangnya seorang polis Special Branch (SB) yang terlatih. Justeru tidaklah begitu sukar untuk dia meloloskan diri masuk ke dalam tempat yang mempunyai kawalan keselamatan tertinggi itu disebabkan statusnya sekarang ini melayakkan dia mendapat kekebalan dari sebarang tindakan undang-undang.

So diharapkan pemimpin Pakatan Rakyat tidaklah terlalu sibuk mempertikaikan tindakan pihak kerajaan membenarkan penglibatannya itu.

Sekian saya melaporkan.

 

Aku sokong PKR!!!

September 14, 2011

Formulasi pembahagian kerusi untuk ditandingi sahabat Pakatan Rakyat agak panas. Situ mintak lebih, sini mintak tambah. Releks Bro, apa bikin kecoh. Ini bukan pembahagian kawasan perlindungan gengster macam citer anak Usop Selam tu beb. Jangan gaduh2 maaa.

Bagi pihak PAS, sebagai abang besar dan selalu bertanding banyak dan kalah juga banyak, aku cadang kali ini sebagai abang besar yang baik kerusi kasi potong abis. Bertanding kerusi yang menang PRU lepas sahaja. InsyaALlah dengan asas tarbiyah yg kukuh dikalangan ahlinya mereka pasti tidak bermasalah untuk menerima keputusan seperti ini. Lagipun inilah masanya untuk melihat samada proses pentarbiyahan yang dijalankan oleh para ustaz PAS itu berjaya mendidik ahlinya ataupun gagal.

Pada DAP, aku harap kekalkan kerusi sedia ada. Kalau kurang pun x berapa cantik pasai perfomance dia PRU sebelum ini paling meningkat berbanding rakan-rakannya dalam PR. Cuma agak sedikit tercalar dengan lompatan kijang ADUN Jelapangnya beberapa tahun lepas yang menyaksikan peralihan kuasa PR kepada BN, yang lainnya masih kekal maintain. Lompatan itulah yang boleh dijadikan hujah untuk pihak Majlis Presiden Pakatan Rakyat tidak memberikan layanan ke atas sebarang permintaan DAP untuk menambah kerusi pada PRU akan datang.

Dan yang akhir, PKR. Yang ni aku sangat-sangat sokong agar kerusi potong abis PAS tadi diberikan kepadanya. Bukan sekadar kerusi yang samar-samar peluang nak menang tu je, tapi kalau boleh kerusi yang 75% menang pun kene kasi. Pasai pa kene kasi. Pasai aku tengok PRU akan datang ni la akan berlakunya satu lonjakan besar peralihan kuasa undi rakyat kepada PR.

Jadi dengan kemenangan yang diperolehi nanti, andai PKR tidak bersama-sama mengecapi kemenangan itu dengan menjadi ‘main player’ kepada teraju pemerintahan, aku dapati ianya akan menjadi satu masalah berulang, sepertimana yang berlaku di Perak dan Penang sedikit masa dahulu selepas sahaja mengecap kemenangan sementara. Justeru kuasa pemerintahan negeri atau pusat haruslah diberikan kepada mereka tanpa sebarang keraguan. Dengan itu hayat pemerintahan Pakatan Rakyat nanti dijamin akan mencukupi tempoh matangnya. Jika tidak aku jamin akan wujud berpuluh-puluh Osman Jailu, Jamaludin POS, Zahrain ataupun Zul Musang Janggut, insyaALlah.

Kenapa kita perlukan kuasa memerintah sesebuah kerajaan, x kirala kerajaan negeri mahupun pusat? Aku bawakan perbezaan di bawah antara negeri yang kita tiada kuasa memerintah di Perak dan negeri yang berjaya kita kuasa perintah di Selangor yang mengadakan program Munajat Perdana serentak seluruh negara pagi ini.

suasana di Markaz Tarbiyah PAS Perak, Ayer Kuning, Taiping kelihatan ruang kosong agak banyak


manakala ini pula gambar yang diambil ketika program yang sama di Masjid Negeri Selangor…


Justeru aku harap hangpa paham kenapa kita begitu perlukan kuasa memerintah


p/s – aku antara yang tidak hadir ke program di Perak tu. tu pasal x ramai…

Win-win maa…

July 21, 2011

Kerajaan Kedah pimpinan parti PAS, Ustaz Azizan Razak bergoyang seketika tatkala larangan ke atas premis hiburan beroperasi dibulan Ramadhan akan datang. Bantahan yg dibuat dari kalangan non-muslima termasuk dari kalangan rakan komponen Pakatan Rakyat, iaitu DAP. AlhamduliLLah perkara tersebut berjaya diselesaikan dalam tempoh masa yang cepat sebelum sempat dimanipulasi oleh pihak musuh.

Mutakhir, PAS pula membantah penganjuran konsert MTV World Stage, yang akan berlansung di I-City Seksyen 7Shah Alam pada 24 Julai ini. Persoalannya adakah kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan Tan Sri Khalid juga akan mendengar suara rakan komponennya bagi mengeluarkan arahan larangan terhadap penganjuran konsert itu nanti???

Kita lihat parti mana dalam Pakatan Rakyat ini yang berjiwa besar. Harapnya mereka yg terlibat tidak hanya mementingkan perasaan mereka tanpa melihat perasaan rakan parti komponen.